تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/25 - 20:46
کد خبر: 320086

حجت‌الاسلام لواسانی در جمع دانشجویان چه گفت؟ +عکس

امام جمعه لواسان گفت: ویلای خانم نعمت‌زاده حدود ۹۰۰ متر تخلف داشته و تا اول اردیبهشت هم باید تخریب انجام می‌شده اما شاهد تعلل در اجرای قانون هستیم و گویا دستگاه‌های مسئول اجرای عدالت را شوخی گرفته‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مسئله‌ ویلای خانم نعمت‌زاده یا ویلای آقای میرمحمدعلی مسئله اصلی ما نیست. بلکه مسئله‌ اصلی جلوگیری از قانون شکنی و شکستن این مقاومت و قلدری در برابر اجرای قانون است.

وی ادامه داد: ویلای خانم نعمت‌زاده حدود ۹۰۰ متر تخلف داشته است و تا اول اردیبهشت هم باید تخریب انجام می‌شده است اما شاهد تعلل در اجرای قانون هستیم و گویا دستگاه‌های مسئول اجرای عدالت را شوخی گرفته‌اند. به گونه ای که هربار مهلت جدیدی برای تخریب مشخص کردند که آخرین مهلت آن اول تیر بوده است اما ۲۰ روز از شروع تیر ماه میگذرد ولی تخریب کامل صورت نگرفته است.

امام جمعه لواسان گفت: تخلفات فقط ویلای ایشان نیست. شهرک باستی‌هیلز با دیوارهای بلند و کلاک نیز دارای تخلفات گسترده هستند. متأسفانه تخلفات فقط محدود به لواسان هم نیستند و در دیگر مناطق مثل شمیران، دماوند، فشم، آبعلی، حتی کهریزک نیز تخلفاتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: لواسان سرریز فساد تهران است و ریشه‌های اصلی فساد را باید در پایتخت جست و جو کرد و به جای جنگیدن با معلول ها باید با علت ها جنگید. تخلفات لواسان معلول فساد های صورت گرفته در تهران است.

لواسانی اضافه کرد: به طور مثال متهمان بانک سرمایه، با پول شویی های گسترده و از ثروت نامشروعی که در این بانک کسب کرده اند اقدام به ویلاسازی و زمین خواری در لواسان کرده اند. بنابراین ما باید سراغ منشأ اصلی فساد برویم و تلاش کنیم ریشه های آن را بخشکانیم.

ما با سه دسته متخلف مواجه هستیم: دسته‌ اول قانون‌شناسان قانون‌گریز، دسته‌ی دوم قانون فروشان، و دسته‌ی سوم واسطه‌های شر هستند. شما جوانان باید به میدان بیایید و سعی کنید این سه دسته را شناسایی کنید و مطالبه ی برخورد جدی با آن ها را هم تا آخر پیگیری کنید. برای مبارزه با فساد نیز اول از دانه‌ درشت‌ها شروع کنید. این کار باعث می شود بقیه متخلفان نیز بترسند و دست و پای خودشان را جمع کنند.

حجت‌الاسلام لواسانی در جمع دانشجویان چه گفت؟

وی تاکید کرد: به بنده می‌گویند که به نماز برو، خطبه‌ات را بخوان، نصیحت اخلاقی کن، بر ضد آمریکا سخنرانی کن، درس بگذار و کاری به امور دیگر نداشته باش. اقدامات تو باعث تضعیف نظام می شود و ممکن است این تلقی پیش بیاید که نظام فاسد است.

لواسانی اظهار داشت: این حرف از اساس غلط است. چون باعث می‌شود که چشمانمان را بر روی مفاسدی که رخ می دهد ببندیم و اتفاقا مقابله با این مفاسد است که باعث بازگشت اعتماد مردم به نظام می شود.

وی گفت: این حرف‌ها همه از روحیه محافظه کاری و تسامحی نشأت می‌گیرد که بتدریج نسل اولی های انقلاب دچارش شد و باعث شد که نماز جمعه از کارکرد انقلابی خود که به گفته‌ حضرت امام(ره) تببین مسائل بود فاصله بگیرد. اگر همه به میدان مقابله با فساد بیایند فضا برای مفسدان ناامن می شود و دیگر نمی توانند راحت تخلف کنند.

لواسانی تاکید کرد: قوانین ما رخنه زیاد دارد، شفاف نیستند و قابل تفسیرند. قانون باید به صورت صریح بیان شده باشد تا امکان تخلف وجود نداشته باشد. این مسئله نیز از علت های مهم زمین خواری های گسترده در لواسان است.

وی ادامه داد:‌به طور مثال کمسیون ماده ۱۰۰ در برخورد با تخلف دست فرد را بازگذاشته است که هم می تواند تخریب کند، هم می تواند جریمه کند و این قانون به راحتی اجازه ی تخلف و تبعیض را می دهد. به گونه ای که در برخورد با مستضعفان به راحتی تخریب می کنند اما متخلفان بزرگ و دارندگان ویلاهای چند هزار متری را جریمه می کنند.

لواسانی تصریح کرد:‌این قوانین باید در مجلس و دولت اصلاح شود اما از سوی این دو قوه عزمی مشاهده نمی‌شود. بایستی جوانان و عدالت خواهان به میدان بیایند و این مطالبه را پیگیری کنند و به صورت جدی و مستمر به دنبال اصلاح قانون باشند. همان گونه که در بحث مقابله با زمین خواری به میدان آمدند و به نتایجی هم رسیدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top