تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/19 - 00:55
کد خبر: 319074

داستان ناتمام گاندو

مردم شوکه اند. هنوز باورشان نمی شود این حجم از نفوذ و خسارت های آن را. هنوز سریال را کامل و دقیق ندیده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

گاندو، یک شوک است. هم به دوستان و هم به دشمنان. چُرت خیلی ها را پاره کرده است. مردم، کنجکاو و حساس شده اند؛ مانند تشنه چند روزه ای که حالا فقط به اندازه  یک نصف لیوان آب، رفع تشنگی کرده و انتظار می کشد روند سیراب شدن ادامه پیدا کند. عطش دانستن درباره ماجرای نفوذ، که تنها گوشه ای از آن، در سریال 13 قسمتی گاندو به تصویر کشیده شده است.

مردم شوکه اند. هنوز باورشان نمی شود این حجم از نفوذ و خسارت های آن را. هنوز سریال را کامل  و دقیق ندیده اند. چون تصور می کردند یک سریال معمولی با همه سرگرم کنندگی هایش  را تماشا می کنند؛ که کنارش می شود کار انجام داد، گپ و گفت و گوی خانوادگی گرد، میوه و شام خورد و قصه را هم شنید.

اما از نیمه راه، تازه حساس شدند و به همدیگر می گفتند "گاندو را می بینید؟ اگر تا حالا ندیده اید، ببینید؛ داستان عجیبی دارد". گاندو شاید خوش ساخت ترین سریال جاسوسی در دنیا نباشد و حتما ارزان ترین آنها از نظر هزینه است. اما یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن این که واقعی و مستند است. نه بخشی از تاریخ، که جاری همین دیروز و امروز ماست.

موضوع مجموعه آن قدر تازه و به روز است که هر شب مردم مجبور شده اند پلک نزنند و لب خوانی کنند تا مگر دستگیرشان شود جاهایی که تحت برخی فشارها سانسور می شود، به اطرافیان و نزدیکان کدام مدیران سر کار فعلی اشاره دارد؟ اما این فقط جرعه ای از اطلاعات مربوط به یک پرونده پیچیده و پرحجم نفوذ و جاسوسی است.

همین، تشنگی و میل شان به دانستن را بیشتر کرده است. خیلی ها افسوس می خورند که همه قسمت های مجموعه گاندو را به شکل مرتب ندیده اند یا دقت کافی نکرده اند. و از این جهت شایسته است شبکه سوم سیما ، سریال را دوباره پخش کنند تا مردم، با دقت بیشتری آن را تماشا کنند.

گاندو در عین حال، نوک کوی یخ است. گاندوهای دو و سه چهار و پنج هم هستند که باید درباره شان مستند و فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ساخت. بنی صدر، یک گاندوی بزرگ بود در جایگاه ریاست جمهوری و با اسم رمز SD LURE در لانه جاسوسی آمریکا. همین طور، عباس امیر انتظام و صادق قطب زاده و کیانوری. و نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی که پس از دوره موسوم به اصلاحات، از کشور گریختند و پناهندگی گرفتند.

اما از تاریخ که به امروز بیاییم، در همین سه چهار سال اخیر نیز، کم گاندو شکار نشده است. سیامک و باقر نمازی، دری اصفهانی، نزار زکا، نازنین زاغری، کاووس سید امامی، و... این آخری، خانم "النا- الف" در ارتباط با وزارت نفت.

آنچه مهم است این که شبکه گاندوها، با نفوذ در تصمیم سازی و دستبرد به اطلاعات سرّ، بخش مهم خسارت ها و عقبگردهای فعلی در عرصه ارتباطات  و شبکه سازی، اقتصادی، دیپلماتیک، سیاسی و فنی را موجب شده اند.

آنها میزبانان و حامیانی در سیتم مدیریتی داشته یا کسانی را تور کرده و به تله انداخته اند. هنوز جا دارد گاندوی 2 و 3 و 4 و 5 ساخته شود. اکنون فقط، سر تمساح به تصویر کشیده شده است.

به نظر شما فصل دو و سوم گاندو را باید برای کدام موضوع و درباره کدام نفوذی ها ساخت؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top