تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/30 - 22:15
کد خبر: 320830

اجتناب از سیاست‌بازی در فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها‌

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: باید فارغ از گرایشات سیاسی به عنوان معاون فرهنگی فعالیت کنیم و بی‌طرفی در کارهای ما رایج و حاکم شود و از سیاست‌بازی در فعالیت فرهنگی اجتناب کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر سیما سادات‌لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی از دغدغه‌مندترین مدیران دانشگاهی هستند که با صداقت فعالیت می‌کنند. در این معاونت زحمات زیادی کشیده شده است و من وارث معاونانی هستم که خون دل خوردند تا این معاونت به جایگاه فعلی‌ رسیده است.

وی افزود: من خودم را نماینده معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌دانم و نیاز به همدلی و همراهی شما عزیزان دارم. سیاست‌های ما ادامه همان اصول قبلی است‎. امیدوارم نقش معاونان در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود چون در جبهه مقدم قرار دارند و با دانشجویان در ارتباط مستقیم هستند.

لاری گفت: معاونان دانشجویی باید با تشکیل کارگروه و جلسات آمایشی بر طبق آیین‌نامه‌ها عمل کرده و دانشجویان را در بستر امور به طور مستقیم قرار داده و از مشارکت آنها بهره ببرند. خوشبختانه در آیین‌نامه‌ها که مبنای عمل ماست این ظرفیت دیده شده است و کافی است اقدام عملی مناسبی انجام پذیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: هدف ما ساختن آینده بهتر دانشجویان است و باید فارغ از گرایشات سیاسی به عنوان معاون فرهنگی فعالیت کنیم و بی‌طرفی در کارهای ما رایج و حاکم شود و از سیاست‌بازی در فعالیت فرهنگی اجتناب کنیم.

لاری با تأکید بر این‌که کسی که در دولت تدبیر و امید سمتی دارد باید به دموکراسی پایبند باشد و با حداکثر بی‌طرفی رفتار کند، تاکید کرد: یکی از سیاست‌های من فعالیت مشترک و همدلی با دانشجویان و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: لازمه کار  در معاونت فرهنگی سعه‌صدر و صبوری است چرا که در این مسند با افکار مختلف و دانشجویان متفاوتی سروکار داریم و تنها با پیش گرفتن روش صبوری در مواجه با آن‌ها به نتیجه مطلوب می‌رسیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تعقل‌گرایی، اخلاق و معنویت را لازمه فعالیت در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانست و تصریح کرد: امروز  همه به این نتیجه رسیده‌اند که به اخلاق و معنویت بیش از پیش نیاز داریم. معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی متولی اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی دورن دانشگاه است و باید توجه کنیم که ما معاونت فرهنگی و دانشجویی کل دانشگاهیان هستیم.

لاری اظهار داشت: با توجه به بحران‌های پیشامده در جامعه جای پرداختن به سبک زندگی اسلامی در تصمیم‌گیری‌های کلان خالی است. ما در جامعه ایرانی بین مدرنتیه و سنت مرتب دچار چالش هستیم. برای همین لازم است که باتوجه به بیانیه گام دوم رهبری توجه بیشتری به سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.

وی گفت: ما باید علی‌رغم تنگناها ناامید نشویم و از دل و جان فعال باشیم. همه باید در  برهه حساس کنونی برای جذب منابع و افزایش بهره‌وری تلاش کنیم. در این مسیر لازم است گذشته را برای پیشرفت نقد کنیم. نقاط قوت را چراغ راه خود کرده و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top