تاریخ انتشار: جمعه 1398/04/21 - 19:15
کد خبر: 319403

کاهش بودجه دفاعی در دستور کار مجلس آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه دو متمم لایحه دفاعی این کشور را به رای می‌گذارد که یکی از آنها در زمینه کاهش بودجه و دومی درباره ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکراتهاست به دنبال طرحی برای اصلاح بودجه دفاعی پیشنهادی «دونالد ترامپ» و همچنین مجوز دولت برای هرگونه اقدام جنگی علیه ایران است.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا بیش از ۱۷ میلیارد دلار از بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری دفاعی کاخ سفید را کم می‌کند، برخی معتقدند همین بودجه نیز برای عملیاتهای ارتش آمریکا در خارج از مرزها به اندازه کافی غنی است. اولویت دموکراتها در این طرح ممنوعیت انتقال هرگونه زندانی جدید به زندان گوانتانامو و رد درخواست ۸۸ میلیون دلاری ترامپ برای ساخت یک زندان جدید در این پایگاه است. این طرح همچنین ممنوعیت طولانی مدت انتقال زندانیان گوانتانامو به خاک آمریکا که در اوایل سالهای دولت «باراک اوباما» در کنگره تحت اکثریت دموکراتها تصویب شده بود را نیز لغو می‌کند.

طرح پیشنهادی دموکراتها، همچنین استقرار زیردریاییهای اتمی جدید را ممنوع می‌کند و دولت را از خرج کردن بودجه دفاعی برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک هم منع می‌کند.

دولت ترامپ قصد دارد کسری بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را از بودجه دفاعی این کشور جبران کند.

آدام اسمیت رئیس کمیته نیروهای مسلح می‌گوید، این طرحی است که من فکر می‌کنم دموکراتها از آن خوشحال هستند. این همه چیزی که ما می‌خواهیم نیست اما نیاز است که همین را تصویب کنیم.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت؛ دیگر بندهای مهم لایحه دفاعی نزد دموکراتها محبوب هستند از جمله افزایش ۳.۱ درصدی پرداخت به نیروهای نظامی، مجوز تحصیل سیستمهای تسلیحاتی جدید و گسترش خدمات بیمه خانواده نیروهای مسلح.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه نیز طرحی را که رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم به اتمام حمایت نظامی از عملیات‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن می‌کند به تصویب رساند. این طرح با ۲۴۰ رأی موافق و ۱۸۵ رأی مخالف به تصویب رسید.

آسوشیتدپرس می‌نویسد، این دو طرح، سطح جدیدی از مخالفت‌ها با سیاست خارجی ترامپ را در کنگره به نمایش می‌گذارند، جایی که نمایندگان دموکرات قصد دارند از اکثریت خود برای مقابله با ترامپ استفاده کنند.

طرح‌های یادشده در صورت تصویب به عنوان متمم به نسخه مجلس نمایندگان از لایحه بودجه دفاعی آمریکا افزوده خواهد شد. دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا، یعنی مجلس سنا چند هفته پیش نسخه موازی این طرح را به تصویب رساند. بعد از تصویب نسخه مجلس نمایندگان، «کمیته کنفرانس» برای رفع مغایرت‌های دو مصوبه و رسیدن به یک لایحه واحد تشکیل جلسه خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top