تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/25 - 15:33
کد خبر: 320019

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نسبت پیرامون وضعیت شیخ زکزاکی؛

انتقاد دانشجویان از انفعال وزارت امور خارجه/ وزارت خارجه عزمی برای حمایت از مسلمانان نیجریه ندارد

در این بیانیه آمده است: جای این پرسش از سیاستگذاران وزارت خارجه مطرح است که آیا این بار نیز نگران کاسته شدن از حجم مراودات تجاری با نیجریه هستید؟ در حالی که سال ‌هاست با فشار مقامات رژیم سعودی، نیجریه مراودۀ قابل توجهی با ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه ای نسبت به وضعیت نامناسب شیخ زکزاکی بیانیه ای صادر کرد و خواستار پیگیری آزادی رهبر شیعیان نیجریه توسط وزارت امور خارجه شد. در بخشی از این بیانیه آمده است:«عجیب است که مسئولین وزارت خارجه حتی از دیپلمات‌های رژیم امارات و رژیم عربستان نیز عقب مانده‌اند چه اینکه آنها با صرف میلیون‌ها دلار به حمایت از گروه‌های تروریستی و مزدور می‌پردازند اما وزارت خارجه عزمی برای حمایت از میلیون‌ها مسلمانی که از راه منطقِ علوی و حماسۀ حسینی به مذهب شیعه گرویده‌اند، ندارد در حالی که احضار سفیر، توبیخ مقامات دست نشاندۀ نیجریه و شکایت رسمی به مجامع بین المللی، کمترین حد از واکنشی است که از دستگاه دیپلماسی مقتدرترین کشور خاورمیانه انتظار می رود.»

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

«بسم اللهِ المُنتقم مِن کلِ ظالم»

«چرا باید در مورد شیخ مصلح تقریبی و مؤمن «شیخ ابراهیم زکزاکی» این گونه فاجعه آفرینی شود و حدود یک هزار نفر کشته شوند و فرزندان او به شهادت برسند و دنیای اسلام ساکت بماند؟ اهداف دشمنان اسلام بسیار خطرناک است و وظیفه همه، بصیرت و بیداری است.»
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

بیش از چهار سال از حبس ناجوانمردانه رهبر شیعیان نیجریه می‌گذرد. حبسی که با کشتار سبعانۀ شیعیان و انهدام حسینیۀ متبرک بقیه الله (عج) آغاز شد و امروز به ترورِ شیمیایی «آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی» منتهی شده است.

متأسفانه در تمام این سال‌ها و حتی پیش از آن، زمانی که صدها نفر از شیعیان نیجریه و از جمله شش تن از فرزندان آیت الله زکزاکی به تحریک وهابیون مورد قتل عام قرارگرفتند، مجامع حقوق بشری همواره سکوت تعمدانه‌ای را در برابر این جنایت‌های دردناک در پیش گرفتند.

این سکوت مذبوحانه در برابر جنایتی انجام می‌شود که نه صرفاً براساس اصول اسلامی که حتی براساس اصولِ «منشور ملل» و «بیانیۀ جهانی حقوق بشر» نیز فاجعه بارترین جنایت بشری، یعنی نوعی «ژنوساید» یا همان «پاکسازی نسلی» محسوب می‌شود چه اینکه وهابیونِ دست پروردۀ صهیونیسم عزم خود را برای نابودی تمام آن بیست و پنج میلیون شیعۀ مظلوم نیجریه ای جزم کرده اند.

هرچند خط مشیِ سازمان‌های مدعی حقوق بشر در سانسور تعمدی وضعیت مسلمانان در آفریقا و سایر نقاط جهان مسبوق به سابقه و قابل پیش بینی بود اما آنچه در این میان غیرقابل پیش بینی می‌نماید مواضع منفعلانه وزارت امور خارجۀ بزرگ‌ترین و مقتدرترین کشور شیعی جهان است. نکات مبهم و غیرقابل درکی در این انفعال وجود دارد که به ویژه پس از انتشار خبر مسمومیت شیمیایی آیت الله زکزاکی و ادامۀ سکوت دستگاه دیپلماسی کشورمان بر عمق این ابهامات افزوده می‌شود.

