تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/17 - 09:23
کد خبر: 318756

دغدغه اوج گرفتن مصرف برق در مردادماه پیش رو است

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: امسال باتوجه به وضعیت افزایش دما، اوج مصرف برق در مرداد ماه پیش بینی می شود که اگر همکاری لازم ازسوی مردم صورت نپذیرد با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمد الله داد اظهار داشت: با همکاری مردم در بخش های مختلف وضعیت مصرف برق در تیرماه در استان مناسب بوده و مدیریت شده، هرچند طی روزهایی بین ۷ الی ۱۰ درصد که دوبرابر میانگین سالانه است، با رشد مصرف در استان مواجه بوده ایم.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته با توجه به افزایش گرما، اوج مصرف مشترکین در تیرماه اتفاق افتاده و امسال اوج مصرف در مرداد ماه پیش بینی می شود که اگر همکاری های لازم صورت نپذیرد با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: بحث استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) یک چالش اساسی برای شرکت توزیع برق استان است، دستگاه هایی که در بخش های مختلف صنعتی و خانگی برای این منظور نصب می شوند و از برق ارزان برای ارز دیجیتالی استفاده می کنند مصرف بالایی دارند و این مساله در وضعیت مصرف برق استان اثرگذار است به طوری که می توان گفت در مصرف برق تیرماه امسال هم به طور قطع دخیل بوده است.

مصارف اداری، خانگی و تجاری بیشتر روی بار وسایل سرمایشی است که مشترکان باید دمای کولر گازی را روی ۲۵ درجه و کولر آبی را روی دور کُند تنظیم و در طول روز از روشنایی موجود منازل و اماکن استفاده کنند
الله داد افزود: در استان ۴۰ درصد مصرف برق مربوط به بخش های صنعتی و ۲۵ درصد مصرف کشاورزی است و مابقی شامل مصارف خانگی و اداری می شود.

وی در خصوص راهکارهای کاهش مصرف برق اظهار کرد: اگر کشاورزان در هنگام ظهر به مدت ۴ ساعت پمپ های آب را خاموش کنند و طی ۳۰ روز این کار را انجام دهند، کل برق مصرفی آنها در طول آن یک ماه، رایگان محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در ادامه بیان داشت: در صنعت همکاری هایی برای کاهش مصرف برق صورت می پذیرد به طوری که شیفت های دوم را فعال کرده اند و در ساعات ظهر برق کمتری مصرف می کنند.

وی افزود: مصارف اداری، خانگی و تجاری بیشتر روی بار سرمایشی است که مشترکان باید دمای کولر گازی را روی ۲۵ درجه و کولر آبی را روی دور کُند تنظیم و در طول روز از روشنایی موجود منازل و اماکن استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خاطر نشان کرد: تغییر ساعت کار ادارات استان مرکزی بین ۱۵ الی ۲۰ مگاوات بر کاهش بار برق مصرفی موثر بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top