تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/01 - 19:35
کد خبر: 321166

مسئولان دو تابعیتی را بشناسید؛

ادعای عجیب یک نماینده مجلس: «حسن روحانی» در لیست دو تابعیتی‌ها؟ +لیست

ادعای عجیب یک نماینده مجلس: «حسن روحانی» در لیست دو تابعیتی‌ها؟ +لیست

با روی کار آمدن دولت یازدهم و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای که به برجام موسوم شد، آرام‌آرام بحث نفوذ و جاسوسی افرادی تحت عنوان «دوتابعیتی‌ها» در این جلسات بر سر زبان‌ها افتاد. افرادی که سال‌ها برای خدمت به کشور دیگری قسم خورده بودند و حال نتایج این نفوذ بی‌سروصدا رخ می‌نمایاند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با روی کار آمدن دولت یازدهم و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای که به برجام موسوم شد، آرام‌آرام بحث نفوذ و جاسوسی افرادی تحت عنوان «دوتابعیتی‌ها» در این جلسات بر سر زبان‌ها افتاد. افرادی که سال‌ها برای خدمت به کشور دیگری قسم خورده بودند و حال نتایج این نفوذ بی‌سروصدا رخ می‌نمایاند. سال گذشته بود که با اوج گرفتن نقش دوتابعیتی‌ها در بروز نابسامانی‌های مختلف، مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیته‌ای 11 نفره متشکل از جواد کریمی‌قدوسی، نادر قاضی پور، سید حسین نقوی حسینی، حسینعلی حاجی دلیگانی، حسن نوروزی، جواد ابطحی، قاسم جاسمی، مجتبی ذوالنوری، محمد دهقانی، ابوالفضل ابوترابی و مجید ناصری نژاد به تحقیق و تفحص پیرامون این مساله پرداخت.

گزارشی که زلزله سیاسی در پی داشت

با خودداری وزیر اطلاعات از همکاری با این کمیته بحث وارد فاز قضایی شده و در نهایت اسامی 100 مدیر دوتابعیتی که در ذیل گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی نیز ذکر شده بود، جهت بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم در قالب گزارشی به دادستان‌کل کشور ارسال شد. این گزارش در قالب 33 صفحه متن گزارش، 40 صفحه پیوست به همراه ضمائم (کلیه مکاتبات تیم تحقیق و تفحص با دستگاه‌ها و سازمان‌ها) آماده شده بود.

از نکات مهم این گزارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- دستور علی لاریجانی برای توقف طرح تحقیق و تفحص

2- فعالیت فرزندان ظریف، زنگه و مشاوران و دستیاران حسن روحانی در خارج از کشور در حوزه قتصادی و با تابعیت مضاعفت

3- عدم همکاری وزارت اطلاعات با این کمیته

4-  مشاوره دادن افراد دوتابعیتی به برخی مسئولان عالی نظام 

5- اذعان وزارت امور خارجه به نبود اطلاعات کافی درباره دوتابعیتی‌ها.پ

6- نبود امکان کنترل و نظارت بر افراد پس از اخذ گذرنامه

7- استنکاف بسیاری از مقامات از برگرداندن گذرنامه سیاسی خود

8-  مخفی بودن فرآیند دریافت تابعیت یا «گرین کارت»

9- استحاله درونی نظام از طریق به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها در در مسندهای حساس نظام

10- اشتغال به کار اساتید غرب‌گرا و یا فرزندان‌شان در اندیشکده‌های به ظاهر علمی

11- اقدام علیه منافع ملی ایران از طریق اعطای تابعیت مضاعف

12- سفر آزادانه دوتابعیتی‌ها به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و انجام اقدامات ضد امنیتی مرتبط در ایران

13- فراهم کردم مقدمات نفوذ از طریق بستگان سببی، نسبی و فرزندان مسئولین

نام روحانی به میان آمد

بعد از انتشار این گزارش بود که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی عنوان کرد: «یکی از مقامات «بسیار مهم و تراز بالای کشور در دوران تحصیل در اسکاتلند تابعیت بریتانیا را کسب کرده و هنوز این تابعیت را دارد.» هرچند این نماینده مجلس هیچ‌گاه اسم و یا عنوان فردی را که مدعی بود تابعیت دوگانه دارد را فاش نکرد، اما اشاره‌های این سخن، حکایت از آن داشت که شخص مذکور کسی نیست جز حسن روحانی. احسان بداغی خبرنگار روزنامه ایران هم مدعی شد که غیر از روحانی هیچ مقام سطح بالایی در اسکاتلند درس نخوانده است.

