تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/25 - 13:11
کد خبر: 320001

صالحی پیرامون انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی مطرح کرد؛

از دو نفری که به مرحله دوم رسیدند، یک نفر انصراف داده است/ مجریان انتخابات دقت کافی را نداشتند

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه از ورود دانشجویان به حوزه نشریات دانشجویی استقبال می‌کنیم، گفت: نتیجه انتخابات مرحله دوم نشریات طبق قانون در جلسه شورای ناظر مشخص می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره اتفاقات رخ داده در جریان انتخابات نشریات دانشجویی گفت: نشریات دانشجویی، از موضوعاتی است که قوانین خاص خودش را در دانشگاه‌ها دارد برای همین هر کسی می‌خواهد در این حوزه ورود کند، طبیعتاً باید این مسئله در چارچوب قوانینی که تعریف شده، باشد.

صالحی تاکید کرد: ما از ورود دانشجویان به حوزه نشریات دانشجویی استقبال می‌کنیم و به عنوان کنش‌گر اجتماعی این ورود را با هر سلیقه ای که داشته باشند، ارزشمند می‌دانیم ولی هر جا هم چالشی ایجاد شود مسلما مرجع نظم دهی به این چالش قانون خواهد بود.

وی با اشاره به استقبال دانشجویان برای حضور در عرصه‌ نشریات ادامه داد: انگیزه های فعالان نشریات دانشجویی امسال به جهت رقابت هایی که ایجاد شده بود افزایش پیدا کرد و تقریباً می‌توان گفت استقبال امسال دانشجویان از انتخابات نشریات دانشجویی کم‌نظیر بود برای همین طبیعتاً وقتی تعداد شرکت کنندگان بالا باشد و یک رقابت جدی وجود داشته باشد مشکلاتی هم به دنبال خودش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید// وزیر علوم: تخلفی در نشریات دانشجویی رخ نداده است

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به انتقادهایی که نامزدهایی انتخابات نشریات دانشجویی داشتند، گفت: تاکید ما بر این بوده که حرف طرفین در این ماجرا شنیده شود و در این راستا به مُر قانون و آیین نامه های مربوطه عمل شود.

صالحی تصریح کرد: در انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی امسال نفر اول بدون شائبه انتخاب شد و برای انتخاب نفر بعدی، انتخابات به مرحله دوم کشیده شد و با توجه به رقابت تنگاتنگ و نزدیکی که اتفاق افتاد شائبه هایی هم ایجاد شد و در رابطه با آن در شورای مربوطه تصمیم‌گیری‌های نیز صورت گرفت.

وی یادآور شد: ظاهراً از دو نفری که به مرحله دوم انتخابات کشیده شدند، یکی از آنها استعفا داده که با این وجود طبیعتاً طبق آیین نامه و شیوه نامه انتخابات تکلیف نفر دوم هم مشخص هست که البته نتیجه نهایی این موضوع در جلسه شورای ناظر بر نشریات دانشجویی مشخص خواهد شد و ما هم تاکید می‌کنیم که انشالله در اسرع وقت جلسه این شورا تشکیل شود و مطمئنا طرفین هم تصمیمات این شورا که حتماً عالمانه و منصفانه خواهد بود را خواهند پذیرفت.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد مجریان انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی امسال دقت لازم را برای برگزاری انتخابات نداشتند البته می‌توان گفت بخشی از این مسئله به خاطر این بود که رقابت خیلی جدی بود ولی حتما انتقاداتی به شیوه اجرا وارد است خود دوستان در وزارت علوم نیز این نقصها را قبول دارند و امیدوارم در ادامه کار از این تجربیات استفاده شود.

ببینید// جریان انحصار طلب وزارت علوم به دنبال مهندسی انتخابات/ حرف وزارت علوم چیست؟

محمدعلی کامفیروزی، کاندیدی انصرافی شورای ناظر بر نشریات دانشجویی نیز مدتی پیش با تاکید بر حجم تخلفات در این انتخابات گفت بود: از آنجا که بنابر تصمیم غیرقانونی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم و علیرغم اعتراضات گسترده‌ی دانشجویی، شنیده شده که انتخابات پرحاشیه و پر از تخلف نشریات دانشگاهی امسال مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته و تنها بناست برگزاری دور دوم انتخابات تجدید شود، لازم دانستم به عرض برسانم که من نه انتخابات پر از تخلف برگزار شده را انتخاباتی قانونی و مشروع دانسته و نه می‌توانم خودم یا دو نفر دیگر اعلام شده را منتخب قانونی و مشروع این انتخابات بدانم.

وی ادامه داده بود: بدیهی است برگزاری انتخاباتی با این حجم از تخلفات و در فضای ارعاب و تطمیع و انحصاری که توسط یک طیف خاص و با حمایت گسترده یک نهاد خاص و چند مجموعه‌ی ظاهرا دانشجویی اصطلاحا انقلابی ایجاد شده بود، نه تنها خالی از محتوا و معنا بوده بلکه حتی در ظاهر هم خالی از لوازم و اقتضاهای یک انتخاب آزاد است.

البته محمدرضا محمدی نیز بارها از حجم تخلفات وزارت علوم در انی انتخابات گلایه کرده بود که این موضوع نشان دهنده عدم برگزاری مناسب انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی توسط این وزارت خانه است.

منبع: فارس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top