تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/26 - 19:03
کد خبر: 320242

اعتراف امارات به شکست حفتر برای تصرف طرابلس

امارات در اقدامی که بیانگر اذعان تلویحی این کشور به شکست در حمایت از نیروهای شرق لیبی برای تصرف طرابلس است، خواستار بازگشت به روند سیاسی در لیبی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس،به گزارش مشرق، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات صبح امروز چهارشنبه بیانیه شش کشور را که خواستار توقف درگیری‌ها در حومه طرابلس شده بودند، ستود.

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: «بیانیه شش کشور درباره لیبی که خواستار توقف فوری درگیری‌ها در طرابلس شده‌اند بیانگر اراده جامعه جهانی و اولویت دادن به بازگشت به روند سیاسی است، هشدار درباره تلاش گروه‌های تروریستی برای سوء استفاده از خلأ [در کشور] نیز ماهیت خطرات را نشان می‌دهد و موضع مهمی برای صلح و ثبات است».

کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آمریکا، مصر و امارات متحده عربی در بیانیه‌ای مشترک درباره درگیری‌های اخیر در لیبی هشدار داده و خواستار توقف این درگیری‌ها شدند.

در این بیانیه در مورد تلاش‌های برخی «گروه‌های تروریستی» جهت سوء استفاده از خلأ سیاسی در لیبی، هشدار داده شده است.(جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی در سفری به ابوظبی با «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات دیدار و راهکارهای پایان دادن به درگیری در لیبی و بازگشت به روند سیاسی را بررسی کرد.

سلامه سپس در صفحه توئیتر خود بر «اهمیت پایبندی به نقشه راه یکپارچه به منظور احیای وحدت بین لیبیایی‌ها و کمک به آن‌ها برای دستیابی به توافق و آشتی» تأکید کرد.

در همین ارتباط سازمان بهداشت جهانی نیز روز دوشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد کشته‌ها در درگیری‌های طرابلس به ۱۰۹۳ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به حدود ۵۷۵۲ نفر رسید.

خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی است که از فروردین گذشته در عملیاتی نظامی علیه پایتخت، تلاش می‌کند طرابلس را اشغال کند. طرابلس تحت کنترل دولت «وفاق ملی» لیبی است که سازمان ملل آن را نماینده لیبی می‌داند.

نیروهای حفتر از حدود چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top