تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/17 - 14:12
کد خبر: 318826

بخش دوم؛

۶ نکته کلیدی برای بهبود ترافیک سایت و افزایش بازدیدها

۶ نکته کلیدی برای بهبود ترافیک سایت و افزایش بازدیدها

گوگل هر ساله الگوریتم‌های رتبه‌بندی و شاخص‌گذاری صفحات را بهبود می‌بخشد تا مانع از آن شود سایت‌های کلاه‌بردار یا افراد فریب‌کار بتوانند با سوء استفاده از خلا موجود مدیران سایت‌ها را فریب داده و از تکنیک‌های متقلبانه برای هدایت کاربران به سمت سایت‌ها استفاده کنند. بر همین اساس ضروری است هر ساله به دستورالعملی که گوگل آن‌را منتشر می‌کند دقت کنید تا به یکباره رتبه سایت شما افت پیدا نکند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر در ارتباط با مبحث سئو مشکلاتی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان مجله شبکه تماس بگیرید تا سایت شما بهتر از گذشته به کاربران نشان داده شود.

1.راهکارهای پیشنهادی برای بهبود تجربه کاربری روی دستگاه‌های مختلف
ابزار Mobile-Friendly Test به شما اجازه می‌دهد تا صفحات موبایل خود را آزمایش کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا آگاه شوید آیا سایت شما روی دستگاه‌های همراه به خوبی کار می‌کند یا خیر. اگر از یک آدرس صفحه مجزا برای صفحات موبایلی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که هر دو آدرس موبایل و دسکتاپ سایت به شکل درستی اجرا شده و فرآیند هدایت کاربر در نسخه موبایلی به شکل صحیحی انجام می‌شود.

2. سایت خود را تبلیغ کنید
در حالی که لینک‌ها به سایت شما به شکل تدریجی افزایش پیدا می‌کنند، کاربران از طریق جست‌وجو یا لینک‌های موجود در سایت‌های دیگر نیز ممکن است به سایت مراجعه کنند. گوگل به خوبی می‌داند که فرآیند جذب مخاطب برای سایت رویکردی است که به سختی انجام شده و بر همین اساس به شما این قابلیت را می‌دهد تا محتوای سایت را تبلیغ کنید. اما اگر این فرآیند به شکل درستی پیاده‌سازی نشود، آنگاه به سایت شما آسیب وارد کرده یا بدتر از آن ممکن است باعث مخدوش شدن اعتبار سایت شما شود. اگر سایتی RSS مربوط به سایت شما را نشان می‌دهد، فرآیند به‌روزرسانی سایت ممکن است باعث شود تا کاربران از تغییراتی که روی سایت شما به وجود آمده آگاه شوند. فراموش نکنید تبلیغات آفلاین به میزان قابل توجهی افزایش تعداد بازدیدها از سایت شما را به همراه می‌آورند. به‌طور مثال اگر یک سایت در ارتباط با کسب‌وکار دارید، اطمینان حاصل کنید آدرس اینترنتی روی کارت‌های ویزیت، بنرهای تبلیغاتی، پوسترها و.... قرار گرفته باشد. ارسال خبرنامه‌های تبلیغاتی برای مشتریان و اطلاع‌رسانی به کاربران در ارتباط با محتوای جدید که روی سایت قرار گرفته کمک فراوانی در این زمینه می‌کنند. اگر کسب‌وکار شما محلی است، با اضافه کردن اطلاعات کسب‌وکار خود به Google My Business به مشتریان خود کمک خواهید کرد از طریق نقشه گوگل آدرس کسب‌وکار شما را پیدا کنند.

