تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/24 - 20:27
کد خبر: 319931

جوابیه سهیلا صادقی پیرامون اظهارات رئیس دانشگاه تهران

سهیلا صادقی، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران نسبت به اظهارات رییس این دانشگاه درباره حواشی اخیر برای او، واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، ماه رمضان امسال در دیدار سالانه اساتید دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری، یکی از سخنرانان سهیلا صادقی فسایی، استاد باسابقه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بود. سخنان او نزد رهبری با واکنش‌های فراوانی از سوی برخی مسئولان دانشگاهی روبه‌رو شد. هرچند که انتقادات و طرح مسائل روز جامعه، محتوای اصلی تمام سخنرانی‌های دیدار با رهبری است، اما سخنان این استاد دانشگاه گویا به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و همانطور که خود او در حین سخنرانی اش در دیدار با رهبر انقلاب پیش بینی کرده بود، وی بعد از دیدار تحت فشار‌های پیدا و پنهان متعددی قرار گرفت.

محدودیت و فشار‌ها از جانب وزارت علوم و دانشگاه تهران علیه این استاد با تجربه، ما را بر آن داشت تا موضوع را از محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران جویا شویم. نیلی گفت: هیچ گونه مشکلی برای سهیلا صادقی در دانشگاه تهران ایجاد نشده است و تنها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرو ادعا‌های او درباره تقلب‌های علمی، درخواست ارائه مستندات لازم کرده است که مربوط به دانشگاه نمی‌شود. درحقیقت وزارت علوم قصد دارد ضمن بررسی موضوع، درصورت بروز تخلف با دانشگاه خاطی برخورد کند و درباره این موضوع از جانب دانشگاه اقدامی صورت نگرفته است.

انتشار این گفتگو با رییس دانشگاه تهران و این‌که عده‌ای سعی کردند مسئله تخلفات دانشگاه تهران که در دیدار با رهبر انقلاب مطرح شد را شخصی کنند، باعث شد سهیلا صادقی متن جوابیه خود به این اظهارات را به خبرگزاری دانشجو ارسال کند.

متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:
«رئیس دانشگاه تهران در مصاحبه کوتاه خود در آن خبرگزاری علیه اینجانب خلاف واقع‌های متعددی را طرح و نشر کرده است.

خلاف واقع اول:
نیلی احمدآبادی بیان کرده است، وزارت علوم درخصوص ادعا‌های مطرح شده درباره تقلب‌های علمی، درخواست ارائه مستندات کرده است؛ درحالی که تنها خواسته‌ای که در نامه وزارت علوم به اینجانب مطرح نشده، همین موضوع است.

به نظر می‌رسد رییس دانشگاه تهران با طرح این مسئله خلاف واقع، قصد داشته اذهان عمومی را از توجه به اشکالات اساسی و مهم مطرح شده از سوی بنده که عمدتا به اشکالات مدیریتی در این دانشگاه مربوط می‌شود، منحرف کند.

خلاف واقع دوم:
رییس دانشگاه تهران عنوان کرد که هیچگونه مشکل و محدودیتی علیه بنده ایجاد نشده است؛ درحالیکه درس مقطع دکتری که سال‌های متمادی است از سوی بنده ارائه می‌شود با تغییری در عنوان، به عضو جدیدالورودی واگذار شده است که حدود یکسال از انتقال او به گروه می‌گذرد. به این ترتیب از تدریس اینجانب در مقطع دکتری درنیمسال آینده تحصیلی ممانعت به عمل آمده است.

در پایان به آقای دکتر نیلی احمد آبادی توصیه می‌شود بجای منحرف ساختن بحث از متن به حاشیه، درصدد پاسخ دهی به اشکالات اساسی وارد به مدیریت ایشان در دانشگاه برآیند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top