تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/29 - 22:00
کد خبر: 320691

واکنش طنزآمیز کاربران توییتر به «توقیف نفتکش انگلیسی»؛

هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!

هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!

بعد از آن که نیروی دریایی سپاه پاسداران، شامگاه جمعه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی را توقیف کرد؛ کاربران فضای مجازی توییتر نسبت به این اتفاق مهم واکنش های مختلفی داشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نفتکش انگلیسی «Stena Impero» تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی های دیگر قرار داشت، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس پس از توقیف نفتکش‌های انگلیسی گفت: «از توقیف دو نفتکش در تنگه هرمز توسط ایران به شدت نگران هستیم و لندن تمام تلاش خود را برای آزادی این دو نفتکش به کار خواهد بست.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در مصاحبه با اسکای‌نیوز گفت در صورتی که ایران نفتکش وابسته به انگلیس را آزاد نکند این اقدام پیامدهایی را بری تهران به همراه خواهد داشت.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران درباره چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز گفت: نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که پس از بی توجهی به هشدارها و تذکرات یگان دریایی سپاه و حتی مقاومت و نیز دخالت ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن 2 فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود، با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای خودی متوقف و جهت بررسی ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.

درپی توقیف نفتکش انگلیسی واکنش های زیادی از سوی مقامات و رسانه های خبری جهان را به همراه داشت. کاربران شبکه اجتماعی توییتر هم نسبت به توقیف نفتکش انگلیسی واکنش‌های طنزآمیزی داشتند که در ادامه بعضی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!هر ایرانی یک نفتکش بریتانیایی!

مرتبط ها
پاسخ مشروع
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top