تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/26 - 00:41
کد خبر: 320097

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی:

قوانین آزمون ارشد گروه پزشکی تغییر کرد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: علاوه بر تغییر بسیاری از قوانین آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی، قانون کسب حداقل ۲۵ درصد نمره درس زبان انگلیسی در آزمون مربوطه نیز تصویب شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت بهداشت، آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: علاوه بر تصویب قانون لزوم کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ و بعد از آن، قوانین دیگری هم در دستور کار مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

حیدرزاده ادامه داد: لغو قانون محدودیت طرح نیروی انسانی برای شرکت در آزمون در رشته‌های اجباری ملزم به گذراندن طرح نیروی انسانی، امکان استفاده از تسهیلات استعداد درخشان بدون آزمون برای دانش‌آموختگان رتبه اول رشته بهداشت عمومی و برگزاری مصاحبه برای رشته مددکاری اجتماعی از جمله این قوانین است.

وی یادآور شد: حذف قانون ۲۰ درصد سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد از آزمون سال ۱۳۹۹ و بعد از آن و همچنین معرفی متقاضیان استعداد درخشان با آزمون از مجموع ورودی یک دانشگاه در یک سال از دیگر قوانین مهم آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای پذیرفته شدگان استعداد درخشان همانند داوطلبان عادی محرومیت یک ساله اعمال می‌شود. آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حیدرزاده یادآور شد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۳ آغاز شده است و تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی، علاوه بر دریافت کارت ورود به جلسه، برگه راهنما و آدرس حوزه‌های امتحانی را نیز دریافت کنند.

وی با اشاره به حضور ۷۰ هزار و ۹۴ نفر داوطلب در این آزمون تصریح کرد: ۵۱ هزار و ۸۶۱ داوطلب زن و ۱۸ هزار و ۲۳۳ داوطلب مرد در قالب ۸۴ رشته تحصیلی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه مهمترین تغییر آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸، لزوم کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی است، بیان کرد: بر اساس این مصوبه، کسب حداقل نمره ۱۰ از نمره ۴۰ یا به عبارتی ۲۵ درصد نمره در درس زبان انگلیسی از سال ۹۸ و بعد از آن الزامی است.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با تغییر زمان آزمون از خردادماه به تیرماه، هموطنان سیل‌زده نیز توانسته باشند خود را برای آزمون آماده کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top