تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/29 - 12:30
کد خبر: 320588

تصاویر صدها میلیون فردی که شوق و دلهره داشتند

امروز ۲۰ ژوئیه مصادف با پنجاهمین سالگرد پرتاب تاریخی فضاپیمای آپولو ۱۱ به ماه است. نیم قرن پیش ۶۰۰ میلیون فرد در سراسر جهان چشم به تلویزیون دوخته بودند تا جهش بزرگ بشریت را شاهد باشند. ما طی این خبر علاوه بر گفتن خلاصه‌ای از پرتاب تاریخی فضاپیمای آپولو ۱۱ ویدیوئی که در سال ۱۹۶۹ در هنگام گام نهادن انسان بر ماه در شبکه "ای بی سی" به صورت زنده پخش شده بود و تصاویری را که نیویورک تایمز از این ماموریت منتشر کرده را نشان خواهیم داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، صبح روز ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۶۹، نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز زمین را به مقصد ماه ترک کردند. چهار روز بعد در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹، آرمسترانگ و آلدرین بر سطح کره ماه گام نهادند و لحظه شگفت انگیزی را در تاریخ به ثبت رساندند.

نه تنها مردم آمریکا بلکه صدها میلیون فرد از سراسر جهان مجذوب این ماموریت بودند، به طوری‌که بنابر گزارش‌ها حدود ۶۰۰ میلیون انسان در سراسر دنیا به صورت زنده این رویداد تاریخی را از تلویزیون تماشا کردند.

ماموریت آپولو ۱۱ یکی از مأموریتهای "پروژه آپولو" بود. فضاپیمای آپولو ۱۱ روز ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۶۹ ساعت ۹:۳۲ صبح همراه با سه فضانورد به نام‌های "نیل آرمسترانگ"، "باز آلدرین" و "مایکل کالینز" سوار بر موشک "ساترن ۵" از مرکز فضایی کندی به ماه پرتاب شد و فضانوردان ("نیل آرمسترانگ"و "باز آلدرین") چهار روز بعد و در روز ۲۰ ژوئیه توانستند به عنوان نخستین انسان‌ها بر روی کره ماه فرود آمده و بر آن گام بنهند.

طی این ماموریت "مایکل کالینز" خلبان گردونه فرماندهی بود و بنابراین پس از رسیدن به مدار ماه سفینه ماه‌نشین از سفینه مادر جدا شد، "آرمسترانگ" و "آلدرین" روی ماه نشستند، ولی "کالینز" در سفینه مادر ماند.

"آرمسترانگ" و "آلدرین" به مدت ۲۱ ساعت و ۳۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه بر روی ماه بودند و ۲ ساعت و ۳۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه بر روی ماه راهپیمایی کردند. آن‌ها پس از بلندشدن از کره ماه به گردونه فرماندهی که "کالینز" در آن قرار داشت، ملحق شدند و ماه‌نشین را در فضا رها کردند. سرانجام آپولو ۱۱ در ۲۴ ژوئیه به زمین بازگشت و در اقیانوس آرام فرود آمد.

اکنون که ۵۰ سال از آن رویداد تاریخی می‌گذرد نیز این موضوع جذابیت خود را برای افراد از دست نداده است و هنوز هم آن را جهش بزرگ بشریت در تاریخ می‌دانند.

نه تنها ماموریت آپولو ۱۱ هیچ زمان قدیمی نمی‌شود، بلکه تصاویری که از افراد مشتاق که در آن زمان گرفته شده نیز هنوز جذاب و دیدنی است؛ افرادی‌که در عین خستگی پس از کار و با وجود مشغله‌های بسیار مشتاقانه منتظر دیدن لحظه فرود انسان بر کره ماه بودند. ما در گالری خود مجموعه تصاویر از افراد و  لحظه آماده شدن فضانوردان قبل از رفتن به ماه، در ماه و پس از آن داریم که ممکن است برای شما جالب باشد.

"باز آلدرین" هنگام انجام تمرینات گرانش صفر در سال ۱۹۶۹ در بوئینگ کی‌سی-۱۳۵

اتاق شبیه‌ساز مدار ماه و محل فرود که در اوایل دهه ۱۹۶۰ ساخته شد. این اتاق به منظور کمک به حل مسائل فرود در ماه مورد استفاده قرار می‌گرفت

مایکل کالینز در آزمایشگاه "Lunar Receiving Lab "در مرکز فضایی جانسون در سال ۱۹۶۷

"باز آلدرین" ابزاری را که برای جمع‌آوری نمونه سنگ یا خاک از سطح ماه استفاده می‌شود را در دست دارد

"نیل آرمسترانگ" در حال تمرین برای قدم گذاشتن بر  سفینه ماه‌نشین آپولو

"اسپیرو اگنیو" (Spiro Agnew)  معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده در زمان ریاست‌جمهوری "نیکسون" در سمت راست و "لیندون جانسون" (Lyndon B. Johnson) سی و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا هنگام پرتاب فضاپیمای آپولو ۱۱

"نیل آرمسترانگ" در ماه‌نشین آپولو

سفینه فرماندهی در زمان بازگشت به زمین در ۲۴ ژوئیه در اقیانوس آرام

در ادامه تصاویر افرادی‌که مشتقانه منتظر دیدن لحظه گام نهادن انسان بر ماه هستند را نمایش می‌دهیم:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top