تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/22 - 10:38
کد خبر: 319494

وجود ۵۰۰ هزارمیلیارد تومان رانت اقتصادی و فرار مالیاتی در کشور

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت اقتصادی و فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمود بهمنی صبح شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخشی خصوصی، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید وضعیت کشور را درک کنیم، اظهار کرد: پیش از این روزانه دو میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شد این در حالی است که این رقم به یک میلیون و ۵۰۰ بشکه در روز کاهش یافت و اکنون به ۵۰۰ بشکه در روز رسیده است بنابریان بودجه کشور باید بر این اساس تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ها باید بر اساس درآمدهای موجود کاهش یابد، گفت: مجلس نیز تاکید دارد سازمان برنامه و بودجه لایحه‌ای ارائه کند تا هزینه‌ها و درآمدها کنترل شود، باید از صندوق توسعه ملی رقمی دریافت و در کنار آن اوراق خزانه را منتشر کنیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با بیان اینکه بخش خصوصی باید تقویت شود، گفت: باید مشکلات حوزه صادرات و واردات حل شود. این حوزه نیازمند کنترل بیشتری است.

بهمنی با تاکید بر اینکه باید صادرات و واردات کنترل شود، افزود: راهی جز تامین مالی از طریق صادرات نداریم، راهکار نجات کشور توسعه صادرات است.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی شرایط سختی دارد، گفت: اگر ساختار اقتصادی کشور سال‌ها پیش اصلاح می‌شد حال می‌توانستیم شاهد کاهش وابستگی اقتصاد به نفت باشیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری تاکید کرد: نقدینگی واحدهای تولیدی باید تامین شود و ظرفیت خالی آنها پر شود، نباید فکر کنیم هر نقدینگی موجب تورم می‌شود.

بهمنی با بیان اینکه نقدینگی واحدهای تولیدی موجب اشتغال، عرضه بیشتر کالا و کاهش قیمت‌ها در بازار می‌شود، گفت: از ایجاد واحدهای جدید باید بپذیریم، طرح‌ها باید اولویت بندی شود، نباید به پروژه‌ها قطره چکانی کمک شود.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی پروژه‌های جدید به صلاح کشور نیست، گفت: نیازمند حذف دو یا سه نرخی بودن اقتصاد هستیم زیرا موجب فساد می‌شود بسیاری از فسادهای اقتصادی موجود از نرخ‌های چهار هزار و ۲۰۰ تومان است پس باید نرخ‌ها یکسان سازی شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید زمینه رانت جمع آوری شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت اقتصادی و فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top