تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/30 - 11:46
کد خبر: 320762

حمله شریعتی نیاسر به دانشگاه آزاد

معاون آموزشی سابق وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد نباید خود را تافته جدا بافته از آموزش عالی بداند چرا که جزو زیر نظام های آموزش عالی است، گفت: این دانشگاه باید خود نقش مثبت و منفی خود را در عرصه آموزش عالی بررسی کند و ببیند جه اندازه در این عرصه موثر بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در  مراسم تودیع خود به عنوان معاون آموزشی سابق وزارت علوم و معارفه معاون جدید آموزشی وزیر علوم که امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، گزارشی از اقدامات حوزه آموزش عالی طی چهارساله گذشته ارائه داد و گفت: سال ۹۳ روی همین صندلی برای معارفه خودم نشستم  که نقطه آغازین فعالیت ما در معاونت آموزشی بود. کنترل کمی، ارتقای کیفی و اعتلای هماهنگی شعار معاونت آموزشی در این معاونت محسوب می شد.

وی در ادامه افزود: اولین اقدام، طرح آمایش آموزش عالی بود و شاهد وضعیت رشد بی رویه در زیر نظام های آموزشی عالی بودیم. تعداد مراکز آموزش عالی زیاد بود جمعیت دانشجویی متناسب با هرم دانشجویی بود. توسعه ی آموزش عالی از یک نگاه، کارشناسانه نبود. متأسفانه با وجود اظهارات از منابع مختلف اما در مورد آمایش آموزش عالی اقدامات خاصی صورت نگرفته بود.

دکتر شریعتی با انتقاد از دستگاه هایی که در آموزش عالی دخالت می کنند، تاکید کرد: نمایندگان و قوه قضاییه به آموزش عالی ورود می یابند و اجازه نمی دهند آموزش عالی کار خود را انجام دهد.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه نهادهای فراستادی آموزش عالی را به حال خود واگذارند و اختیار را به دانشگاه ها بدهند، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به برخی مسائل آموزش عالی از جمله مجوز تاسیس دانشگاه و کارگروه های گسترش و برنامه ریزی ورود کرده، که این شورا نیز باید به بخش سیاستگذاری ورود کند.

وی با انتقاد از عملکرد دانشگاه آزاد، افزود: متاسفانه دانشگاه آزاد خود را تافته جدا بافته می داند در حالیکه این دانشگاه زیر مجموعه آموزش عالی است و باید تابع قانون و مقررات آموزش عالی باشد.

به گفته معاون آموزشی سابق وزارت علوم، حمایت های غیر منطقی از دانشگاه آزاد صحیح نیست و این دانشگاه باید خودش بررسی کند که تا چه اندازه در حوزه آموزش عالی مثبت و چه اندازه هم منفی عمل کرده است در واقع نقش خود در این عرصه را بررسی نماید.

وی تاکید کرد: وزارت علوم در مورد برخی تخلفات، بارها به دانشگاه آزاد هشدار داد. این دانشگاه باید نقطه ضعف هایش را شناسایی کرده و در راستای تنویر افکار عمومی آنها را رفع کند.

ئشریعتی نیاسر در ادامه تاکید کرد:  در این چند سال 52 موسسه غیردولتی لغو مجوز شدند و ظرفیت شان به صفر رسید. تعداد غیردولتی ها از 353 موسسه در سال 92 به 300 موسسه کاهش یافت. باور من این است که از غیردولتی ها به دلیل حساسیت بیشتر باید حمایت بیشتری کرد و به همین میزان در مورد آنها سخت گیری بیشتری وجود دارد.

معاون آموزشی سابق وزارت علوم، در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون سه بار استعفا دادم یکبار دوره سرپرستی وزارت علوم، بار دوم اویل فعالیت دکتر غلامی و بار سوم هم که حدود چهار ماه پیش. بنابراین تغییر دز مدیریت این حوزه با هماهنگی صورت گرفت  و الان خوشحال هستم دکتر صدیقی که مدیری قابل، با تدبیر و خوش سابقه هستند در این عرصه ورود کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top