تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/01 - 23:10
کد خبر: 321175

دانشگاه پیام نور در دنیا ۴۱ نمایندگی دارد

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه دارای ۴۱ نمایندگی در پنج قاره دنیا بوده و از ۶۸ کشور جهان دانشجو پذیرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و وزارت تحصیلات عالی  با حضور ناصحی، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور وسید فرهاد شهیدزاده، رئیس عمومی انسجام امور آکادمیک وزارت تحصیلات عالیه افغانستان امضا شد.

ناصحی، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نوردر نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و وزارت عالی افغانستان گفت: سابقه تعامل دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان از قدمتی طولانی برخوردار است و این دو کشور با فرهنگ و آیین مشترک می توانند در زمینه های علمی نیز بیش از پیش به همدیگر کمک کنند.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نوربیان کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور و با شعار آموزش برای همه، همه جا و همه وقت در طول ۳۰ سال فعالیت خود، توانسته بستر‌های تحصیلی را در سراسر کشور فراهم کرده و با برقراری عدالت آموزشی امکان ادامه تحصیل را حتی در نقاط کم برخوردار و محروم کشور ایجاد کند.

وی با عنوان اینکه هم اکنون این دانشگاه با حدود ۵۰۰ مرکز و واحد در سراسر کشور، جمعیتی قریب به ۴۲۰ هزار دانشجو را تحت پوشش دارد، افزود: این دانشگاه با داشتن بیش از ۴۰۰۰ هزار عضو هیئت علمی شامل؛ ۳۰ نفر استاد تمام، حدود ۳۰۰ نفر دانشیار و سایر اعضای علمی با مرتبه استادیاری و مربی و همچنین بیش از ده هزار کارمند، بالاترین ظرفیت اعضای هیئت علمی و کارمند در کشور را به خود اختصاص داده است.

ناصحی با اشاره به نمایندگی‌های دانشگاه پیام‌نور در خارج از کشور اذعان داشت: علاوه بر مرکز کابل دانشگاه پیام نور که در کشور افغانستان خدمات گسترده علمی و آموزشی را ارائه می‌دهد، دانشگاه پیام نور دارای ۴۱ نمایندگی در پنج قاره دنیا بوده و از ۶۸ کشور جهان نیز دانشجو پذیرفته است.

وی از تالیف بیش از ۲ هزار و ۴۹۰ عنوان کتاب توسط اساتید دانشگاه پیام نور خبر داد و افزود: با جدیت و مشارکت گسترده اساتید دانشگاه پیام نور در تالیف منابع و کتب می‌توان به جرات گفت که یکی از بزرگترین هیئت تالیف کنندگان کتاب در کشور در دانشگاه پیام نور حضور دارد.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور با اشاره به برنامه مهم دانشگاه پیام‌نور مبنی بر تقویت و گسترش زیرساخت‌ها و خدمات الکترونیکی گفت: دانشگاه در راستای این برنامه و در اقدامی جدید، بیش از ۳۰۰جلد کتاب را به صورت موبایل بوک ارائه داده است که دانشجو به کمک آن می‌تواند به سهولت به کتاب مورد نظر خود در موبایل دسترسی یابد.

وی همچنین به کسب افتخارات ورزشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور در میادین ملی و بین المللی اشاره کرد وعنوان کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام‌نور منشاء افتخارات بزرگی هستند و در میادین مختلف ورزشی و فرهنگی اعم از مسابقات ملی و بین المللی خوش درخشیده اند به ویژه این دانشگاه در حیطه بسکتبال و والیبال در سطح بین المللی شناخته شده است.

سید فرهاد شهیدزاده، رئیس عمومی انسجام امور آکادمیک وزارت تحصیلات عالیه افغانستان نیز ضمن استقبال از همکاری مشترک با دانشگاه پیام‌نور اظهار داشت: ایران و افغانستان ویژگی‌های فرهنگی و ملی مشترکی دارند که نیاز است این مشترکات افزوده شود لذا استفاده از پتانسیل‌های دانشگاه پیام نور در جهت گسترش آموزش عالی افغانستان موجب خرسندی است.

شهید زاده خاطر نشان کرد: اساتید افغانستان با تالیفات دانشگاه پیام نور آشنا هستند و استفاده از ظرفیت تالیف و ترجمه دانشگاه پیام نور برای دانشگاه‌های افغانستان مهم و ارزشمند است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top