تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/01 - 13:16
کد خبر: 321086

بیانیه مجمع عدالتخواه دانشگاه تهران در اعتراض به عملکرد وزارت امورخارجه؛

سفیر ایران در نیجریه حمایتی از شیخ زکزاکی نمی‌کند

در این بیانیه آمده است: « ما به جرئت معتقدیم اولین قدم آن است که این سفیر برکنار شود تا حداقل اطلاعات بسیار غلطی که از اوضاع نیجریه به داخل کشور منتقل میشود از میان برود و کسی به عنوان سفیر ایران در نیجریه انتخاب شود که پشت و پناهی برای انقلابیون باشد نه خار در چشم و استخوان در گلوی آنها»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران طی بیانیه ای از عملکرد وزارت امور خارجه پیرامون حمایت از شیخ زکزاکی انتقاد کرده و خواستار حضو پر رنگ این وزارت در دفاع از شیخ زکزاکی شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است:«ما منتظر آن هستیم که دستگاه سیاست خارجی رویه و دیدگاه خود را عوض کند و اولین گام برای این تغییر نیز برکنار کردن سفیرایران در نیجریه است . سفیری که به گفته فعالان نیجریه نه تنها حمایتی از شیخ زکزاکی نمی کند بلکه حتی بر علیه شیخ هم موضع میگیرد.»

متن این بیانیه به شرح زیر است:
مسلما کسی شکی در عظمت شیخ ابراهیم زکزاکی و ارزش این بزرگوار برای عالم اسلام و تشیع ندارد. لکن در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که این شخصیت بزرگوار در چنگال رژیم دژخیم نیجریه به اسارت گرفته شده و هر روز تحت ظلم و فشار مضاعف قرار می گیرد. امروز رژیم نیجریه عزم خود را برای از بین بردن شیخ ابراهیم زکزاکی جزم کرده و اکنون شاهد مسمومیت و مریض حالی ایشان هستیم که اگر دیر تصمیم درست را بگیریم شهادت ایشان را باید عزا بگیریم؛ و تا کنون مشاهده کردیم که دولت نیجریه نه تنها عزمی بر درمان شیخ ندارد بلکه در صدد وخیم تر کردن اوضاع شیخ زکزاکی است.

در این میان توقع ما از جمهوری اسلامی ایران حمایت و پشتیبانی همه جانبه از این مظلوم جهان اسلام است. امری که به موجب قانون اساسی کشورمان بر دوش ما قرار گرفته و سرپیچی از آن علاوه بر آنکه خلاف انسانیت است خلاف قانون نیز هست. لذا در همین راستا در ۱۰ روز گذشته جلسات متعددی با مقامات مسئول در این حوزه داشتیم و از نزدیک گزارش عملکرد و دیدگاه های آنها را شنیدیم و به این نتیجه رسیدیم که تمامی دستگاه های مسئول در این حوزه که شامل قوای مختلف و دستگاه ها و سازمان های مختلف می شود به شدت محتاج به یک انذار هستند. عده ای در داخل کشور به وضوح نه تنها به دنبال نجات شیخ نیستند بلکه چشم انتظار آن هستند که با شهادت شیخ دستاویزی دیپلماتیک برای روابط خارجی به دست بیاورند و از شهادت شیخ آن استفاده ای را ببرند که ترکیه از خاشقچی برد.

عده ای دیگر اما ، شیخ را فردی افراطی تلقی می کردند که حاضر به مصالحه با حکومت نیجریه نشده و زیر پیعت رژیم سفاک و خون ریز نیجریه نرفته است. این ها متوقع آن بودند که شیخ ابراهیم زکزاکی پس از شهادت چند صد شیعه توسط رژیم نیجریه اکنون زیر بیرق حکومت برود و جنبه قانونی پیدا کند . این نظر به مثابه آن است که بگوییم امام خمینی می بایست زیر سلطه محمدرضا شاه می رفت. عده ای نیز به بهانه برگزاری دادگاه شیخ ، بر سکوت خود اصرار می ورزند و فکر می کنند که حکومت نیجریه زیر بار حکم دادگاه می رود ، حال آنکه اگر نیجریه می خواست رای دادگاه را قبول کند در سال ۲۰۱۶ که دادگاه رای به آزادی شیخ داده بود شیخ را رها می کرد. مسخره تر از همه اما عده ای معتقدند که خود شیخ عزمی برای رهایی ندارد و خودخواسته در زندان مرگ رفته و علاوه بر آن می گویند اگر شیخ ابراهیم زکزاکی نجات پیدا کند ممکن است رشد جمعیت شیعیان کاهش پیدا کند.

در زمانه ای که مظلومین جهان و مبارزان آزادی ، ابزار سیاست بازی سیاسیون شدند و در زمانه ای که به جای حمایت همه جانبه از مظلومین جهان به دنبال توافق بین ظالم و مظلوم هستیم و در زمانه ای که به جای حمایت از مظلوم به دنبال پر چم کردن پیراهن خونی او هستیم، باید سر در گریبان برد و خون گریست .اما ما منتظر آن هستیم که دستگاه سیاست خارجی رویه و دیدگاه خود را عوض کند و اولین گام برای این تغییر نیز برکنار کردن سفیر ایران در نیجریه است . سفیری که به گفته فعالان نیجریه نه تنها حمایتی از شیخ زکزاکی نمی کند بلکه حتی بر علیه شیخ هم موضع می گیرد. که گزارش های فعالین نشان از این دارد که در این ایام حتی یک بار به دیدار شیخ نرفته است و ایشان به جای این که در نیجریه تقویت کننده شیعیان انقلابی باشد در حال پشتیبانی از کسانی است که به جز در دست گرفتن عکس امام و آقا هیچ حرکت ضد ظلمی از خود نشان نمی دهند و در وسط جریان ایستاده اند.

ما به جرئت معتقدیم اولین قدم آن است که این سفیر برکنار شود تا حداقل اطلاعات بسیار غلطی که از اوضاع نیجریه به داخل کشور منتقل میشود از میان برود و کسی به عنوان سفیر ایران در نیجریه انتخاب شود که پشت و پناهی برای انقلابیون باشد نه خار در چشم و استخوان در گلوی آنها و در انتها امیدواریم تمامی دستگاه های مسئول در این جریان اعم از وزارت خارجه ، قوه قضاییه، مجلس، سپاه و همچنین بیت رهبری انقلاب قبل از آن که دیر شود رویه ی خود را تغییر دهند تا شاهد آن نباشیم که خمینی آفریقا ترور شود و ما با تکمیل کننده ی پازل دشمن باشیم یا بی تفاوت باشیم یا در حال سیاست ورزی بی خاصیت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top