تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/18 - 11:26
کد خبر: 318959

مهدی امامقلی

مدعیان اصلاحات و صحنه‌سازان ۱۸ تیر

مدعیان اصلاحات و صحنه‌سازان ۱۸ تیر

انجمن‌های اسلامی مستقل، از سال‌های بعد از ۷۸، یکی‌یکی در دانشگاه‌های کشور اعلام موجودیت کردند؛ مانیفست و گفتمانشان این بود که لابد و باید برگردیم به همان دوراهی انحراف و ازآنجا طی مسیر کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی امامقلی*// مدعیان اصلاحات و صحنه‌سازان ۱۸ تیر، قبل‌تر از آن، اکثر دانشگاه‌های کشور را قبضه کرده بودند و بعدها هم با افول و سقوط دولت اصلاحات با نقاب آزادی‌خواهی و ظاهر شدن در مسلک و قامت جنبش دانشجویی، خط خشونت و تحرکات رادیکالی در دانشگاه‌ها را مشق کردند.

فضای مقابله و مضاربه به حدی جدی و بغرنج بود که آن سال‌ها نمی‌گذاشتند بچه‌های مذهبی نفس بکشند! چماق‌ دار بودند و برای قطع ریشه اندیشه اسلامی تبر به دوش. ستیز «تازه‌لیبرال‌شده‌های جوان» با انجمن‌های اسلامی اصیل تا آنجا برایشان ضریب و اهمیت داشت که درب نمازخانه‌ها برای مراسم زیارت عاشورا و دعای کمیل را سه‌قفله می‌کردند! یا درب دفتر انجمن‌هایی که هنوز پایبند گفتمان امام و رهبری بودند را با آهن جوش می‌دادند.

عکس‌های ۱ تا ۳ مربوط به دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل است که ۵ سال بعد از ۱۸ تیر ۷۸ در دانشگاهمان بنیان نهادیم؛ دفتری که به مذاق غائله‌سازان ۱۸ تیر و لیبرال‌های طیف مدرن خوش نیامده بود. آن‌ها آن‌قدر از ما- که مثال قالی کرمان بودیم- به ستوه آمده بودند که یک روز داخل قفل کوچک دفترمان چسب می‌ریختند؛ یک روز بر تابلوی دفترمان که با پول‌های دانشجویی خریده بودیمش تخم‌مرغ می‌زدند و یک روز هم مثل تصویر فوق، بی‌آنکه به ریشه‌ها بیندیشند، تیشه برداشته و شیشه‌ها را پایین می‌آوردند یا نشریاتمان را بلندبلند پاره می‌کردند!

انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، از سال‌های بعد از ۷۸، یکی‌یکی در دانشگاه‌های کشور اعلام موجودیت کردند؛ مانیفست و گفتمانشان این بود که لابد و باید برگردیم به همان دوراهی انحراف و از آنجا طی مسیر کنیم.

بازپس‌گیری انجمن‌های اسلامی اصیل از دست غاصبان نئولیبرال، مرهون زحمات و گام‌هایی بود که سیدمحمدرضا حسینی و دکتر حبیب‌الله حسن‌خانلوی عزیز و خیلی‌های دیگر در این مسیر برداشتند؛ دوستانی که از دانشگاه ‌های بوعلی و علوم پزشکی ‌های همدان و اهواز کاری مسیحاگونه کردند و نامشان از ۲۰ سال پیش بر سر زبان‌ها افتاد تا با مرهم نهادن بر زخم ناسوری که بر اندام جنبش دانشجویی پدیدار شده بود، حال بد آن را التیام بخشند.

ما هم جوان بودیم؛ تازه بودیم و هیچ‌چیز نمی‌دانستیم و از سال ۸۱ (حتی قبل‌تر از دانشگاه!) فقط «بودیم» و به لطف او «هستیم».

*عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مستقلی
1398/04/18 - 21:12

واقعا امامقلی در انجمن مستقل یکتاست. آیا کسی داریم که اینقدر قلم خوبی داشته باشد
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top