تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/05 - 12:33
کد خبر: 321645

میزان افزایش شهریه دانشگاههای تهران

افزایش شهریه دانشگاه های سراسری در تهران برای سال تحصیلی جدید اعلام شد حداکثر افزایش شهریه دانشگاه های تهرانی ۱۵ درصد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، افزایش شهریه دانشگاه های سراسری در تهران برای سال تحصیلی جدید اعلام شد حداکثر افزایش شهریه دانشگاه های تهرانی ۱۵ درصد است.

دانشگاه‌های سراسری هر سال بر اساس مصوبات هیئت امنا تا یک سقف مشخص می‌توانند شهریه‌های خود را افزایش دهند و تمامی دانشجویان ورودی جدید شهریه پرداز مانند دوره‌های نوبت دوم و پردیس‌های خودگردان نیز موظف به پرداخت شهریه مطابق جدول مصوبه دانشگاه در همان سال خواهند بود.

امسال نیز دانشگاه‌های سراسری میزان افزایش شهریه دوره‌های شبانه و پردیس‌های خود را بر اساس رأی هیئت امنا و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و وضعیت دانشجو اعلام کردند.

بر اساس این گزارش حداکثر افزایش شهریه دانشگاه‌های سراسری در تهران حدود ۱۵ درصد اعلام شده است.

میزان افزایش شهریه‌های تعیین شده توسط دانشگاه‌های سراسری در تهران در دوره‌های نوبت دوم و پردیس‌ها برای سال تحصیلی جدید به شرح زیر است:

میزان افزایش شهریه دانشگاههای تهران

احمد معتمدی با اشاره به میزان افزایش شهریه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سال تحصیلی جدید گفت: میزان افزیش شهریه دانشگاه ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود و دانشگاه‌ها هرساله یک میزانی از رشد را در شهریه‌ها دارند.

وی ادامه داد: این میزان از افزایش شهریه بدون لحاظ کردن تورم تعیین شده است و اگر می‌خواستیم تورم را لحاظ کنیم باید ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش شهریه اعمال می‌کردیم.

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز عنوان کرد: هیئت امنای دانشگاه راجع به افزایش شهریه دوره‌های شبانه و پردیس‌های دانشگاه بسیار با احتیاط و متناسب با وضعیت دانشجویان اقدام کرد و ۱۰ تا حداکثر ۱۲ درصد افزایش شهریه اعمال شد.

منصور غلامی نیز در خصوص میزان افزایش شهریه پرداختی دانشجویان شهریه‌پرداز در سال تحصیلی جدید گفت: درباره میزان افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها و میزان شهریه دریافتی از دانشجویان معمولاً هیئت امنا دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: اما در چارچوب آنچه که معمولاً اتفاق می‌افتد این مبلغ‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد به طور سالیانه و با توجه به تغییرات هزینه‌ها، افزایش پیدا می‌کند.

وزیر علوم افزود: اما اینکه در حال حاضر کدام دانشگاه‌ها افزایش شهریه را اعمال کرده‌اند هنوز آماری ندارم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که این هزینه‌ها در جامعه افزایش یافته قطعاً هیئت‌های امنا نیز به این موضوع توجه خواهند کرد که میزان شهریه‌ها افزایش زیادی نداشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top