تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/01 - 10:04
کد خبر: 321045

اروپایی‌ها با ادبیات ملایم‌تری نسبت به آمریکایی‌ها با ایران رفتار می‌کنند

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: اگر تعهدات اروپایی ها بعد از اجرای گام دوم ایران محقق نشود، ممکن است به فعالیت‌های قبل از برجام بازگردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره اجرای کاهش تعهدات برجامی ایران در واکنش به بدعهدی اروپای‌ها گفت: به دلیل بدعهدی طرف غربی اجرای گام دوم ایران به جا بوده است.

وی افزود:اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب برجام بوده است ضمن اینکه وقتی اروپایی‌ها  و آمریکایی‌ها طلبکار شده‌اند نشان‌دهنده اقدام صحیح جمهوری اسلامی است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی  تصریح کرد: اروپا در سال‌های اخیر نشان داده به هیچ وجه معتقد به تعهداتش نیست و همراهی خاصی با آمریکا دارد.

حسینی گفت:‌ اروپایی‌ها با ادبیات ملایم‌تری نسبت به آمریکایی‌ها با ایران رفتار می‌کنند که البته این هم برگرفته از اهداف آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت سال گذشته اروپایی‌ها اعلام کردند که مکانیزمی را با ایران در نظر می‌گیرند تا مشکلات بانکی و نفتی ایران مرتفع شود. اما آنها به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکردند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه وعده‌های اروپایی‌ها اخیرا به اینستکس محدود شده بود که آن هم نمایشی بوده و محتوا نتیجه و فایده‌ای در آن وجود ندارد طبیعی بود جمهوری اسلامی ایران در قبال خلف وعده اروپایی‌ها اجرای گام دوم کاهش تعهدات را در دستور کارش قرار دهد.

حسینی گفت: جمهوری اسلامی در راستای منافع ملی و حقوق خود کاملا جدی بوده و رفتارهای قاطعی دارد. البته اروپایی‌ها این موضوع را باید تجربه کرده باشند چرا که در دهه 80 که موضوع تعلیق برخی فعالیت‌های ایران اجرایی شد و بعد از مدتی که پایبندی طرف اروپایی را دیدیم بلافاصله رفع تعلیق کرده و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مان را مجددا پیگیری کردیم.

وی افزود: برخی محدودیت‌هایی که قبلا در برجام پذیرفته بودیم را در گام دوم برداشته‌ایم و با تجربه خوبی که متخصصین و دانشمندان ایرانی دارند قطعا با شتاب بیشتری کار خود را پیش خواهیم برد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت:‌ اخیراً نتانیاهو اعلام کرده است که اقدام تهران در اجرای گام دوم بسیار خطرناک است.در حالی است که وقتی رژیم صهیونیستی کلاهکهای متعدد هسته‌ای دارد از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورهای دیگری ابراز نگرانی می‌کند که بسیار خنده دار است در حالی که افکار عمومی به خوبی این موضوع را می‌دانند.

حسینی گفت: اگر تعهدات اروپایی ها بعد از اجرای گام دوم هم محقق نشود قطعا محدودیت‌های دیگر برجامی که پذیرفته‌ایم نیز برداشته و ممکن است به فعالیت‌های قبل از برجام بازگردیم و اقدام دیگری مانند اجرای گام‌های سوم و چهارم را در نظر داشته باشیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه اگر اروپایی‌ها به دنبال وقت کشی در قبال جمهوری اسلامی باشند و ما را با حرف سرگرم کنند مطمئن باشند که ما در حفظ منافع خود قاطع بوده و می‌دانیم حنای اروپایی‌ها دیگر رنگی ندارد و گام‌های بعدی را هم برمی‌داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه ای در بخش فارس من با عنوان در صورت انجام تعهدات برجامی اروپا ایران اقدامات خود را صرفا متوقف کند و به عقب باز نگردد، آیا اجرای اینستکس متناسب با تعهدات بی حد و شمار ایران در برجام است؟، پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در مقابل اقدامات آمریکا و اروپا در نقض برجام، گام دوم «نه به برجام»، غنی سازی ۶۰ درصد خواستار پیگیری این موضوع شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top