تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/03 - 16:09
کد خبر: 321427

ابتکار هم برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات شرط گذاشت

ابتکار هم برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات شرط گذاشت

معصومه ابتکار گفت: ما هیچ مسیری را جز صندوق رای برای تغییر و اصلاح جامعه نمی شناسیم و به همین دلیل سیاست ورزی و حضور و مشارکت فعال در انتخابات برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است اما این مشارکت فعال الزاماتی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، معصومه ابتکار، چهره سیاسی اصلاح طلب، معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت اصلاحات در گفت و گو با خبر آنلاین به صحبت پیرامون انتخابات مجلس پرداخت، که در ادامه می خوانید:

خانم ابتکار! اخیرا رئیس دولت اصلاحات، درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات تاکید کردند که اصلاح طلبان و مردم ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند، اما از طرفی هم اشاره داشتند که اصلاح طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند، این اظهارات را چگونه می توان در کنار هم تفسیر کرد.
به نظر من مطالب ایشان بسیار متین، دقیق و با شناخت عمیقی است که ایشان از جامعه ایران و مناسبات سیاسی داخلی کشور و همین طور وضع فعلی جامعه دارند. ما هیچ مسیری را جز صندوق رای برای تغییر و اصلاح جامعه نمی شناسیم و به همین دلیل سیاست ورزی و حضور و مشارکت فعال در انتخابات برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است اما این مشارکت فعال  الزاماتی دارد.


واقعیت این است که اگر قرار باشد تمام اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند و نتوانند مشارکت سیاسی داشته باشند اصل موضوع منتفی می شود. مساله این است که اصلاح طلبان هم بتوانند برای حضور در مناسبات سیاسی و اجرایی کشور در انتخابات حضور و مشارکت موثر چه در همراهی و ائتلاف با دولت و چه به صورت مستقل داشته باشند.

اینکه گفته اند به هر قیمتی اصلاح طلبان نباید پای صندوق های رای حاضر شوند، به معنی حضور مشروط در انتخابات است؟
بله مفهوم این است که با اصلاح طلبان برخورد سیاسی  و یک طرفه نشود، کشور در گذشته هم تجربه یک طرفه شدن داشته و به دلیل مشکلاتی که پیش آمده مجبور شدند دوربرگردان داشته باشند؛ امروز نفع کشور در این است که تمام طیف های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی که امتحان خود را در ادوار مختلف پس دادند اجازه حضور در عرصه های سیاسی و تصمیم سازی کشور داشته باشند، هر چه این تفسیر ما وسیع تر باشد و اجازه بدهیم طیف های مختلف در عرصه سیاسی فعال باشند به نفع کشور است زیرا سلایق و دیدگاه های مختلف هم متعادل کننده خواهند بود ضمن اینکه کمک می کنند تا کشور بتواند با تنوع دیدگاه ها، خلاقیت بیشتر و نگاه جامع تر اداره شود که در نهایت به کاهش مشکلات منجر خواهد شد.

گفته می شود تعدادی از اصلاح طلبان در حال رایزنی با شورای نگهبان هستند تا در انتخابات آینده فضا به بازتر شود، شما در جریان این رایزنی ها هستید؟ و این رایزنی ها را چقدر کمک کننده می دانید؟
خبری درباره رایزنی ها ندارم، اما امیدوارم همین طور باشد، اصلاح طلبان همواره اهل تعامل و گفت و گو بودند و دلیلی نمی بینند که با تمام ارگان هایی که در موضوع انتخابات نقش دارند تعامل نداشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top