3. راهکارهای پیشنهادی برای تبلیغ سایت
اولین راهکاری که باید به شکل جدی به آن توجه داشته باشید فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی است. هرچه تعامل شما با مردم در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد و لینک‌های مختلفی به مردم پیشنهاد کنید، افرادی که به محتوای سایت شما علاقه دارند به شکل ساده‌تری به سراغ سایت شما خواهند آمد. اما در عین حال دقت کنید که نباید هرگونه محتوایی که روی سایت خود قرار داده‌اید را تبلیغ کنید. به دنبال تبلیغ محتوای جذاب و تاثیرگذار باشید. همچنین به دنبال آن نباشید تا سایت خود را با سایت‌هایی ارتباط دهید که موضوعات یا محتوای مشابه با سایت شما را ارائه می‌کنند. راهکار جالب توجه دیگری که در اختیار شما قرار دارد برقراری ارتباط با سایت‌هایی است که رقیب شما به شمار نمی‌روند، اما در عین حال می‌توانند به بهبود میزان جذب کاربران سایت شما کمک کنند. به‌طور مثال شرکت‌های فعال در زمینه طراحی سایت یا شرکت‌هایی که در زمینه عکاسی به فعالیت اشتغال دارند هر دو به ارائه خدمات و محصولات اشتغال دارند اما در عمل رقیب یکدیگر نیستند و می‌توانند به راحتی با یکدیگر به تعامل بپردازند. به شدت توصیه می‌شود که به دنبال خرید لینک از سایت‌های دیگر با هدف بهبود رنک سایت نباشید. به دنبال آن نباشید تا لینک‌های هرزنامه‌ای موجود در سایت‌هایی که ارتباطی با محتوای سایت شما ندارند را به کار ببرید. در هر دو حالت تبعات منفی متعددی در انتظار شما خواهد بود.

4. تحلیل رفتار جست‌وجو و رفتار مخاطبان سایت
بیشتر موتورهای جست‌وجو همچون گوگل ابزارهای رایگانی به منظور تحلیل و بررسی سایت در اختیار وب‌مسترها قرار می‌دهند. این ابزارها در ارتباط با کلیدواژه‌های موردنظر شما در گوگل جست‌وجویی انجام داده و نتایج را ارائه می‌کنند. ابزار ارائه شده از سوی گوگل موسوم به Search Console دو گروه مهم از اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد. آیا گوگل می‌تواند محتوای من را پیدا کند؟ من چگونه می‌توانم فرآیند بهینه‌سازی در ارتباط با نتایج جست‌وجو را انجام دهم. البته توجه داشته باشید Search Console به شما کمک نمی‌کند تا عملکرد سایت خود را کاملا حرفه‌ای کنید، بلکه تنها مشکلات شناسایی شده را به شما نشان می‌دهد تا با طرف کردن آن‌ها یک سایت مناسب برای گوگل آماده کنید.

5. از طریق به‌کارگیری وب‌مستر شما قادر به انجام کارهای زیر خواهید بود
مشاهده بخش‌هایی از سایت که روبات گوگل نمی‌تواند فرآیند خزش روی آن‌ها را انجام داده یا در این زمینه دارای مشکل است.

آزمایش و پردازش نقشه سایت

تحلیل یا ایجاد فایل robots

حذف آدرس‌هایی که از سوی روبات گوگل شاخص‌گذاری شده است.

مشخص کردن دامنه ایده‌‌آل برای سایت شما

مشخص کردن مشکلات موجود در عنوان‌ها و متای توضیحات صفحات سایت

تشخیص کلیدواژه‌های شاخص در جست‌وجو که به بهتر دیده شدن سایت شما کمک می‌کنند

ارائه یک نگاه اجمالی از نحوه پردازش و خوانده شدن سایت از طریق روبات‌های گوگل

لازم به توضیح است که مایکروسافت نیز ابرازی رایگان برای وب‌مسترها ارائه کرده است. این ابزار که Bing Webmaster Tools نام دارد امکاناتی مشابه با ابزار گوگل ارائه می‌کند.

6. تحلیل رفتار مخاطبان یک سایت
اگر فرآیند بهبود پردازش و شاخص‌گذاری سایت خود را از طریق به‌کارگیری ابزار Google Search Console مدیریت کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که به دنبال تحلیل ترافیکی باشید که به سایت شما روانه شده است. برنامه‌های تحلیل وب شبیه به گوگل آنالیتیکس با هدف ارائه بینشی دقیق از رفتار مشتریان سایت در اختیار شما قرار دارند. ابزار یاد شده در ارتباط با مفاهیم زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریافت اطلاعاتی درباره نحوه دسترسی و شیوه تعامل کاربران با سایت

پیدا کردن محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین محتوای قرار گرفته روی سایت

ارزیابی و بررسی میزان بهینه‌سازی سایت. به‌طور مثال تغییر عنوان و توضیحات صفحه‌ای از سایت باعث شده است تا مخاطبان سایت افزایش پیدا کند؟

در ارتباط با کاربران حرفه‌ای‌تر ابزار فوق اطلاعاتی در ارتباط با کلیدواژه‌ها که باعث بهبود ترافیک سایت می‌شوند ارائه می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top