تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/04/20 - 19:46
کد خبر: 319315

معاون وزیر ارشاد:

ساز و کار بیمه کردن خبرنگاران وجود دارد

محمد خدادی ظهر امروز در نشست خبری که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، گفت: خبرنگاری شغل خوبی است، هر چند که درآمد و امنیت شغلی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد خدادی ظهر امروز در نشست خبری که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، گفت: خبرنگاری شغل خوبی است، هر چند که درآمد و امنیت شغلی ندارد.

معاون امور مطبوعاتی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شغل خبرنگاری در همه جای دنیا با سختی‌ها و مخالفت‌هایی مواجهه است، عنوان کرد: باید خبرنگاری به مهارت تبدیل شود، رسانه، کار عشق و روح آدم‌ها است، این شغل با همه سختی‌هایی که دارد، دنیایی نیست که بتوان از آن جدا و دور شد.

وی در خصوص توهین اخیر معاون فرهنگی شهردار مشهد و اقدام قانونی معاونت مطبوعات با فرد خاطی بیان کرد: توهین جایز نیست، به خصوص اینکه این توهین از جانب شخصی باشد که مسؤولتی هم دارد، چراکه بار عمل زشتتش سنگین‌تر می‌شود.

خدادی با اشاره به اینکه خبرنگاران با این موضوع با رأفت کریمانه اهل بیت(ع) برخورد کنند، ادامه داد: ما در بحث قانونی این موضوع سازوکار حقوقی مشخصی  نداریم، برخورد با این فرد حق خبرنگاران بوده، این ادبیات بد متاسفانه یکی از معضلات جامعه ما است. 

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در منصب مسؤولیت باید با ادبیات شایسته صحبت کرد و حتی اگر قرار است نقدی صورت بگیرد باید این نقد با ادبیات خوب صورت بگیرد، باید عدالت خبرنگاران حتی از عدالت  قضات بهتر باشد، چراکه خبرنگاران عدالت  را برای بیش از  یک قشر لحاظ  می‌کنند.

وی عنوان کرد: جریان رسانه باید الگو مطالبه منطقی با ادبیات متناسب با شأن مردم ایران باشد، یعنی کلمات خوب را در اعتراضاتمان به کار ببریم، نقد با کلمات بد مطمنا بازخورد بدتری دارد.

خدادی در بحث ایجاد صنف خبرنگاران گفت: این موضوع قانون نظام صنفی خبرنگارن این قانون در مجلس است و تقریبا تکمیل شده، اما تفاوت نظر بین خبرنگاران در مورد این قانون صنفی وجود دارد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ساز و کار بیمه کردن خبرنگاران وجود دارد، آنها می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تامین اجتماعی خود را بیمه کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق حمایت از هنرمندان شیوه دیگری برای بیمه شدن خبرنگاران است، اضافه کرد: در سال گذشته، 3 هزار نفر از خبرنگاران که در شاخص یک و دو بودند، پذیرش شدند، در سال جاری نیز هم 500 نفر دوباره بیمه تکمیلی شدند.

خدادی با اشاره به فعالیت یک تیم برای پیگیری بیمه شدن افراد غیرخبرنگار به جای خبرنگاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متذکر شد: همچنین، جلساتی با مسؤول صندوق هنرمندان برای افزایش بیمه و شرایط لازم برای بیمه تکمیلی نیز داشته‌ام.

معاون امور مطبوعاتی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه اهمیت توجه به چرخه اقتصادی رسانه‌ها و هویت آنها، ادامه داد: در حال حاضر، 30 درصد از خبرنگاران کشور بیمه هستند، همچنین، رسانه‌های جدید قرار نیست جای رسانه‌های قدیمی را بگیرند، چراکه نیاز روزافزون مردم به رسانه سبب می‌شود، همه رسانه‌ها چه سنتی چه رسانه‌های جدید جایگاه خود را در جامعه داشته باشند.

وی در خصوص توزیع کاغذ در کشور گفت: رسانه‌ها در خط جنگ تحمیلی اقتصادی نقش تعیین‌کننده  دارند، از این رو قرار شد از ارز کالاهای اساسی بخشی به خرید کاغذ اختصاص پیدا کند که به دلیل مراحل این انتقال ارز این موضوع تا امروز طول کشیده است.

خدادی اظهار کرد: قرار است 80 میلیون یورو به برای خرید کاغذ اختصاص پیدا کنند که از اول تیرماه وارد پروسه واردات شده‌ایم، همچنین، قرار است کم‌کم 200 تن کاغذ در بین 300 رسانه‌ها مکتوب کشور توزیع شود.

معاون امور مطبوعاتی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تلاش داریم به یک مقدار مشخص برای هر رسانه مکتوب برسیم تا آنها بداند سهمه کاغذ دولتی‌شان چه مقدار است، همچنین، طی رایزنی‌ها با وزیر ارتباطات، قرار شد به خبرگزاری‌ها نیز اینترنت ارزان قیمت با حجم بالا یا رایگان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه بحث مسکن، تقاضا و میل به حمایت آن وجود دارد، اما مشخص نیست که چه زمانی این موضوع تحقق می‌یابد، اضافه کرد: ما در خبر دچار کمیت‌گرایی شده‌ایم، رسانه‌ها باید به دنبال کار مشترک با دستگاه‌ها باشند، با مشارکت می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top