تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/17 - 20:26
کد خبر: 318900

سلیمی در نشست روسای دانشگاه‌ها مطرح کرد:

خبرگزاری دولت از تقلب علمی در دانشگاه می‌گوید، درحالی که دانشگاه نماد عقلانیت است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: امروز با این موضوع مواجهیم که رسانه‌ای، به عنوان خبرگزاری دولت یک کلیپی در خصوص تقلب علمی در دانشگاه تهیه می‌کند و آن را به عنوان نماد تخلف علمی معرفی می‌کند؛ در حالی که دانشگاه نماد عقلانیت است. ما مسئولان دانشگاه با یک پدیده جدید به عنوان تقلیل گرایی مدیریتی مواجه هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست روسای دانشگاه‌ها دانشگاه الزهرا، گفت: من خودم به عنوان کسی که در دولت آقای روحانی این مسئولیت بر عهده وی گذاشته شده است فکر می‌کردم در این جلسه گشایشی جدید ایجاد شود و امکانات و فضا‌های تازه‌ای گشوده شود.

وی افزود:، اما با حجم زیادی از مطالبات زیادی مواجه شدیم. آقای جهانگیری گفتند خبری از امکانات نیست و باید برای وضع موجود آماده شد. جلسات صبح سودمند بود و مسائل اصلی کشور که در آن مطرح شد در حوزه صنعت، بانک و ساختار اقتصادی بود. این در حالی است که ما با مشکلات عمیق‌تر و بن افکن مواجه هستیم که یکی از ان‌ها کاهش شدید سرمایه اجتماعی است.

سلیمی گفت: سرمایه اجتماعی سرمایه‌ای است، که جامعه بر اساس آن قوام می‌یابد. تمام آمار‌ها نشان می‌دهد سرمایه اجتماعی به عنوان عنصر قوام بخش جامعه در حال کاهش است. این مسئله با گفتمان سازی قابل حل نیست.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: گفتمان، ساختنی نیست. یک نظام باور است که در مسیر تاریخی شکل می‌گیرد. در شرایطی با پدیده ترک برداشتن سرمایه اجتماعی مواجه هستیم که در فضای مجازی با گروه‌های فشار جدید مواجه ایم که خشونت این گروه‌ها فیزیکی نیست، ولی بسیار تاثیرگذارتر از خشونت‌های فیزیکی است.

وی افزود: زمانی که سرمایه اجتماعی ترک بر می‌دارد بستر تاثیرگذاری این گروه فشار بیشتر می‌شود. این مسئله به کمک یکدیگر حل شود و آن احتیاج دارد نهاد دانشگاه در جامعه تقویت شود.

سلیمی اظهار داشت: در حال حاضر نهاد دانشگاه با تهاجم هدفمند توسط گروه‌های فشار که سرمایه‌های اجتماعی را از هم می‌پاشانند. مواجه است.

وی گفت:امروز با این موضوع مواجهیم که رسانه‌ای، به عنوان خبرگزاری دولت یک کلیپی در خصوص تقلب علمی در دانشگاه تهیه می‌کند و آن را به عنوان نماد تخلف علمی معرفی می‌کند؛ در حالی که دانشگاه نماد عقلانیت است. ما مسئولان دانشگاه با یک پدیده جدید به عنوان تقلیل گرایی مدیریتی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: باید دانشگاه از زیر این تهاجم هدفمند خارج شود. اگر این مشکلات حل شود ما به مسئولان کشور قول می‌دهیم به جنگ مشکلات بزرگتری از صنعت و خودرو مثل مشکلات آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری طلایه دار دفاع از نماد دانشگاه هستند که در دیدار اخیرشان اعلام کردند بیایید از دانشگاه دفاع کنید که مستکبران در صدد از بین بردن نهاد دانشگاه هستند. ما فکر می‌کنیم اگر به دانشگاه‌ها به عنوان نماد عقلانیت در جامعه اعتماد شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی با طرح سئوال گفت: آیا فقط دانشگاه‌ها باید ضریب تحمل خود را افزایش دهند. در بیانیه گام دوم رهبری خواستار تربیت انسان‌های پرامید و با نشاط هستند. آیا در دایره منع‌هایی که امروز وجود دارد می‌توان چنین انسانی را تربیت کرد؟ چگونه باید از بند گروه فشار جدید رها شد؟

سلیمی تأکید کرد: امیدواریم این نشست‌ها بتوانند کمک کنند ما از زیر هجمه‌هایی که در نهاد دانشگاه وارد می‌شود خارج شویم و هم تقلیل گرایی مدیریتی را فراموش کنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه کارش توجیه و مشروعیت سازی نیست. دانشگاه‌ها می‌توانند مبدع جریان فکری تازه سرشار از امید و نشاط بوده و آن را به جامعه تزریق کنند. دانشگاه‌ها اگر نماد اعتماد در جامعه تلقی شوند نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند. کسانی که جامعه دانشگاهی را مورد تهاجم قرار می‌دهند خود کسانی هستند که توسط دانشگاه رانده شده اند. استاد دانشگاه تهران را به تقلب متهم می‌کنند. این‌ها خود کسانی هستند که از دانشگاه‌ها رانده شده اند و از ورود جامعه دانشگاهی بازمانده اند.

منبع: دانشجو

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top