تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/23 - 02:44
کد خبر: 319619

نظر ابتکار در مورد تغییر قوانین حوزه زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تشکیل کارگروه فقهی و حقوقی فقه شافعی در امور زنان و خانواده می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای حمایت از حقوق زنان اهل سنت و رفع مشکلات این بخش باشد که امیدواریم تشکیل شود و ما هم آمادگی داریم که جلسات مشترکی را داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار امروز در نشست تخصصی بررسی چالش‌های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از هر زمانی امروز کشور ما در معرض تهدید و جنگ اقتصادی و روانی قرار گرفته و دشمن از هر سو سعی دارد که انسجام ملی ما را هدف قرار دهد، اقتصاد ما را زمین بزند و همکاری که بین مذاهب و اقوام مختلف است را برهم بزند تا شاید به مطامع شوم خود دست یاید.

وی افزود: امروز رویکرد دولت، انسجام ملی و پیشبرد اهداف کشور بویژه در جنبه‌های اقتصادی و رعایت حقوق مردم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: در دولت دوازدهم به طور خاص مباحث زنان و خانواده مورد توجه قرار گرفته است و در قالب سیاست‌های کلان و کلی ابلاغی رهبری در حوزه خانواده، سعی می‌کنیم که فضایی توأم با عدالت و همکاری را برای پیشبرد و مشارکت هرچه بیشتر زنان در جامعه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه یکی از اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه کشور، بحث عدالت جنسیتی است که یکی از مفاهیم کلیدی قرآنی و قانون اساسی ما هم این بحث بوده و در طول چهل سال انقلاب بسیار مورد چالش بوده است.

ابتکار تصریح کرد: علیرغم اینکه اقدامات قابل توجهی را طی سال‌های اخیر برای بهبود قوانین حوزه زنان و بانوان انجام داده‌ایم، اما کماکان در برخی از موضوعات دارای چالش و نواقص و کاستی‌هایی هستیم و در مسئله نگرش به حوزه زنان و اجرای قوانین این بخش نیاز به اصلاح برخی از قوانین داریم.

وی به تشکیل ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد: در این ستاد چارچوب شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعریف کرده‌ایم که در پرتال معاونت امور زنان و خانواده نیز قابل مشاهده است. این شاخص‌ها نقشه راه را برای ما تعریف می‌کند و ما تلاش می‌کنیم که با همکاری دستگاه‌ها به سمت بهبود شاخص‌ها حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: خوشبختانه همزمان ما با تمام استان‌ها قراردادی را بستیم که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هر استان بنابر اقتضائات، نیازها و شرایط خاص هر استان تدوین شود که هم اکنون نیز برای استان کردستان این سند تدوین شده است.

وی گفت: به طور خاص ما در موضوع حقوق زنان، شورای فقهی و حقوقی و اداره حقوقی را در معاونت زنان و خانواده برای بررسی مطالبات و خلاءهای قانونی داریم که نشست‌های مستمری را در این زمنیه برگزار می‌کنیم. ما استقبال می‌کنیم که به طور خاص و تخصصی در استان کردستان به خصوص در فقه شافعی نشست‌های تخصصی برگزار شود و مسئله یابی و ارائه پیشنهاد و راهکار انجام شود.

ابتکار در ادامه عنوان کرد: هم اکنون هشت لایحه در حوزه زنان و خانواده در دستور کار قرار دارد که در مراحل مختلف بررسی در دولت یا در مجلس و یا در شورای نگهبان هستند. رویکردها امیدبخش است و با همکاری هم این لوایح را پیش خواهیم برد که امیدواریم سبب بهبود و اصلاح برخی از قوانین شویم.

وی همچنین گفت: برخی از مسائل حوزه زنان هیچ مبنای حقوقی ندارند و براساس یک سری از رویه‌ها شکل گرفته‌اند و امیدوارم این رویه‌ها اصلاح شوند. این قوانین با همکاری فقها، قضات و یا صاحب نظران قابلیت حل و فصل بالایی دارند مخصوصاً در استان کردستان که وظیفه خود می‌دانیم پیگیر وضعیت بانوان اهل سنت باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: ما کارگروه اهل سنت را در معاونت امور بانوان و خانواده داریم که به طور خاص مطالبات و برنامه‌ها و سیاست‌های مرتبط با زنان و خانواده را در حوزه اهل سنت دنبال می‌کند و تاکنون نشست‌های متعددی را در این زمینه داشته‌ایم.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: تشکیل کارگروه فقهی و حقوقی در ارتباط با مباحث فقه شافعی در حوزه زنان و خانواده می‌تواند راهکار بسیار خوبی باشد که امیدواریم تشکیل شود و ما هم آمادگی داریم که جلسات مشترکی را داشته باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top