تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/31 - 16:53
کد خبر: 320948

نیک‌روش: برای دانشجویان جهادی بدون بیمه حکم مأموریت صادر نمی‌شود

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دانشجویان براساس نظام‌نامه اردوهای جهادی باید بیمه باشند، در غیر این صورت سازمان بسیج دانشجویی برای این اردوهای جهادی حکم مأموریت صادر نخواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، با اشاره به تشکیل قرارگاه جامع جهادی در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این قرارگاه با هدف هم‌افزایی بین اقشار مختلف بسیج برای بازسازی مناطق سیل‌زده تشکیل شده‌ است.

وی با بیان اینکه محوریت اصلی این قرارگاه بسیج دانشجویی است، گفت: قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده کارگروه‌های متعددی دارد که یکی از کارگروه‌های آن جهادگران است. سازمان بسیج دانشجویی مسئولیت کارگروه جهادگران را برعهده دارد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور درباره علت اصلی تشکیل قرارگاه جامع جهادی در بسیج مستضعفین عنوان کرد: بر حسب تجربه بعد از فروکش کردن موج خبری پیرامون حوادث یا بلاهای طبیعی که داخل کشور رخ می‌دهد تقریباً میزان حضور دستگاه‌های مختلف و مسئولان برای بازسازی منطقه آسیب‌دیده کاهش پیدا کرده و به دست فراموشی سپرده می‌شود. بسیج برای حضور مداوم در این مناطق این قرارگاه را راه‌اندازی کرده است.

نیک‌روش اذعان کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین بخش کارگروه جهادی است و قشر دانشجویی متولی برگزاری اردوهای جهادی به طور ویژه در دانشگاه‌ها‌ست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه دانشجویان فعالیت‌های جهادی خود را ذیل گروه‌های سپاه و بسیج انجام دهند، گفت: دانشجویان در اردوهای جهادی که با نظارت مجموعه سپاه و بسیج از طریق بسیج دانشجویی برنامه‌ریزی و اجرا شود، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نظام‌نامه جامع برای برگزاری اردوهای جهادی وجود دارد، گفت: دانشجویان براساس این نظام‌نامه باید بیمه شوند در غیر این صورت سازمان بسیج دانشجویی حکم مأموریت برای برگزاری اردو صادر نخواهد کرد.

نیک‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا دانشجویانی که در مراحل برگزاری اردوهای جهادی فوت می‌کنند، شهید محسوب می‌شوند یا خیر، گفت: بسیج دانشجویی این مسئله را در کمیسیون‌های مربوطه به صورت جدی مطرح کرده و پیگیر است. موافقت‌های اولیه برای طرح شهید دانستن دانشجویان جهادی فوت شده صورت گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک این موضوع به تصویب نهایی بنیاد شهید برسد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور درباره دانشجویانی که در جریان برگزاری اردوهای جهادی دچار آسیب‌های منجر به نقض عضو می‌شوند، گفت: دانشجویان طبق ضابطه و قوانین نظام‌نامه اردوهای جهادی تحت پوشش بیمه هستند و تمامی مخارج درمان توسط بیمه به فرد پرداخت ‌می‌شود. بسیج دانشجویی در تمامی مراحل و تا بهبود کامل با دانشجو در ارتباط است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top