تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/04/27 - 14:14
کد خبر: 320347

سراوان و تالاب انزلی ابرفاجعه‌ زیست‌محیطی شمال کشور

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انباشت زباله در سراوان و اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی را ابر فاجعه زیست‌محیطی در شمال کشور برشمرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در چهل و هشتمین نشست ماهانه توسعه گیلان باعنوان "پیش‌نیازهای توسعه استان" در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به حضور خود در دوران خدمت شهید رجایی اظهار کرد: شهید رجایی در سفر به شهرستان‌ها از اتوبوس استفاده می‌کرد و مصداق این عمل وی را در سفر به چالوس دیدم.

وی با تأکید بر خدمت خالصانه مسؤولان به مردم افزود: مسؤولان بدانند اعتبارات و بودجه‌ای که در دستشان هست را باید در عنوان ردیف بودجه‌ها هزینه کنند وگرنه در قیامت باید پاسخگو باشند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تکریم بزرگان تأکید کرد و گفت: امروزه رئیس‌جمهوری برای سخنرانی در منطقه‌ای حاضر می‌شود و با آن مخالفت می‌کنند درحالی‌که ادبیات گیل‌مرد و گل زن اصلاً چنین نیست.

استاندار اسبق گیلان با اشاره به ذخایر انسانی بسیار ارزشمند در گیلان افزود: افتخار می‌کنم نخستین استقبال رسمی از پروفسور سمیعی در زمان استانداری من رقم خورده است.

طاهایی تکریم برجستگان و نخبگان را پیش‌نیاز توسعه برشمرد و گفت: وقتی پروفسور سمیعی را ابتدا در تهران و سپس در گیلان استقبال کردم وی اذعان کرد که فکر نمی‌کردم مسؤولان جمهوری اسلامی ایران نسبت به نخبگان و عالمان این‌قدر ارج بنهند.

وی با بیان اینکه در تصدی و واگذاری مسؤولیت‌ها شایستگی و لیاقت شرط است، گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها، حضرت زینب سلام‌الله علیها، نخست‌وزیرهای زن چند کشور اروپایی لیاقت اداره امور در سطوح بالا را در عصرها و زمان خود داشتند اما امروز اگر زنی بخواهد فرماندار بشود با آن مخالفت می‌شود درحالی‌که استدلالات شهید بهشتی در مجلس خبرگان اذعان می‌کرد که حتی رئیس‌جمهور نیز می‌تواند زن باشد.

استاندار اسبق گیلان سیره عملی آیت‌الله لاکانی، ضیابری و احسان‌بخش را معارف گیلانیان برشمرد و خاطرنشان کرد: به فرموده پیامبر اکرم صلوات الله علیها علم در هر جا که باشد باید برای رسیدن به آن تلاش کرد و مردم گیلان باید از بزرگان و برجستگان معنوی خود درس بگیرند.

طاهایی بر لزوم الگوگیری در ابعاد مختلف عمرانی از کشورهای موفق تأکید کرد و افزود: ابرپروزه راه شمال کشور که اکنون حدود ۲۶ سال از عمر آن می‌گذرد کشور چین بزرگ‌تر از آن را طی پنج سال اجرایی می‌کنند و می‌طلبد سازمان برنامه‌وبودجه با طراحی اردوی کاری به کشورهای موفق ازجمله چین، ترکیه و کوالالامپور نحوه اجرایی سریع و فنی پروژه‌ها را الگو بگیرد.

وی سراوان و اجرای پروژه زیست پالایی تسریع یافته (بایوجمی) در تالاب انزلی را از ابر فاجعه زیست‌محیطی شمال کشور برشمرد و افزود: پس از ابلاغی که رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای بنده در خصوص کمیته ساماندهی زباله و پسماند زده به وی اعلام کردم که بزرگ‌ترین فاجعه زیست‌محیطی پس از سراوان در تالاب انزلی در حال وقوع است و الحمدالله چند روز پیش رئیس قوه قضائیه نیز نسبت به آن هشدار داده است.

استاندار اسبق گیلان با انتقاد از روند احداث سایت زباله رو در استان گفت: بسیار متأسفم که نیروگاه ساری ۵۰ درصد و نوشهر ۹۰ درصد رشد دارد اما در رشت این نیروگاه هنوز کلنگ زنی نشده است هرچند تولید روزانه زباله در گیلان دو هزار و ۶۰۰ تن و ظرفیت سایت زباله سو تنها ۶۰۰ تن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top