تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/04/27 - 10:11
کد خبر: 320318

نگاهی به بزرگترین نمایشگاه آی تی کشور؛

بازار داغ تازه‌های فناوری در الکامپ ۹۸

بازار داغ تازه‌های فناوری در الکامپ ۹۸

بزرگترین رویداد نمایشگاهی عرصه فناوری‌های دیجیتال ”الکامپ“ از امروز آماده بازدید عموم علاقه‌مندان تازه‌های دنیای رایانه، الکترونیک و دیجیتال است، بخش «الکامپ ترندز» نیز امسال برای نخستین بار به این نمایشگاه افزوده شده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، بزرگترین رویداد نمایشگاهی عرصه فناوری‌های دیجیتال ”الکامپ“ از امروز آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است، شعار راهبردی امسال این رویداد که آیین گشایش آن عصر چهارشنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شد و بزرگترین رویداد نمایشگاهی در عرصه طراحی، ساخت و تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکار‌های صنایع الکترونیکی، رایانه و دیجیتال در اقتصاد ایران محسوب می‌شود، ”آینده بهتر“ است، نمایشگاهی که در روز‌های داغ تابستان پذیرای جمع زیادی از گروه‌های سنی مختلف خواهد بود و به مدت ۵ روز دایر است.

نمایشگاه الکامپ به توجه به نیاز جامعه با اضافه شدن بخش‌های جدید هر سال گسترده‌تر برگزار می‌شود، ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برای الکامپ امسال اختصاص یافته است که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش دارد.

یکی از این بخش‌های جدید رویداد امسال «الکامپ جابز» برای اشتغال و کاریابی دانش‌آموختگان حوزه فناوری اطلاعات ”آی تی“ است، این بخش با هدف اتصال افراد ماهر به کسب‌وکار‌های این حوزه دیده شده است.

بخش «الکامپ ترندز» نیز امسال برای نخستین بار به این نمایشگاه افزوده شده است در سالن شماره ۶ نمایشگاه دایر شده و برای پرداختن به فناوری‌های جدید مانند بیگ دیتا (کلان داده)، بلاک چین (فناوری زنجیره بلوکی) و نظایر آن در الکامپ ۹۸ طراحی شده است.

بخشی از سالن‌های این نمایشگاه نیز به ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه کسب و کار‌های نو ”استارتاپ‌ها“ اختصاص داده شده است، تعداد شرکت‌های استارتاپی ۱۲ درصد رشد دارد.
”الکام‌استارز“ که این سال‌ها گل سر سبد نمایشگاه شده، به محلی برای دیده شدن بهتر توانایی‌های کسب‌وکار‌های نوپا در ایران تبدیل شده است، امسال نیز سالن‌های ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ میزبان الکام‌استارز و استارتاپ‌ها خواهد بود و علاقه‌مندان به این حوزه ایده‌های جذاب و جدیدی را در بین آن‌ها مشاهده خواهند کرد.

همچنین به منظور رونق تولیدات دیجیتال و نوآورانه، بخش الکام گیمز با حضور فعالان و بازیگران زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای از دیگر بخش‌های مهم و پر مخاطب الکامپ امسال خواهد بود.
افزون بر این، امسال شاهد برپایی الکام‌پیچ (ارائه تیم‌های استارتاپی در حضور داوران) در سالن ۱۳، آوردگاه سرمایه (محلی برای دیدار با سرمایه‌گذاران و ارائه ایده) در سالن ۸ و همچین پاویون شتاب (محلی برای گفتگو با مربیان و افراد باتجربه در این حوزه) در سالن ۷ هستیم.‌
می‌شود.

حضور شرکت‌هایی با ۱۰ فناوری جدید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ ”بیگ دیتاها“، فضایی، هوش مصنوعی و فناوری‌هایی که در لبه فناوری‌های نو قرار دارند در این نمایش ارائه شده است.

بگفته دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه (برگزارکننده الکامپ)؛ بخشی با عنوان ”الکام جابز“ یا مشاغل الکامپی در نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده تا شرکت‌هایی که نیازمند نیروی انسانی در این حوزه هستند با متخصصان و افراد جویای کار این حوزه ارتباط بگیرند و این بخش بتواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

سراییان بخش «توان تک» را مخصوص توان یابان معرفی کرد و افزود: در این بخش شرکت‌هایی که توسط توان یابان راه اندازی و مدیریت می‌شود و همچنین شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که به وسیله فناوری اطلاعات خدمتی به توان یابان ارائه می‌کنند نیز در این بخش حضور دارند.

