تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/03 - 03:57
کد خبر: 321354

ماجرای دروغ‌پراکنی‌ علیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی نامه ای به اقدام برخی از تشکل‌ها و گروه های دانشجویی برای تخریب چهره بسیج در این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی نامه ای به اقدام برخی از تشکل‌ها و گروه های دانشجویی برای تخریب چهره بسیج در این دانشگاه واکنش نشان داد.

در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به ریاست دانشگاه آمده است: صداقت و امانتداری از اساسی ترین شاخصه های رفتاری انسان است. همانطور که در روایات آمده «لا تنظروا الی طول رکوع الرجل و سجوده... ولکن انظروا الی صدق الحدیث و اداء امانته». اما متاسفانه این روزها صحنه فرهنگی شریف پر از دروغ‌گویی و بی‌اخلاقی شده است.

در چند روز اخیر برخی دانشجویان، خصوصا اعضای یکی از تشکل‌های اسلامی، دوره افتاده و بدون ارائه هیچ مدرکی نزد سایر گروه‌های دانشجویی ادعا کرده اند که برخی گروه‌های دانشجویی در حال نامه‌نگاری با نهادهای خارج از دانشگاه به منظور برکناری معاون فرهنگی دانشگاه می‌باشند و در نامه ارسالی خود به حضرتعالی با تعبیر «اقدام به فشار از خارج دانشگاه» این اکاذیب را منتشر نموده‌اند.

مطرح کنندگان این ادعای بی‌سند و مدرک اگرچه منظور خود را از عبارت "برخی گروه‌ها" به صورت شفاف ابراز نکرده‌اند اما حسب اینکه فعالین و مرتبطین این تشکل در فضای مجازی ضمن تکرار این ادعا آن را تلویحاً یا مستقیم به بسیج دانشجویی نسبت داده اند، بسیج دانشجویی شریف از جانب خود این ادعا را قویا تکذیب می کند.

بدینوسیله از جنابعالی تقاضی داریم این موارد بی‌اخلاقی و دروغ‌پراکنی، در هیئت نظارت بر تشکل‌ها پیگیری شود تا اگر تشکل مذکور سندی دال بر اثبات اتهام خود نسبت به گروه‌های دیگر دانشجویی ارائه نداد مطابق بند پنجم ماده ١٨ دستورالعمل اجرایی آیین نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان مورد برخورد شدید قانونی ( ٣ تا ۶ ماه توقف فعالیت طبق آیین نامه) قرار گیرد تا از زیست‌بوم فرهنگی دانشگاه در مقابل بی‌اخلاقی‌ها، نشر اکاذیب و اتهامات بی‌اساس صیانت شود.

در پایان اما یک سوال همچنان مطرح است که این اتهامات چگونه و از چه مجرایی به فضای دانشجویی سرایت کرده‌ است؟ چرا برخی از واردکنندگان این اکاذیب اذعان دارند که اخبار مطروحه را از طریق معاون فرهنگی و اطرافیان ایشان دریافت کرده‌اند؟

به فرض صحت این ادعا، چرا معاون محترم فرهنگی در عوض ایفای نقش پدرانه و حراست از فضای فرهنگی شریف به التهاب‌آفرینی و تنش‌زایی روی آورده‌اند؟ که در اینصورت لازم است اسناد ادعای خود را منتشر سازند.
و در صورت عدم صحت این ادعا، از معاونت فرهنگی درخواست داریم، انتساب این سخنان را رسما تکذیب نمایند تا دروغگویان رسوا شوند.

ما اعتقاد داریم مسائل داخلی دانشگاه هنوز می تواند در داخل دانشگاه حل شود و اعتمادمان به حاکمیت دانشگاه باقی است. فلذا امید است با ورود مؤثر جنابعالی، این بی اخلاقی‌ها و تهمت‌پراکنی‌ها خاتمه پذیرد و از تکرار این اتفاقات تلخ جلوگیری شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top