تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/29 - 17:17
کد خبر: 320640

انگلیس در دام آمریکا افتاده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که انگلیسی‌ها در دام آمریکا افتاده‌اند گفت: اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی از ادله حقوقی لازم برخوردار است که می‌تواند رفتارش را در محاکم حقوقی بین‌المللی اثبات کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه با اشاره به اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی گفت: انگلیسی‌ها تنها کشوری بودند که در دام آمریکا افتادند که این هم بعید بود، چون انگلیسی‌ها به لحاظ تاریخی خود را استاد سیاست قلمداد می‌کنند. اما امروز گرفتار دامی شدند که آمریکا برای آن‌ها طراحی کرده بود.

وی افزود: اکنون هم انگلیسی‌ها تنها در شرایطی می‌توانند از این دام بیرون آیند که نفتکش ایرانی را با حفظ عزت و منافع جمهوری اسلامی آزاد کرده و دیگر بر اساس سیاست آمریکا اقدامی را علیه ایران پیش نبرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با این توضیح که آمریکا سه مرحله اقدام را علیه ایران انجام داد گفت: آمریکا در گام اول تثبیت تحریم‌ها را دنبال کرد که این آخرین ابزار آن‌ها بود. گام دوم تهدید نظامی بود که با سقوط پهپاد آمریکا عملا نوعی ناکارآمدی آمریکا را اثبات کرد و نشان داد که آن‌ها از جنگ پیروزی به دست نخواهند آورد. گام سوم هم تحریک کشور‌ها علیه ایران با ناامن سازی آبراه‌های بین‌المللی بود که انگلیس همراه و گرفتار این دام شد.

فلاحت پیشه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اغماض امنیت خلیج فارس را حفظ می‌کرد خاطر نشان کرد: انگلیسی‌ها نقش اصلی را در قاچاق نفت دارند. آن‌ها خیلی از موازین بین‌المللی را در خلیج فارس رعایت نمی‌کنند؛ لذا ایران می‌تواند در قالب مقررات بین‌المللی نفتکش انگلیسی‌ها را در سواحل خود زمین گیر کند.

وی تاکید کرد: ایران از ادله حقوقی لازم برخوردار بوده و می‌تواند دلیل اقدامش را در محاکم حقوقی و بین‌المللی نسبت به انگلیس اثبات کند. با توجه به این شرایط تنها راهی که انگلیس می‌تواند از وضعیت فعلی خارج شود آن است که از دام آمریکا خارج شده و در بازی آمریکا بازی نکند.

وی یاد آور شد: جالب آن است که بعد از سقوط پهپاد آمریکایی و به خصوص در مقاطع اخیر بازیگران منطقه مثل عربستان و امارات بیش از گذشته به ایران چراغ سبز می‌دهند و خواستار تنش زدایی با ایران هستند. مجموع شرایط نشان می‌دهد که آمریکا برای نجات از سردرگمی خود نسبت به ایران دست به هراقدامی می‌زند که در برهه اخیر انگلیسی‌ها در دام آمریکا افتادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top