در شرایطی که رژیم امارات، کوچک‌ترین گروه‌های تروریستی و سلفی را از شرق دور تا شاخ آفریقا مورد حمایت تام و تمام خود قرار می‌دهد چگونه دستگاه دیپلماسی ایرانِ اسلامی، بزرگ‌ترین جمعیت شیعیان آفریقا را فراموش کرده است؟ شیعیانی که تک تک آنها دوستداران مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و امام خمینی(ره) هستند و همواره آمادۀ جانفشانی در راه ارزش های انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم جعلی صهیونیسم می باشند! اما از این سو دریغ از یک بیانیۀ قاطع و انقلابی که از سوی وزارت خارجه کشور صادر شده باشد.

عجیب است که مسئولین وزارت خارجه حتی از دیپلمات‌های رژیم امارات و رژیم عربستان نیز عقب مانده‌اند چه اینکه آنها با صرف میلیون‌ها دلار به حمایت از گروه‌های تروریستی و مزدور می‌پردازند اما وزارت خارجه عزمی برای حمایت از میلیون‌ها مسلمانی که از راه منطقِ علوی و حماسۀ حسینی به مذهب شیعه گرویده‌اند، ندارد در حالی که احضار سفیر، توبیخ مقامات دست نشاندۀ نیجریه و شکایت رسمی به مجامع بین المللی، کمترین حد از واکنشی است که از دستگاه دیپلماسی مقتدرترین کشور خاورمیانه انتظار می رود.

ایضاً جای این پرسش از سیاستگذاران وزارت خارجه مطرح است که آیا این بار نیز نگران کاسته شدن از حجم مراودات تجاری با نیجریه هستید؟ در حالی که سال‎‌هاست با فشار مقامات رژیم سعودی، نیجریه مراودۀ قابل توجهی با ایران ندارد! از سویی نیز مگر نه اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری باید سرلوحۀ سیاست‌های وزارت خارجه قرار گیرد که اگر از نظر آنها چنین است سکوت دستگاه دیپلماسی ما چگونه با دستور اکید رهبری در دفاع از شیعیان نیجریه قابل توجیه است؟

همچنین سکوت عمدی یا سهوی وزارت خارجه در قِبال ترور شیمیایی آیت الله زکزاکی برخلاف اخلاق، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب است حال آنکه در کنار بیدارسازی افکار عمومی کشورهای اسلامی، احضار سفیر و بازخواست عمّال این رژیم، کمترین توقعی است که می توان  از دستگاه دیپلماسی داشت.

فلذا ما دانشجویان تشکل جامعه اسلامی دانشگاه‌های ایران ضمن تذکر به مسئولین وزارت خارجه در خصوص ضرورت اتخاذ مواضع انقلابی در دفاعی تمام قد از رهبر شیعیان نیجریه، قاطعانه به عمّال وهابی- صهیونی رژیم ضدِ اسلامی نیجریه هشدار می‌دهیم، بیش از این با اسارت و شکنجۀ آیت الله زکزاکی، صبر و اتحاد مسلمانان را مورد آزمایش قرار ندهند و از سرنوشت خفت بار «صدام» در سرکوب شیعیان علی(ع) عبرت بگیرند چه اینکه «إنّ الله عزیزٌ ذوانتقامٍ» شیخ ابراهیم زکزاکی و تمام آن بیست و پنج میلیون شیعۀ مظلومِ علی، خدایی دارند که شکست ناپذیر است و صاحب سخت ترین انتقام.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1398/04/25 - 21:03

انتقاد کدام دانشجویان؟؟؟؟
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top