تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/06 - 20:15
کد خبر: 321875

شرایط جوی آرام و افزایش دما در اغلب شهرها در روزهای آینده

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: تا ۵ روز آینده جوی آرام همراه با ماندگاری هوای گرم در بسیاری از شهرها و پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیرحسین نقشینه در گفت‌‌و‌گو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار داشت:‌ امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای مناطقی از شمال غرب، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان گلستان، شمال شرق کشور و خراسان شمالی رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: امروز در شمال کشور و دریای خزر‌ بارش پراکنده خواهیم داشت در همین مدت در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور و جنوب ‌استان‌های ‌سیستان و بلوچستان و کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب و مرکز فارس باران پیش‌بینی می‌شود که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

وی اضافه کرد: اثر مخاطره آمیز این شرایط جوی، وقوع صاعقه و سیلابی شدن رودخانه‌ها و رعد و برق در استان‌ها‌ی خراسان شمالی، شرق گلستان، مرکز و شمال آذربایجان غربی، بخشی از مناطق آذربایجان شرقی و اردبیل و روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی‌، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و مرکز فارس، جنوب کرمان و شمال هرمزگان است‌.

نقشینه اظهار کرد: در این مدت هموطنان از تردد و اسکان در کنار رودخانه‌های استان‌های مذکور پرهیز کنند همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی ‌این استان ها حضور نداشته باشند، چون رشد‌ ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و در زیر این ابرها وزش باد شدید رخ می دهد که می‌تواند مخاطره آمیز باشد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: در سایر مناطق کشور تا ۵ روز آینده جوی آرام همراه با ماندگاری هوای گرم پیش بینی می‌شود.

نقشینه اضافه کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق کشور داریم همچنین در شرق دریای عمان در سه روز آینده پیش‌بینی تلاطم و مواج شدن دریا‌ داریم.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: امشب و فردا شرق دریای خزر‌ مواج و متلاطم است که شامل سواحل مازندران و گلستان خواهد بود.

وی اضافه کرد: ‌در ۵ روز آینده آسمان تهران صاف تا کمی ابری‌ گاهی با وزش باد خواهد داشت، در ‌ارتفاعات تهران بعد از‌ظهرها بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، ضمناً امشب و فرداشب در جنوب استان تهران شامل ورامین و رباط کریم باد شدید و احتمال ریزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه افزود: بیشینه دمای امروز مهرآباد و شمیرانات ۳۹ درجه، فردا ۳۷ درجه، سه‌شنبه ۳۸ درجه، چهارشنبه ۳۹ درجه و پنجشنبه به ۴۰ درجه می‌رسد یعنی‌ روند افزایش دما در استان تهران از روز سه‌شنبه خواهیم داشت؛ کمینه دمای شمیرانات فردا صبح ۲۱ درجه و در مهرآباد ۲۶ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای اهواز فردا به ۴۷ درجه خواهد رسید، گفت: فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود‌، شهرکرد شهر مرتفع استان چهارمحال و بختیاری است که ایستگاه هواشناسی ما در این شهر در ارتفاع ۲۰۴۹ متری از سطح است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top