تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/02 - 20:57
کد خبر: 321335

وضعیت پرداخت بودجه به تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه با اشاره به انتقاد دانشجویان از عملکرد معاونت فرهنگی این دانشگاه گفت: پرداخت بودجه به تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه عادلانه بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یونسعلی علیجو، معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انتقاد دانشجویان از عملکرد معاونت فرهنگی این دانشگاه گفت: بعضی از تشکل‌های دانشجویی نسبت به بودجه پرداختی به آن‌ها انتقاد دارند که باید بگویم اختصاص بودجه معاونت به تشکل‌های دانشجویی به صورت عادلانه بوده است.

علیجو مطرح کرد: بعضی از تشکل‌های دانشجویی اردوی‌های مختص به اعضا را برگزار می‌کنند و به آن‌ها چند بار تذکر داده ایم باید به گونه‌ای این اردو‌ها برگزار شود که دانشجویان دیگر هم حضور پیدا کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: اخیر یکی از تشکل‌های دانشجوی اردوی تشکیلاتی خارج از استان را برگزار کرد و ما از آن‌ها خواستیم شرایط را طوری فراهم کنند که امکان حضور برای دانشجویان دیگر به طور سهمیه‌ای فراهم باشد، اما به مزاج آن‌ها خوش نیامد.

وی در ادامه گفت: تقریبا ۹۸ درصد بودجه فرهنگی دانشگاه به دانشجویان تعلق می‌گرفت؛ در حالی بودجه معاونت فرهنگی صرفا برای آن‌ها نیست ما باید با این بودجه خدماتی را هم برای اعضای هیئت علمی و کارکنان هم پوشش دهیم.

علیجو تاکید کرد: در برنامه راهبردی معاونت فرهنگی دانشگاه ابلاغ شدکه با مدیریت صحیح، بخشی از این بودجه‌ها به اعضای هیئت علمی و کارمندان اختصاص پیدا کند البته نه اینکه بودجه تشکل‌ها را حذف کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: پارسال حدود ۵ درصد بودجه فرهنگی دانشگاه را افزایش دادند و ما به همان نسبت بودجه تشکل‌ها را افزایش دادیم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های دانشگاه سقف بودجه‌ای برای تشکل‌ها در نظر گرفته شد، اما به آن‌ها گفتیم هر برنامه محتوا محوری را به ما اعلام کنید از شما حمایت خواهیم کرد پارسال هیچ برنامه‌ای از سمت تشکل‌های دانشجویی نبود که ما موافقت نکرده باشیم.

علیجو در ادامه افزود: تشکل انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیشترین بودجه را تا کنون به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه بیان کرد: امسال هیچ کدام از بودجه‌های معاونت‌های دانشگاه افزایش پیدا نکرد. طبق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور که بودجه‌های تمام دستگاه‌های بر اساس بودجه تعریف شده بسته شود و حقوق‌ها باید ۱۰۰ درصد پرداخت شود و بقیه ردیف بودجه‌ها بر اساس ۶۰ درصد بودجه پرداخت شود. بر اساس این ۶۰ در صد بودجه را برای تمام آیتم‌ها در نظر گرفتیم.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه هرساله اردوی تشکیلات خود را در مشهد برگزار می‌کنند، امسال با توجه به وضعیت بودجه فرهنگی از آن‌ها خواستیم اردو را در جای دیگر برگزار کنند که هزینه کمتری داشته باشد، اما آن‌ها اصرار داشتند که اردوی تشکیلاتی در مشهد برگزاری کنند و شورای فرهنگی به خاطر هزینه‌های زیاد این اردو مخالف کرد.

علیجو در ادامه بیان کرد: این تشکل با مراجعه به معاونت مالی و ریاست دانشگاه موافقت اردوی مشهد را گرفت و قرار شد بودجه در حد اردو‌های درون تهران مبلغ ۱۲ میلیون تومان به آن‌ها تعلق بگیرید.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه تاکید کرد: قرار شد این تشکل با ۱۲ تومن بودجه دانشگاه و ۷ میلیونی که از دانشجویان جمع آوری کردند اردو برگزرا کنند، اما زیر قول خود زدند ما را مجبور کردند ۵ میلیون تومان دیگر به آن‌ها بدهیم.

وی ادامه داد: دبیر تشکل تعهد داد است که اگر بودجه امسال این انجمن تمام شود دیگر بودجه‌ای به ان‌ها تعلق نگیرد.

علیجو اظهار کرد: این تشکل بودجه بالای ۶۰ در صد را هزینه کرده اند و کسی آن‌ها را تحریم نکرده است.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه یادآورشد: متاسفانه بعضی از تشکل‌ها حمایت‌های معاونت فرهنگی را صادقانه بیان نمی‌کنند.

وی با اشاره به جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان گفت: بار‌ها با تشکل‌ها انجمن‌های علمی جدا گانه و یا با حضور رئیس دانشگاه جلساتی برگزار کرده ایم.

علیجو تصریح کرد: برای تحصیلی آینده برنامه ریزی شده است که جلسه پرسش و پاسخ با تشکل‌ها دانشجویی برگزار کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top