تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/04/20 - 10:35
کد خبر: 319244

جزئیات مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد

بیش از ۳۰هزار مصاحبه برای داوطلبان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی برای رفاه داوطلبان آن را به صورت متمرکز برگزار می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، ۱۴۵ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری شده‌اند که از این تعداد، ۵۵ هزار و ۸۹ نفر دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند.

محمدرضا مهرادفر در گفتگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: بر اساس نتایج اولیه که پایان اردیبهشت ماه اعلام شد، ۳۲ هزار و ۱۹۸ نفر واجد شرایط دعوت به مصاحبه برای واحدهای دانشگاهی بودند.

سرپرست اداره کل آزمون سازی، فنی و آمار مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با وجود اینکه ۲۳ هزار نفر از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی باز ماندند، تنها ۱۱ نفر نسبت به اعلام نتایج اعتراض داشتند. موضوعات مورد نظر این افراد نیز در حیطه اختیارات دانشگاه آزاد اسلامی نبود و مربوط به اولویت‌های انتخاب رشته و سهمیه‌ها می‌شد. این آمار نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته نظم و انضباط خوبی در امور سنجش و پذیرش صورت دهد.

مهرادفر با اشاره به نحوه انجام مصاحبه‌های دوره دکتری گفت: مصاحبه‌های دوره دکتری به‌صورت متمرکز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیریت زمان و هزینه داوطلبان با متمرکز شدن مصاحبه دکتری
مصاحبه‌های دوره دکتری سال ۹۶ در دانشگاه آزاد اسلامی در واحدها به‌صورت مستقل برگزار می‌شد. برخی از داوطلبان در آن زمان حتی به ۲۷ استان برای مصاحبه دعوت می‌شدند. بسیاری از داوطلبان به دلیل سخت بودن رفت و آمدها، از بسیاری از اولویت‌های خود صرف‌نظر می‌کردند.

سرپرست اداره کل آزمون سازی و فنی و آمار مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه عنوان کرد: در سال ۹۷ نیز مصاحبه‌ها به‌صورت منطقه‌ای برگزار شد. در آن زمان نیز برخی از داوطلبان به ۱۰ منطقه برای مصاحبه دعوت می‌شدند. داوطلبان باز هم به دلیل سخت بودن رفت و آمد از برخی از اولویت‌های خود چشم‌پوشی می‌کردند. اکنون که مصاحبه‌ها به‌صورت متمرکز در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود، داوطلبان دیگر با دشواری‌های آن زمان روبه‌رو نیستند و می‌توانند برای هر تعداد کُد رشته پذیرفته شده، یک مصاحبه انجام دهند.

مهرادفر یادآور شد: از ۳۲ هزار و ۱۹۸ نفری که برای مصاحبه دعوت شده‌اند، حدود ۲۵ هزار نفر برای انجام مصاحبه اعلام آمادگی کرده‌اند. از آنجایی که برخی از داوطلبان در بیش از یک کُد رشته مصاحبه انجام می‌دهند، در مجموع ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر مصاحبه در دانشگاه آزاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

مصاحبه‌های دوره دکتری از شنبه ۲۳ تیر آغاز می‌شود
مصاحبه‌های دوره دکتری از شنبه ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا دهم مرداد ماه ادامه دارد. هفته اول مصاحبه مربوط به ۳۳ رشته گروه علوم انسانی است که ۱۱ هزار نفر در این گروه برای مصاحبه دعوت شده‌اند.

سرپرست اداره کل آزمون سازی و فنی و آمار مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به  آمار ذکر شده اعلام کرد: زمان و چگونگی انجام مصاحبه برای ۲۰ هزار نفر دیگر در روزهای آینده اعلام می‌شود. داوطلبان حدود یک هفته تا ۱۰ روز زمان دارند تا خود را برای حضور در مصاحبه آماده کنند.

مهرادفر تصریح کرد:مصاحبه های دوره دکتری به صورتی کاملا سیستماتیک برگزار می شود. برای هر یک از داوطلبان برگه های مهروموم شده در نظر گرفته شده که نمره مصاحبه ها در آن برگه ها قید می شود.

وی افزود: مصاحبه ها در هر روز در چهار نوبت با حضور ۵۰۰ نفر برگزار میشود، یعنی در یک روز ۲ هزار نفر در مصاحبه ها حضور می یابند.

سرپرست اداره کل آزمون سازی و فنی و آمار مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: داوطلبان شهرستانی در صورت تمایل می‌توانند از هتل فرهیختگان برای اقامت استفاده کنند. اساتید حاضر در کمیته‌های مصاحبه نیز می‌توانند برای اقامت از هتل فرهیختگان بهره‌مند شوند.

گفتنی است ۲ هزار استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت نام در سامانه اختصاصی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور جهت مصاحبه از داوطلبان مقطع دوره دکتری حضور خواهند داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top