«حسن روحانی» در لیست دو تابعیتی‌ها +لیست

تکذیب‌ها آغاز شد

همانطور که انتظار می‌رفت دولتی‌ها زود دست به کار تکذیب شدند. محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی در واکنش به ادعای عضو کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی به این جمله اکتفا کرد: «این اظهارات کذب محض است و مردم بدانند که دروغ از این بزرگتر نمی‌شود. او اگر شهامت داشت به جای آنکه این طور صحبت کند، اسم می‌آورد تا ما بتوانیم شکایت کنیم.»

همچنین حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور نیز خطاب به دو منتقد دولت در توئیتر خود نوشت: «ای دو مستاجر مامور در خانه ملت! از کجا به شما دستور رسیده به کسی که عضو مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است، بیست سال نماینده همان مجلس بوده 16 سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است و دو بار شورای نگهبان صلاحیت او را احراز کرده، دو بار ملت ایران او را به ریاست جمهوری برگزیده است و دو بار مورد تنفیذ مقام معظم رهبری قرار گرفته چنین ناجوانمردانه تهمت بزنید و او را دارای تابعیتی غیر از وطن عزیزتر از جانش معرفی کنید؟ شرم هم خوب چیزی است.»

«حسن روحانی» در لیست دو تابعیتی‌ها +لیست

دوتابعیتی‌ها دوباره به صدر اخبار بازگشتند؛ این‌بار با اسند!

این ماجرا که با فراموشی فراموشی مواجه شده بود، بعد از حمله جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده تربت‌جام، به کریمی قدوسی دوباره در رسانه‌ها مطرح شد. این نماینده در تذکری که با صدای بلند همراه شده بود، کریمی قدوسی را با بیت «یکی بچه گرگ می پروید، چو پرورده شد، خواجه هم بر درید»،خطاب قرار داده و گفت: «طالبان یک قیف داشت که بر ریش مردان می گرفت ببیند اندازه ریش آنها استاندارد است یا نه! مردم را کتک می زد اگر ریش با آن قیف طالبان استاندارد نبود. شما چکاره مملکت هستید که به وزیر، به رئیس جمهور و حالا به نماینده مردم در مجلس می تازید و ما را غیرانقلابی می نامید و خطاب می کنید؟! چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است، چه کسی به شما اجازه داده است به ارکان نظام بتازید، چند روز سابقه جبهه دارید، چندتا عملیات شرکت کرده اید که به درجه سرداری رسیدید؟ از کی شما ایرانی شدید که ما ایرانی نبودیم».

این‌بار اما جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مشهد در مجلس، در پاسخ به این نماینده اصلاح‌طلب سند دوتابعیتی بودن برخی از مسئولان را رو و در اقدامی بی‌سابقه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت یا اقامت را برای نخستین بار منتشر کرد.

این فهرست به دو بخش تقسیم می شود:
بخش نخست مربوط به کسانی است که بر اساس شواهد و قرائن احتمال دو تابعیتی بودن آنها وجود دارد. در این لیست اسم افرادی مانند حسن روحانی، معصومه ابتکار و ... دیده می شود.

بخش دوم مربوط به اسامی مدیرانی است که بر اساس مدارک موجود ظن قوی در مورد دو تابعیتی بودن آنها وجود دارد. در این لیست نیز نام افراد آشنایی چون محمد نهاوندیان، محمد مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان دیده می‌شود.

فهرست افرادی که بر اساس شواهد و قرائت احتمال داشتن تابعیت مضاعف یا اقامت آنها وجود دارد به این شرح است:

فهرست افرادی که بر اساس مدارک موجود ظن قوی برداشتن تابعیت مضاعف یا اقامت آنها وجود دارد به این شرح است:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top