تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/18 - 19:06
کد خبر: 319044

محسن رضایی: مسجد سلیمان نیازمند کمک هموطنان است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجد سلیمان بر امدادرسانی به آسیب دیدگان و بازسازی مناطق زلزله زده تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان، با تبریک دهه کرامت به شهروندان و مسئولان مسجدسلیمانی، گفت: یکی از وظایف بنده این است که با حضور در جمع شما، از زحمات شما تشکر کنم.از آقای حاجی زاده و حجت الاسلام و المسلمین حجتی نیا تشکر ویژه دارم که با تمام وجود در این موضوع وارد شده اند.

وی گفت: امیدواریم که دردها و آلام این مردم کمتر شود. انتظار داریم که رسانه ها به این حادثه بیشتر بپردازند. این حادثه نیازمند پوشش دقیق وقایع است تا کمک های خارج از استان به مردم این منطقه رهسپار شود. تا کنون به ۳۰۰۰واحد مسکونی در شهرها و روستاهای منطقه آسیب وارد شده و حدود ۲۰۰واحد دامداری و پرورش ماهی آسیب دیده است. بخشی از زیربناها و راه های روستایی تخریب شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این زلزله بزرگ تلفات جانی کمی داشته اما مجموعه آسیب ها و خسارت ها کم نبوده و باید این آسیب ها را جبران کرد. رسیدگی به مجروحین و برقراری امنیت برای منازل مردم، در اولویت است. از نیروی انتظامی محترم می خواهم که دروازه های ورودی شهر را کنترل بیشتری کنند. در مرحله دوم، موضوع جبران خسارت ها است که باید ارزیابی خانه به خانه و همراه با تصویر اموال، خانه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی مستند شود. البته این ارزیابی گاهی بیش از دو سه هفته به طول می انجامد.

محسن رضایی گفت: توصیه می کنم در مواردی که پیمانکارها به وظایف خود عمل نکرده اند، با جدیت و دقت محاسبه و رسیدگی شود. همچین باید پیاده سازی طرح جامع شهر مسجد سلیمان باید پیگیری کنیم. این شهر دارای سابقه تاریخی خود را دارد که باید با اجرای طرح جامع، حفظ شود. البته نمی شود منتظر پیاده شدن طرح جامع ماند و پرداخت خسارت ها، را موکول به آینده دور کرد. رسیدگی به مردم باید در اولویت باشد.

وی افزود: مدت دو سال است که به این نتیجه رسیده ایم که با وجود مشکلات مختلف، خوزستان نیاز به یک شورای راهبردی دارد. در این شورا، مشکلات و چالش های شمال استان خوزستان به طور ویژه بررسی شده و به عنوان مثال ۴۰هزار هکتار از مناطق شمالی استان را در مرحله دوم توسعه کشاورزی استان قرار داده ایم و انشاءالله نتیجه خواهد داد. در نظر داریم۲۰حلقه از چاه های نفت قدیمی این شهرستان بازسازی کنیم و درآمدهای آن را به این شهرستان اختصاص دهیم، زیرا با این بودجه های محدود، نمی توانیم کار بزرگی را برای مردم این منطقه انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا، فرماندار شهرستان مسجد سلیمان، با تشکر از پیگیری ها و تماس های رضایی در خصوص زلزله اخیر، گفت: در دقایق اولیه وقوع زلزله، شورای مدیریت بحران برگزارشد. وی با اشاره به برخی خسارات وارده به منازل مسکونی، بیمارستان قدیمی شهر و سایر بناها گفت: برخی از منازل به خاطر آسیب های جدی، قابل بازسازی نیستند و پس لرزه های احتمالی ممکن است، خسارت های بیشتری به بار بیاورد.

در ادامه حاجی زاده، معاون استاندار خوزستان، با ارائه گزارشی از زلزله ۵.۷ ریشتری روز گذشته و پس لرزه های آن، به اقدامات صورت گرفته برای ارزیابی خسارت ها و کمک به مجروحین زلزله اشاره کرد.

وی گفت: ۱۱۴ مجروح در این زلزله داشتیم که با خدمت رسانی کادر درمانی، به صورت سرپایی به اکثر آسیب دیدگان کمک شد. در بخش خدمات رسانی که تلاش شده که برق و گاز در سطح شهر، قطع نماند. آب معدنی و پکیج های امدادی به مناطق آسیب دیده رسید و ارزیابی های بنیاد مسکن و شهرداری و راهداری ادامه دارد. برای برخی از مناطق، چادرهای اسکان با بالگرد ارسال شده است.

همچنین مسئولین ادارات و سازمان های شهرستان، در خصوص فعالیت های صورت گرفته برای خدمت رسانی به شهروندان این شهرستان گزارش های خود ارائه دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر روز سه شنبه نیز از مجروحین زلزله اخیر شهرستان مسجد سلیمان در بیمارستان۲۲بهمن این شهرستان عیادت کرد.

در این بازدید، رضایی به گفتگو با مصدومین زلزله ۵.۷ ریشتری روز دوشنبه مسجد سلیمان پرداخت و در گفتگو با تیم پزشکی از وضعیت و روند درمان مجروحین با خبر شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top