تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/31 - 11:48
کد خبر: 320895

یاسین قاسمی

از انتقاد به رهبری تا قانون‌گریزی و استعفا!

از انتقاد به رهبری تا قانون‌گریزی و استعفا!

ماجرا از جایی شروع شد که در انتخابات نشریات دانشجویی پس از آن که میلادمفاخری بیشترین آرا را به خود اختصاص داد، محمدرضا محمدی عضو ائتلاف «احیای عدالت، احیای آزادی» و محمدعلی کامفیروزی عضو ائتلاف «طلوع آزادی» به دلیل برابر شدن آرا به مرحله دوم راه یافتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یاسین قاسمی// تیرماه سال ۹۵ بود که نمایندگان تشکل های دانشجویی بنا به سنت هرساله در دیدار با رهبری به ایراد سخنرانی و انتقاداتی نسبت به فضای سیاسی، اقتصادی و... حاکم بر کشور پرداختند. اما در این بین سخنرانی یکی از دانشجویان در آن سال سروصدای زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی ایجاد کرد.

محمدعلی کامفیروزی دانشجوی دکترای حقوق جزا و البته فرزند شهیدی که بعنوان نماینده مدیران مسئول نشریات دانشجویی سخنرانی تقریبا متفاوتی نسبت به بقیه نمایندگان داشت. او در این دیدار مستقیما رهبری را مورد خطاب قرار داده و از  قانون گریزی نهادهای تحت امر ایشان عنوان کرده و در انتقادات صریحی دیگر به رهبری یادآور شد: "من ضمن اعتقاد به دیدگاه‌های جنابعالی در عرصه هایی مانند  استکبارستیزی یا  عدالت اقتصادی، با برخی نظرات حضرتعالی در حوزه ی سیاست داخلی و یا عملکرد برخی نهادهای زیرمجموعه رهبری، اختلاف نظر دارم."

بدون شک از ملزومات اصلاح یک جامعه چه از لحاظ عقلی و چه از لحاظ شرعی هم باید در بیان نقد جسور بود و هم در پذیرش نقد سعه‌ی صدر داشت. البته بنظر من اختلاف نظر و حتی نقد به رهبری از اساس هیچ اشکالی ندارد به شرط آنکه کسی ‌که ادعای قانون‌گرایی را دارد، خود و دوستان متبوعش نیز به قانون‌گریزی و  تقلب در  انتخابات اعضای کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی روی نیاورند!

ماجرا از جایی شروع شد که در انتخابات نشریات دانشجویی پس از آن که  میلادمفاخری بیشترین آرا را به خود اختصاص داد،  محمدرضا محمدی عضو ائتلاف «احیای عدالت، احیای آزادی» و محمدعلی کامفیروزی عضو ائتلاف «طلوع آزادی» به دلیل برابر شدن آرا به مرحله دوم راه یافتند.

در مرحله دوم انتخابات یک تناقض عجیبی رخ داد و تعداد آرا از تعداد افراد دارای حق رای سبقت گرفت و کامفیروزی که داعیه‌دار قانون‌گرایی بود نسبت به محمدی یک رای بیشتر داشت! اما کاشف از آب در آمد که یکی از مدیران مسئول نشریات دانشجویی دوبار به کامفیروزی رای داده بود و با توجه به تخلف در رای‌گیری، این انتخابات باطل شد و برگزاری آن به تاریخی دیگر موکول شد.

البته پس از کش و قوس‌های فراوان و تقلب رخ داده، کامفیروزی از شرکت در دور دوم انتخابات کناره‌گیری کرد و محمدی بعنوان نفر دوم به عنوان عضو ناظر انتخاب شد.

پ.ن: این یک رسوایی در پایین‌ترین سطح انتخابات بود، چرا که طرفداران جریان  اصلاح طلبی همیشه خود را قانون‌گرا می‌دانند و به دیگران برچسب قانون‌گریزی می‌زنند!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top