تاریخ انتشار: جمعه 1398/05/04 - 00:41
کد خبر: 321480

۶۱ ادعای دروغ ترامپ طی یک هفته

سی‌ان‌ان در گزارشی با موضوع بررسی درستی ادعاهای دونالد ترامپ، اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته ۶۱ ادعای دروغ مطرح کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی اظهارات، سخنرانی‌ها و توییت‌های یک هفته اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخته و اعلام کرده وی در هفته گذشته ۶۱ ادعای دروغ اعم از مبالغه‌های بی ارزش تا دروغ‌های بزرگ را مطرح کرده است.

سی‌ان‌ان با اشاره به اهمیت حقیقت، هدف از انتشار این ادعاهای دروغ را اهمیت آگاهی رای دهندگان به ترامپ از دروغ‌های وی خوانده و نوشته است این افراد باید بدانند که فریب خورده‎اند.در این گزارش آمده است: براساس بررسی‌های پیشین، ترامپ در بازه زمانی ژانویه ۲۰۱۷ تا مه ۲۰۱۹، ۵۲۷۶ بار دروغ گفته است؛ این میزان معادل ۶ دروغ در روز از زمان حضور در کاخ سفید است. نکته مهم روند افزایشی دروغگویی رئیس جمهور آمریکا است. میانگین دروغگویی وی در سال ۲۰۱۷، ۲.۹ دروغ در روز بود که در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به میانگین ۸.۳ دروغ در روز رسید.

اما او در هفته گذشته رکوردشکنی کرده و ۶۱ ادعای دروغ را مطرح کرد. ۲۲ مورد از این ادعاهای دروغین در کمپین انتخاباتی وی در «کارولینای شمالی»، ۱۵ مورد در جلسات هفته گذشته کابینه، ۶ مورد در توییتر و ۵ مورد در گفت‎وگو با خبرنگاران مطرح شد. بقیه دروغ‌ها نیز در رویدادهای پراکنده هفته گذشته مطرح شدند.

فاحش‌ترین ادعای دروغ ترامپ در هفته گذشته علیه «ایلهان عمر» نماینده دموکرات کنگره مطرح شد. او تا هفته گذشته به رغم موضع خصمانه علیه این زن رنگین پوست کنگره، دروغی علیه وی نگفته بود. اما در هفته گذشته ترامپ، عمر را به حمایت و ستایش از «القاعده» متهم کرد. گذشته از دروغ بودن حمایت ایلهان از القاعده، این نماینده دموکرات در توییتی رژیم صهیونیستی را به «اعمال شریرانه» متهم کرده بود.

سی‌ان‌ان ضمن برشمردن دروغ‌های وی در مورد هزینه‌های ناتو، توافق با کره شمالی، نرخ محبوبیتش در میان جمهوری خواهان، اقتصاد چین، نظرسنجی‎ها، جنگ اقتصادی با چین، بازار داخلی و رشد صنایع، اقتصاد کارولینا، نرخ بیکاری، مراقبت‌های بهداشتی، هزینه‌ها و بدهی‌های دولت، سیستم قضایی، اصالت برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری، زنان دموکرات کنگره، مهاجرت و ... به دروغ‌های وی در مورد توافق هسته‌ای اشاره داشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top