تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/05 - 11:56
کد خبر: 321634

تاکید عاملی بر عدالت جنسیتی در دانشگاه‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیش از نیمی از دانشجویان ایرانی زنان هستند و در قوانین جمهوری اسلامی ایران همواره عدالت جنسیتی در کانون ظرفیت‌سازی‌ها و مقررات گذاری‌ها بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با دکتر ویکتور داسیلواسیلن استاد دانشگاه برزیلی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عاملی گفت: ایران در سطح بین‌المللی قربانی بسیاری از بازنمایی‌های منفی علیه اسلام، ایران و تشیع بوده است که در قالب مفاهیمی چون ایران هراسی و شیعه‌هراسی بازنمایی شده و با استفاده از مفاهیم منفی ایدئولوژیکی دروغ‌های زیادی درباره جمهوری اسلامی ایران مطرح‌شده است.

وی گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیشرفت‌های محسوسی در زمینه دانشی و مسائل اجتماعی برخوردار بوده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حال حاضر بیش از نیمی از دانشجویان ایرانی زنان هستند و در قوانین جمهوری اسلامی ایران با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی به سیاستگذاری در زمینه توسعه علم و دانش در ایران توجه وافر شده است و همواره عدالت جنسیتی در کانون ظرفیت‌سازی‌ها و مقررات گذاری‌ها بوده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران ادامه داد: ما وظیفه‌داریم که در رابطه با ایران به بازنمایی مجدد واقعیت‌ها اقدام کنیم و بابیان واقعیت‌های مربوط به ایران به آگاهی عموم مردم جهان اهتمام بورزیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در تحریم‌ها که تاکنون بیش از ۱۶ کشور جهان را تحت تأثیر قرار داده است، یک جنگ اقتصادی که مشروعیت حقوقی ندارد اتفاق افتاده و درواقع تلاش کرده‌اند که هم ارزش پول ملی و هم کاهش تولید ناخالص داخلی را هدف‌گیری کنند که البته در جمهوری اسلامی ایران ناکام بوده‌اند. تحریم‌ها یک امر ضد مردم و ضد دموکراسی است و به‌نوعی تنبیه ملت‌ها را دنبال می‌کند.

عاملی گفت: امام خمینی (ره) تلاش کرد تا با برقراری استقلال و آزادی مردم ایران جلوی خودخواهی‌های آمریکا را بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خودخواهی‌های آمریکا و سردمداران غربی در مواجهه با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: غرب و آمریکا حتی از صلح به‌عنوان یک صلح ابزاری استفاده می‌کنند و به معنای واقعی صلح توجهی ندارند.

وی افزود: آن‌ها به حقوق بشر و صلح توجهی ندارند بلکه در جستجوی خودخواهی‌های خود هستند.

عاملی ادامه داد: اساساً سازوکار ساختارهای مهم جهان بر بی‌عدالتی و تبعیض پایه‌ریزی شده است. به‌عنوان‌مثال وجود شورای امنیت در سازمان ملل که قدرت وتو کردن رأی ملت‌ها را دارد، خود یکی از مؤلفه‌های مهم تبعیض اجتماعی است.

وی افزود: مقوله حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل متحد از مواردی است که برخلاف عدالت و در راستای خودخواهی قدرت‌های بزرگ است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران افزود: وقتی شاه از ایران رفت، تعداد پزشکان کشور تنها ۴۵۰۰ نفر بود حال‌آنکه اکنون هرساله در حدود ۵۵۰۰ پزشک فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی ادامه داد: به یاری خداوند مردم ما همچون برزیل در حال پیشرفت در زمینه‌های توسعه شهروندی هستند و در این زمینه از برخی ضعف‌ها و کاستی‌های فعلی دامن‌گیر جوامع غربی به دور هستند.

استاد دانشگاه برزیلی گفت: من علاوه بر فعالیت در دانشگاه برزیلی به‌عنوان روزنامه‌نگار بین‌المللی مشغول به فعالیت بوده‌ام و به موضوع صلح بشری در میان جوامع گوناگون فعال بوده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: بررسی فرهنگ و ارتباط میان شیعیان و مطالعه روند زندگی مردمان شیعه از برنامه‌های موردتوجه بنده است که در این زمینه آمادگی داریم از دانش و تجربیات طرفین ایرانی و برزیلی در پیشبرد صلح بین‌المللی استفاده کنیم.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی این استاد دانشگاه اعلام آمادگی کرد تا در قالب برگزاری سمپوزیوم با موضوعاتی چون صلح و توسعه امور بشریت با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه‌های مطرح ایرانی اقدام کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برد سخت تیم ملی فوتسال برابر بحرین و صعود به یک چهارم نهایی
شکایت باشگاه پرسپولیس از امیرحسین صادقی
رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد
مراسم ترحیم پرویز داوودی
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top