تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/24 - 11:41
کد خبر: 319815

پیوستن دانشگاه بیرجند به مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری

تفاهم نامه همکاری مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با دانشگاه بیرجند امضا و شاخه این مرکز در دانشگاه بیرجند تاسیس شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)، تفاهم نامه همکاری میان مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و دانشگاه بیرجند با حضور رئیس مرکز منطقه‌ای، دکتر محمدجواد دهقانی و نیز رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه به امضا رسید.

با امضا این تفاهم نامه به طور رسمی شاخه مرکز منطقه‌ای در کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند به عنوان قطب علمی و آموزشی شرق کشور و بزرگترین و قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی استان خراسان جنوبی تأسیس شد.

دهقانی درباره این تفاهم نامه اظهار داشت: ایجاد شاخه مرکز منطقه‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور یکی از مؤثرترین راهکارها برای تحقق اقتصاد مقاومتی بخصوص در شرایط تحریم است زیرا در این صورت امکان تبادل مدارک علمی فی مابین و اشتراک گذاری منابع علمی مختلف از قبیل کتاب‌های تخصصی، مقالات مختلف علمی منتشر شده در مجلات معتبر و یا همایش‌های علمی، گزارش‌های فنی و پژوهشی، پایان نامه‌ها و غیره، فراهم آمده و باعث صرفه جویی در تأمین بودجه و اعتبار منابع علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاری میان مرکز منطقه‌ای و دانشگاه بیرجند، ضمن ایجاد امکانات مناسب جهت استقرار شاخه مرکز منطقه‌ای، امکان ارائه خدمات اطلاع رسانی علمی به اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بدون محدودیت فراهم شده و دسترسی مستقیم به منابع علمی پایگاه‌های اطلاعاتی مرکز منطقه‌ای ایجاد خواهد شد.

بر همین اساس، امکان درج اطلاعات و متن کامل منابع علمی مانند: مقالات، مجلات، مجموعه مقالات، کنفرانس‌ها، متن و چکیده طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌هایی که در دانشگاه بیرجند تولید و منتشر شده است جهت نمایه سازی در پایگاه‌های اطلاعاتی مرکز منطقه‌ای وجود خواهد داشت و از این طریق تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی امکان رؤیت و بهره برداری از این منابع علمی را در آینده خواهند داشت.

مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری بر اساس تفاهم نامه همکاری میان فرهنگستان علوم جهان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده و هدف اصلی این مرکز تأمین مدارک علمی مورد نیاز اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران و کشورهای منطقه است.

این مرکز در حال حاضر بیش از ۸ میلیون مدرک علمی در پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف خود از جمله مقالات نشریات و همایش‌ها، کتاب‌ها، گزارش‌های طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و پایان نامه‌ها در کلیه حوزه‌های موضوعی از جمله علوم انسانی، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی بوده که به صورت الکترونیکی به صورت IP-Base در اختیار اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه قرار می‌گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top