تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/22 - 11:51
کد خبر: 319508

توافق آمریکا، چین و روسیه برای آغاز گفت‌وگوهای دولت افغانستان و طالبان

نماینده آمریکا در صلح افغانستان گفت: در نشست 3 جانبه میان چین،‌آمریکا و روسیه مقرر شد که هر چه زودتر باید گفت‌وگوهای میان طالبان و دولت افغانستان برای پایان جنگ در این کشور آغاز شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «زلمی خلیلزاد» نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: در نشست 3 جانبه میان چین،‌ آمریکا و روسیه مقرر شد که هر چه زودتر باید گفت‌وگوهای میان طالبان و دولت افغانستان برای پایان جنگ در این کشور آغاز شود.

خلیلزاد بعد از پایان هفتمین دور مذاکرات میان آمریکا و طالبان راهی پکن شد و در دیدار سه جانبه با حضور نمایندگان ویژه روسیه و چین برای صلح افغانستان گفتگو کرد، نشستی که پاکستان نیز در آن حضور داشته است.

نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت: نشست سه جانبه با حضور نمایندگان آمریکا،‌ چین و روسیه در پکن برگزار شد و نماینده پاکستان نیز در بخشی از این نشست حضور داشت.

وی افزود: در این نشست مقرر شد که برای پایان خشونت در افغانستان و برای رسیدن به یک چهارچوب سیاسی برای پایان جنگ در این کشور هر چه زودتر نشست بین الافغانی میان طالبان و دولت افغانستان و سایر گروه‌ها آغاز شود.

خلیلزاد همچنین تاکید کرد: در این نشست بر لزوم سریع آتش‌بس در افغانستان همزمان با مذاکرات بین الافغانی تاکید شد و مقرر شد که کشورهای بیشتری برای این نشست دعوت شوند.

هفتمین دور مذاکرات میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر پایان یافته و طرفین اعلام کردند که به نتایج قابل ملاحظه‌ای در این مذاکرات دست یافتند.

از سوی دیگر ترامپ که به دنبال خروج نظامیان خارجی از افغانستان بوده، اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد جنگ با تروریسم در افغانستان انجام شود تا اینکه به سایر کشورها کشیده شود.

طالبان بارها تاکید کرده است که تنها زمانی حاضر به ادامه گفت‌وگوها با سایر افغان‌ها و توافق صلح است که آمریکا زمان‌بندی خروج نظامیان خارجی از افغانستان را اعلام کند.

همچنین طالبان تاکنون حاضر به گفت‌وگو با دولت افغانستان نبوده و آن را دست نشانده آمریکا می‌داند، موضوعی که به شدت صلح در افغانستان را پیچیده کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top