تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/30 - 16:33
کد خبر: 320791

نگران تخصیص به موقع بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها هستیم

وزیر علوم بودجه فعلی تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی و ساختمان‌های فیزیکی دانشگاه‌ها را بسیار اندک توصیف کرد و گفت: ما در شرایط فعلی نگران این موضوع هستیم که همین بودجه فعلی نیز به موقع تخصیص پیدا نکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی در حاشیه مراسم تودیع معاون سابق وزارت علوم و معارفه معاون جدید این وزارت خانه که امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، در جمع خبرنگاران به برنامه دانشگاه‌ها در حوزه تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی هم زمان با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها اقدامات و برنامه‌هایی در همه بخش ها اعم از سراهای دانشجویی در تابستان امسال در دست اجرا دارند که البته انجام این برنامه‌ها قاعدتا به هزینه و سرمایه‌گذاری عظیمی نیازمند است و اغلب دانشگاه‌های بزرگ کشور که سابقه و پیشینه ساخت طولانی تری دارند ، لازم است یک سری برنامه‌ها در حوزه تعمیر و تجهیز فضاهای فیزیکی خود انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: چند سالی است که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کمک های زیادی برای تعمیر و ارتقای سراهای دانشجویی انجام داده و گزارش خوبی طی این سالها از سوی این صندوق ارائه شده است؛ اما بودجه صندوق رفاه دانشجویان برای تعمیر و تجهیز ساختمان خوابگاه‌های دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ کفایت نمی‌کند به همین جهت از ردیف بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها برای این کار استفاده می‌شود.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: سال گذشته در تخصیص بودجه و اعتبار تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها تاخیر صورت گرفت و بعضا نیز این تخصیص‌ها تا پایان سال گذشته با مشکلاتی مواجه شد و ما امسال نگران هستیم که در تابستان نتوانیم منابع مربوط به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها که البته در شرایط فعلی رقم مناسب و کافی برای اجرای این برنامه‌ها با مشکل مواجه شود و نتوانیم همان حداقل برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم را به موقع انجام دهیم.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: انتظار داریم بودجه فعلی تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاه‌ها در سال جاری به موقع تخصیص پیدا کنند اما یقینا دانشگاه‌ها نیز برنامه‌های خود را اجرایی خواهند کرد و راه‌هایی که مختصر و در حد توان خود باشند را ورود کرده و در آن حوزه هزینه‌هایی را انجام خواهند داد.

ضرورت تلاش برای اجرای کامل برنامه‌های آموزشی وزارت علوم
دکتر منصور غلامی همچنین در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی وزارت علوم که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد انتقال مسئولیت‌ها را جریان طبیعی در حوزه اجرایی عنوان کرد و گفت: در حوزه آموزش عالی با تحول جدی مواجه هستیم و آنچه امروز بر عهده وزارت علوم به صورت خاص و سایر نهادهای متولی علوم و تحقیقات قرار دارد این است که باید این تحول را با سرعت، دقت و وسعت فراگیر در سطح ملی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: فضای اجتماعی، سیاسی و شرایط خاص کشور این فرصت را نداده است که ما راجع به این تحول مطالبی را طرح کنیم اما بطورکلی طرح‌هایی در حوزه معاونت آموزش عالی در حال اجراست. طرح‌هایی که از مصوبات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه‌های وزارت علوم گرفته شده است. بنابراین وظیفه ما این است که تمام این مصوبات را پیش ببریم و دانشگاه‌ها در اجرای این مصوبات نیز باید ابتکار عمل داشته باشند.

دکتر غلامی بر اهمیت توجه به استقلال دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش شده واگذاری اختیاراتی که به دانشگاه‌ها ارجاع داده می‌شود در چارچوب قوانین باشد ضمن اینکه در راستای اجرای برنامه کیفی سازی در دانشگاه‌ها بر اساس اختیاری که به دانشگاه‌ها می‌دهیم از آنها نیز سوال کرده تا پاسخ مورد انتظار ارائه شود.

وزیر علوم ادامه داد: از دکتر شریعتی نیاسر معاون سابق تشکر می‌کنم. چرا که سال‌های پر مشغله‌ای را پشت سر گذاشته و دستاوردهای ارزنده‌ای داشت و ما نیز در زمان باقیمانده دولت تدبیر و امید باید تلاش کنیم برنامه‌های در حال اجرا و ضرورت دار را به نتیجه کامل برسانیم تا در دانشگاه‌ها این برنامه‌ها تثبیت شود و بتوانیم از اثرات مطلوب آن استفاده کنیم.

دکتر غلامی در پایان از دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم به خاطر پذیرش این مسئولیت نیز تشکر کرد و گفت: ویژگی‌هایی که یک مجموعه منسجم مدیریتی باید دارا باشد همدلی است که خوشبختانه این موضوع نیز در وزارت علوم دیده می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top