تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/01 - 03:46
کد خبر: 321019

بازگشت نژادپرستی جاهلیت به مجلس انقلاب

هویت ملی ایرانی هویتی نیست که به اصل و نسب بنازد. هویتی بناشده بر پایه مناسبات جاهلیت و خون و نژاد و جعلیات آریایی نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت:

 این رحیمی‌ جهان‌آبادی نماینده تربت جام است که بر سر نماینده دیگر مجلس فریاد میزند و تحقیرش میکند به این جرم که اجدادش از افغانستان مهاجرت کرده‌اند. این رحیمی جهان‌آبادی است که میگوید نماینده دیگر چون جد و آبادش ایرانی نیستند و اصل و نسب ایرانی ندارد خودش هم چندان ایرانی نیست و حق نقد دولت و ارکان نظام را ندارد.

سخن رحیمی جهان‌آبادی رسما سخنی نژادپرستانه است. هفته پیش دونالد ترامپ هم به ایلهان عمر زن جوان مسلمان و محجبه که در سومالی به دنیا آمده اما تابعیت آمریکایی دارد و عضو کنگره شده گفت برگردد به همان جایی که در آن به دنیا آمده. و تمام دنیا این سخن را نشانه واضح نژادپرستی متعفن دونالد ترامپ دانست و از آن ابراز انزجار کرد.
و تازه ترامپ رییس جمهوری امپراطوری سلطه‌گر آمریکا بود و نه نماینده مجلس برآمده از انقلاب مردم ایران.

چه شد که از خمینی و طالقانی و انقلاب اسلامی که همه انسانها را به یک چشم نگاه میکرد رسیدیم به امثال رحیمی جهان‌آبادی و گفتار ملی گرایی نژادپرستانه شان؟

باید به رحیمی جهان‌آبادی گفت: وقتی امثال تو روی صندلی راحت مجلس لمیده بودید، جوانانی با اصل و نسب افغانستانی داشتند برای امنیت تو و خانواده ات و حفظ مرزهای ایران در سوریه شهید میشدند. و این جوانان اگر زمانی تصمیم بگیرند تابعیت ایرانی بگیرند از صدها ایرانی مثل تو ایرانی‌ترند و حق بیشتری بر این وطن دارند.

اینجاست که میگویم باید مقابل ملی‌گرایی برآمده از باستانگرایی و ایرانگرایی ایستاد. هویت ملی ما فراتر از آن است که خود را براساس برتری نژادی و قومی و افتخار به جهانگشایی‌ها و قتل‌عام‌ها و آدمکشی‌های شاهان و امپراطوران خونخوار گذشته تعریف کند. برعکس. هویتی ایرانی است که‌ با ارزشها و فضیلتهای جهانشمول انسانی و ظلم‌ستیزی مستتر در شیعه گره خورده باشد. همان هویتی که آخرین ظهورش انقلاب اسلامی بود. انقلابی که این چهل سال قلب مظلومان جهان را تسخیر کرده‌.

هویت ملی ایرانی هویتی نیست که به اصل و نسب بنازد. هویتی بناشده بر پایه مناسبات جاهلیت و خون و نژاد و جعلیات آریایی نیست. هویت ایرانی، هویت ملتی است که افتخارش مقاومت چهل ساله علیه ظلم امپراطوری آمریکا و کمک کردن به همه مظلومان جهان برای براندازی نظم مبتنی بر سلطه و چپاول است. همان مقاومتی که الهام بخش بقیه رنج دیدگان عالم از لبنان و یمن تا نیجریه و ونزوئلا شده. از این منظر اتفاقا ما وفاداران به آرمانهای انقلاب، مدافعان واقعی هویت ملی ایرانی هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top