سراییان از بخش الکامپ تاکز به عنوان یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه الکامپ ۹۸ یاد کرد و گفت: الکامپ تاکز مکانی برای سخنرانی افراد نوآور و باتجربه در این حوزه است تا مردم بتوانند از این تجربیات استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور اپراتور‌های تلفن همراه در نمایشگاه الکامپ افزود: سالنی با عنوان دولت هوشمند از طرف سازمان فناوری اطلاعات مانند سال‌های گذشته در نمایشگاه در نظر گرفته شده که دستگاه‌های دولتی آخرین دستاورد‌های خود در این حوزه را ارائه می‌کنند.

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران با اشاره به اهمیت حضور استارت آپ‌ها در بخش الکامپ استارز، تصریح کرد: برخی از استارت آپ‌ها در این نمایشگاه تسهیلاتی را برای بازدیدکنندگان در نظرگرفته اند که در صورت نهایی شدن، اعلام می‌شود.

وی از حضور بخش فناوری اطلاعات شهرداری تهران در سالن استارت آپ‌های الکامپ ۹۸ خبر داد و افزود: این بخش با هدف ارتباط با استارتاپ‌ها برای رفع نیازمندی‌های شهرداری تهران در سالن استارت آپ‌ها حضور می‌یابد.

سراییان درباره تاثیر تحریم‌ها بر کیفیت حضور شرکت کنندگان در نمایشگاه الکامپ امسال و اقدامات سازمان نظام صنفی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه گفت: با موافقت شرکت نمایشگاه‌های بین المللی برای شرکت‌های ایرانی که محصولات خارجی را در ایران تولید می‌کنند و همچنین شرکت‌های خارجی تخفیف ۳۰ درصدی برای حضور در نمایشگاه به عنوان مشوق در نظر گرفته شده و امیدواریم که الکامپ بیست و پنجم نسبت به نمایشگاه‌های قبلی با کیفیت و استقبال بهتری برگزار شود.

وی با بیان اینکه استارت آپ‌ها به سه صورت در نمایشگاه حضور دارند، افزود: یک دسته استارت آپ‌هایی هستند که بالغ شده اند و دسته‌ای دیگر که فقط با یک پنل در نمایشگاه حضور دارند و گروه دیگری از آن‌ها نیز با حضور در بخش آوردگاه سرمایه الکامپ برای ارتباط با سرمایه گذاران و شتاب دهنده‌ها به دنبال توسعه کسب و کار‌های خود هستند.

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران درباره تاثیر نمایشگاه الکامپ بر میزان موفقیت استارت آپ‌ها در آینده، گفت: نمایشگاه الکامپ برای استارت آپ‌ها می‌تواند یک نقطه آغاز باشد و استارت آپ‌ها در این نمایشگاه می‌توانند با سرمایه گذران در این حوزه ارتباط مستقیم داشته باشند و ایده و محصول خود را برای سرمایه گذاری و توسعه آن معرفی کنند، در حقیقت نمایشگاه این ارتباط را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به ارزیابی ۱۲ محور برای نخستین بار در نمایشگاه الکامپ، افزود: برترین نوآوری و ایده برتر، طراحی و غرفه سازی برتر، جدیدترین دستاورد نرم افزاری و سخت افزاری، برترین الکامپ استارز و توان تک، برترین ارائه در الکامپ تاکز، برترین شرکت در مسوولیت‌های اجتماعی، کارآفرینی، برترین غرفه کمتر از ۵۰ متر، برترین خدمات در حوزه دولت الکترونیکی و تقدیر از حامیان الکامپ، از محور‌هایی است که در این نمایشگاه ارزیابی می‌شود و منتخبان یک ماه بعد از الکامپ در رویدادی معرفی می‌شوند.

سراییان با اشاره به اینکه نمایشگاه الکامپ فقط نمایشگاه صنعت ICT نیست، تصریح کرد: نمایشگاه الکامپ نمایشگاه بزرگترین رویداد فناورانه کشور است چراکه تمام صنایع را با خود درگیر می‌کند که از بانک تا صنایع حمل و نقل و فناوری‌های مانند اینترنت اشیا، بانکداری و هوشمند سازی در آن شرکت دارند و این فرصت خوبی است که نقش فناوری اطلاعات را در صنایع کشور ببینیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top