تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/17 - 14:25
کد خبر: 318827

نیلی: دانشگاه مسائل خود را حلاجی کرده است

رییس دانشگاه تهران تاکید کرد: در عین اینکه شرایط تحریم شرایط ویژه‌ای است باید به بحث نوآوری و کیفیت نیز توجه شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که امروز در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، با اشاره به نقش مؤثر تولید در پیشرفت کشور گفت: تولید نیازمند زیرساخت‌ها و شرایط متعدد است. اگر می‌خواهیم تولید یک امر پایدار در کشور باشد، باید محصولی برای ارائه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران بر نقش مؤثر سیستم‌های پولی و بانکی در رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ما امروزه با مشکل بزرگ پول و رونق تولید مواجه هستیم اما کاملاً آمادگی هماهنگی و همکاری را داریم. اما نباید در یک فضای بوروکراتیک و خسته کننده قرار گیریم تا کسی دیگر به ادامه کار رغبت نداشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این شرایط به نظرم در عین دانستن اینکه شرایط تحریم شرایط ویژه‌ای است باید به بحث نوآوری و کیفیت نیز توجه شود. اگر می‌خواهید از ظرفیت علمی کشور و دانشگاه استفاده کنید طبیعتاً صنعت متقاضی استفاده از علم روز است که در شرایط رقابتی موثر باشد. یکی از معضلاتی که در ارتباط با صنعت دانشگاه مطرح می‌شود بحث سیستم تولید است که البته تکنولوژی در آن نقش مهمی دارد تا زمانی که از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده می‌شود نمی‌توان انتظار زیادی داشت اما در کنار آن سیاست‌های پولی بانکی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

دکتر نیلی گفت: ما بارها شاهد بودیم که با کاهش قیمت ارز بسیاری از تولید کنندگان قطعات شان را در چین تولید کردند و این مسئله مربوط به ۴ و ۵ سال پیش است چرا که در ایران هزینه تولید گران‌تر از تولید در چین می‌شد.

به گفته وی، در حال حاضر هم برای تولید سیاست ویژه‌ای اتخاذ نشده است زیرا شرایط کنونی وضعیت ارز همچنان نگران کننده است، این همان چیزی است که تولید کننده را نگران می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما تقریباً همه چیز در کشور داریم اما تفاوت ما با دیگران در استفاده و بهره‌وری از ظرفیت‌هاست. در واقع دانشگاه‌ها از لحاظ نرم افزاری توسعه خوبی پیدا کردند یعنی مسائل را خود حلاجی می‌کنند. اما تبدیل یک نرم افزار به سخت افزار اصلاً مأموریت دانشگاه نیست بلکه مأموریت صنعت است‌.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های یکی از موفق‌ترین نهادهای ملی در ارتباطات بین المللی هستند، زیرا مهمترین سرمایه آنها اساتید و دانشجویان است که اصلاً قابل قیمت‌گذاری نیست.

دکتر نیلی گفت: نکته بعدی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای است که در استارتاپ‌ها و پارک‌های علم و فناوری شده است. استارتاپ‌ها به خاطر چابک و کوچک بودن‌شان می‌توانند به راحتی شکل بگیرند، رشد پیدا کند و در عین حال به راحتی هم از بین بروند از این ظرفیت می‌توان به خوبی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: بزرگترین مشکل کشور در حوزه رونق و پولی است، در واقع وضعیت بانک‌ها به عنوان یک مساله اصلی در نظام کشور اتخاذ شده است. ما کاملاً آمادگی هماهنگی و همکاری را داریم اما نباید در یک فضای بروکراتیک و خسته کننده قرار نگیریم تا کسی دیگر به ادامه کار داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top