تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/17 - 10:05
کد خبر: 318774

بازنگری جدید به فعالیت‌های عملی و پایان‌نامه‌های کاربردی

وزیر علوم از بازنگری آیین نامه ارتقاء اساتید خبر داد و گفت: در بازنگری جدید به فعالیت های عملی و پایان نامه های کاربردی هم امتیازاتی تعلق گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، منصور غلامی امروز در نشست روسای دانشگاه ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا درحال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی وظایف مهم و گسترده ای را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب بدنه کارشناسی نیروی انسانی نیاز به مهارت فنی مبتنی بر علم داشت و برهمین اساس شیب تند آموزشی در سراسر کشور ایجاد شد و تربیت نیروی انسانی در سطح ملی را به انجام رساند.

غلامی گفت: در دهه ۷۰ بخش نیروی کارشناسی ما به لحاظ نیروی انسانی تحصیل کرده زیاد شد و در دهه ۸۰ با انباشت فارغ التحصیلان روبه شدیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بحث تحقیقات گفت: دانشگاه ها با پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی به سمت تحقیقات حرکت کردند و اکنون در سطح توسعه علمی و تولید علم و حضور در مجامع جهانی دانشگاه های ما نقش موثر خود را نشان دادند.

وی گفت: ایران در میان کشورهای منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است و همچنین رتبه خوبی در میان کشورهای غرب آسیا دارد.

غلامی درباره بخش صنعت و دانشگاه اظهار کرد: در دهه ۹۰ با افزایش شکل گیری مراکز رشد، پارک های علم و فناوری رویکرد جدیدی را در حوزه آموزش عالی داشتیم و بر اساس گزارشات و آمارهای موجود در یک دوره دهه ساله موفقیت های قابل توجهی را به دست آوردیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: رویکرد خصمانه کشورهای استکباری و تحریم های اعمال شده علیه ایران سبب شده دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما نقش بهتری را از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی فعلی موقعیتی استثنایی است گفت: اساتید ما در بخش های مختلف پزشکی، فنی و علوم تجربی در دوران دفاع مقدس خود را نشان دادند و دانش بومی و فکر اساتید داخلی ما را به اهداف خود رساند.

غلامی گفت: لازمه رسیدن به خواسته ها نیازمند تدوین برنامه های علمی است و برای اشتغال زایی جوانان دوره های مهارت آموزی را ایجاد کرده ایم و این برنامه با روند تکاملی درحال اجرایی شدن است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به همکاری وزارت علوم و وزارت صنعت گفت: با وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه هایی تدوین شد تا بر اساس آن دانشجویان ما بتوانند وارد صنعت شده و کارورزی خود را طی کنند و دانشجویان کشاورزی از امکانات جهاد کشاورزی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ اساتید پیمانی که تازه استخدام می شوند در دوره های پیمانی ۶ ماه فرصت مطالعاتی خود را در صنعت طی می کنند.

غلامی درباره بازنگری آیین نامه ارتقا گفت: در این آیین نامه بازنگری هایی انجام و به دانشگاه ها ابلاغ شده است بعضاً انتقادی که به این آیین نامه می شد این بود که به مباحث نظری و تولیدات مکتوب توجه شده و کمتر به بحث عملی توجه شده است که در بازنگری که صورت گرفت به فعالیت های عملی و پایان نامه های کاربردی امتیاز داده شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآوری کرد: این روزها انتظار از مراکز علمی برای حل مسائل و مشکلات کشور زیاد است و امیدواریم بیش از پیش در این شراط خاص نقش دانشگاه ها را نشان دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top