تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/23 - 15:00
کد خبر: 319675

واکنش یک فعال دانشجویی درپی فشار آمریکا به مردم

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی ایران با اشاره به تقسیم کار آمریکا و اروپا برای فشار به مردم ایران؛ گفت: به این منظور می‌بینیم که آمریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را بازی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیرحسین احسانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی ایران (عضو دفتر تحکیم وحدت) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: بعد از خروج آمریکایی‌ها  از  برجام  متاسفانه هنوز شاهد  امید برخی مسئولان به اروپایی‌ها هستیم. اروپایی که مانند آمریکا به برجام عمل نکرد و عملا آنرا به جسم مرده‌ای تبدیل کرده و با پیشنهادات واهی از جمله  اینستکس به دنبال وقت‌کشی و عدم خروج ایران از برجام و تامین منافع خود است.

وی ادامه داد:‌ ما نباید فریب سراب‌های ساختگی دشمن را بخوریم و دستگاه تصمیم گیری ما مختل شود. اینستکسی که کلا 3 میلیلون یورو برای ما می‌خواهد تبادل انجام دهد آن هم در مقابلش غذا و دارو به ما بدهد در حالی که ما در سال گذشته بیش از یک میلیلارد یورو از اروپا دارو و غذا وارد کرده ایم.

احسانی گفت: در این بازی های سیاسی و رسانه‌ای هم شما مشاهده می‌کنید که تقسیم وظایف به صورتی است که آمریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را بازی  می‌کند. همه این تحریم‌ها و بازی‌ها هم نهایتا به فشار علیه ملت ایران ختم می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی ایران اظهار داشت: امروزه سفره ملت کوچک شده و ما که جزئی از مردم هستیم و با آنها در ارتباطیم این را حس می‌کنیم و ما همگی باید دست به دست هم دهیم و با یک بسیج ملی همانند دوران جنگ 8 ساله از این مشکلات با سلامت و امنیت عبور کنیم.

این فعال دانشجویی گفت: امروز ما بی شک در دل یک جنگ اقتصادی هستیم و باید جهادی و شبانه روزی برای خروج از این مشکلات کار کرد. بایستی جوانان مومن و دغدغه مند به صحنه عمل وارد شوند. با دولت پیر، خسته و فرتوت به جایی نمی‌رسیم. دولتی که با انحا گوناگون سعی می کند از زیر بار پاسخ گویی فرار کند و ملت را سرگرم موضوعات و مسائل دست چندم بکند.

احسانی افزود: حال که ما در جنگ به سر می‌بریم بایستی آرایش جنگی هم داشته باشیم بهترین راهکار برای مقابله با تحریم ها رونق تولید داخل و کاهش وابستگی خارجی است. باید اقتصاد کشور را درون زا و مولد کرد و نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید برده و از تصدی گری دولت در اقتصاد بپرهیزیم و بخش خصوصی را به درستی وارد میدان کنیم و نیز از سهم نفت در بودجه و خام فروشی نفت  کاست تا بتوان این تهدید ایجاد شده برای ملت را  با توجه به ظرفیت های داخلی مانند نیروی عظیم کار، سرمایه های هنگفت زیرزمینی،مادی و معنوی و... به فرصت تبدیل کرد.

وی گفت: ساختارهای فعلی اقتصاد ما مناسب جنگ اقتصادی نیست.چرا هنوز مجلس دستور رهبر مینی بر اصلاح ساختار اقتصادی را عملیاتی نکرده در حالی که از مهلت 4 ماهه آن نیز چند روزی بیشتر نمانده است؟

احسانی تصریح کرد: بهتر است آقایان نمایندگان مجلس به جای انتخابات 98 به فکر اصلاح ساختارهای اقتصادی و تامین معیشت مردم باشند و بدانند اگر برای مردم کار کنند هم باری از روی دوش کشور و ملت برداشته اند و رضای الهی را در پی دارد و هم تبلیغی برای انتخاباتشان می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top