تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/02 - 16:58
کد خبر: 321283

آخرین خبرها از تحولات لیبی

نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر با انجام عملیاتی درصدد هستند خطر محاصره را در استان های مرغاب و طرابلس به حداقل کاهش دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، از شمال غرب لیبی خبر می رسد، درگیری ها میان نیروهای دولت وفاق ملی (دولت مستقر در طرابلس و به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) و نیروهای ژنرال خلیفه حفتر (تحت فرمان دولت های آمریکا، فرانسه و رژیم های عربستان، مصر و امارات) ادامه دارد.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای دولت وفاق ملی در ادامه پیشروی ها در حومه شهر «غریان» در شمال استان «جبل غربی» چند منطقه دیگر را از اشغال نیروهای ژنرال حفتر خارج کردند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای دولت وفاق ملی پس از درگیری های سنگین و نفس گیر در حومه جنوبی شهر «غریان» با عقب راندن نیروهای ژنرال حفتر موفق شدند مناطق مهمی از جمله «السواعدیه و الزویه» را پاکسازی کنند و به کنترل دربیاورند.

با پاکسازی ها و پیشروی های جدید به دست آمده، امنیت شهر مهم و راهبردی «غریان» از محور شمال شرق و محور جنوب بیشتر تامین شد و خطر حمله مجدد نیروهای حفتر برای اشغال دوباره این شهر به حداقل کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، با سیطره نیروهای دولت وفاق ملی بر منطقه مهم و راهبردی «الزویه» یگ گام بلند برای ادامه پیشروی ها در محور شرقی و قطع خطوط کمک رسانی به نیروهای ژنرال حفتر از استان جبل غربی به غرب استان مرغاب و جنوب استان طرابلس برداشته شد.

از سویی دیگر، نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر که خوب می دانند ادامه پیشروی های نیروهای دولت وفاق ملی در شمال شرق استان جبل غربی منجر به محاصره آنان در مناطق اشغالی استان های مرغاب و طرابلس می شود، انجام عملیات مهمی را در دستور کار قرار دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای حفتر از مناطق اشغالی در جنوب غرب استان «مرغاب» و شمال غرب استان «سرت»، عملیاتی را به سمت منطقه و فرودگاه «بنی ولید» در شمال استان سرت انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ژنرال حفتر پس از درگیری های سنگین موفق شده اند نیروهای دولت وفاق ملی را عقب برانند و خود را به ورودی منطقه و فرودگاه مهم و راهبردی «بنی ولید» برسانند و یک پیروزی مهم را به نام خود ثبت کنند.

منطقه و فرودگاه «بنی ولید»، دروازه شمال غرب استان سرت و دروازه جنوب غرب استان «مرغاب» محسوب می شود و همین مسئله اهمیتش را برای نیروهای ژنرال حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی چند برابر کرده است.

در صورتی که نیروهای ژنرال حفتر در محور غربی منطقه بی ولید پیشروی کنند و خود را به شرق استان مرغاب برسانند، خطر محاصره همرزمان خود را درمناطق اشغالی غرب استان مرغاب و جنوب و مرکز استان طرابلس کاهش خواهند داد.

از محور شرقی استان طرابلس (پایتخت لیبی) خبر می رسد، درگیری های میان نیروهای ژنرال حفتر و دولت وفاق ملی در حومه «الزرطانه» در جریان است و این منطقه میان طرفین دست به دست می شود؛ گفته شده نیروهای حفتر در این محور دست برتر دارند.

خبرها از شمال استان «الزاویه» در غرب استان طرابلس حاکیست، نیروهای ژنرال حفتر عملیاتی را برای اشغال منطقه «الصابریه» انجام دادند و با عقب راندن نیروهای دولت وفاق ملی در این محور پیشروی کرده اند.

اگر نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر موفق شوند منطقه «الصابریه» را به اشغال دربیاورند و نیروهای دولت وفاق ملی را مجبور به عقب نشینی کنند به ورودی مناطق مهمی از جمله» شهر الزاویه و الحرشه» خواهند رسید.

وضعیت میدانی در جنوب استان طرابلس تغییر محسوسی نکرده است و نیروهای دولت وفاق ملی فقط در چند نوبت مواضع نیروهای ژنرال حفتر را با شلیک چند موشک هدف قرار دادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top