تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/24 - 19:01
کد خبر: 319916

هانت: شکست برجام تهدیدی برای بشریت است

یک روزنامه انگلیسی گزارش کرد که وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام اعلام کند که شکست برجام، تهدیدی برای بشریت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بنا بر گزارش روزنامه «گاردین»، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در «بروکسل» خواهد گفت که تشدید تنش‌ها در غرب آسیا و شکست برجام، «تهدیدی حیاتی» برای بشریت خواهد بود.

گاردین در گزارشی در خصوص آنچه که هانت قصد دارد در نشست بروکسل بیان کند، بر اساس پیش‌نویس سخنرانی هانت نوشت: «خاورمیانه از قبل یکی از بی‌ثبات‌ترین مناطق جهان بوده است، اما اگر طرفین مختلف، به تسلیحات هسته‌ای مجهز بودند، تهدیدی حیاتی برای بشریت به وجود می‌آمد. من هر آنچه که در قدرت دارم را برای جلوگیری از وقوع چنین چیزی انجام می‌دهم».

گاردین ادامه داد که هانت همچنان قصد دارد در این نشست اعلام کند: «من از مدیریت انگلیس به همراه فرانسه و آلمان بهره می‌گیرم، آنطور که برای حفظ برجام از آن بهره گرفتم، و برای ترغیب ایران برای بازگشت به پایبندی (به برجام) تلاش می‌کنیم».

در حالی بحث پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام اشاره شده است که دولت آمریکا از نخستین روز‌های اجرایی شدن برجام، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت. ترامپ نهایتا اردیبهشت ماه پارسال رسما آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج و تحریم‌های ضدایرانی را احیا کرد.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، وزیر خارجه انگلیس که یکی از امید‌های احراز سمت نخست‌وزیری بریتانیا است، قصد دارد در خصوص توقیف یک کشتی حامل نفت ایران در تنگه «جبل الطارق» نیز در نشست بروکسل بگوید: «آنطور که این آخرهفته به ایران گفتم، توقیف نفتکش "گریس ۱" در راستای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه و به درخواست دولت محلی جبل‌الطارق بوده است. اقداماتی باید انجام می‌گرفت و ربطی به نفت ایران نداشت».

نیرو‌های ویژه ارتش انگلیس هفته گذشته با حمله به نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران و در حال عبور از تنگه جبل الطارق بود، این کشتی را توقیف کردند. لندن مدعی است که این اقدام را با هدف جلوگیری از «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» و به درخواست دولت محلی جبل الطارق انجام داده است. این در حالی است که سوریه تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار ندارد و تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز فقط برای کشور‌های عضو این بلوک سیاسی لازم‌الاجراست.

هانت که امروز در شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا با موضوع ایران شرکت می‌کند، پیش از سفر به بروکسل، در توییتر نوشت: برای گفتگو‌های فوری درباره نحوه کاهش تنش با ایران، راهی بروکسل هستم. رویکرد آن‌ها در قبال خاورمیانه، اساسا ثبات‌زدا بوده است، اما ما می‌خواهیم از تنش بر سر گریس ۱ بکاهیم، نه اینکه بر آن بیافزاییم. ضمنا می‌خواهیم از یک منطقه هسته‌ای شده، اجتناب کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top