تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/10 - 13:49
کد خبر: 322407

حملات سنگین به رزمندگان یمنی در استان صعده

مزدوران خاندان آل سعود باز هم شانس خود را برای اشغال مناطقی از استان صعده یمن آزمایش کردند اما به درهای بسته خوردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، شمار زیادی از نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی با پشتیبانی بالگردها، جنگنده ها و پهپادهای عربستانی حمله گسترده ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی در شمال شرق استان صعده انجام دادند.

نیروهای مزدور خاندان آل سعود در این عملیات به مواضع نیروهای یمنی در منطقه «رشاحه الغربیه» هجوم آوردند و تلاش کردند در این محور پیشروی کنند اما با واکنش به موقع و قاطع در این محور مواجه شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از مقاومت رزمندگان یمنی در این محور خبر داد و افزود: نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و اجازه قدرت نمایی را به مزدوران سعودی ندادند.

این منبع میدانی با بیان این که درگیری سنگین در منطقه «رشاحه الغربیه» چندین ساعت به طول انجامید، گفت: نیروهای یمنی در نهایت با کشته و زخمی کردن دهها تن از نیروهای مزدور سعودی موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، سایر نیروهای مزدور که در جریان درگیری ها جان سالم به در بردند از منطقه متواری شدند؛ خسارت های زیادی در این محور به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور خاندان آل سعود وارد آمد.

منطقه راهبردی «رشاحه الغربیه» در مسیر ارتباطی «البقع - کتاف» واقع شده و نیروهای مزدور سعودی درصدد بودند با اشغال این منطقه بخش دیگری از این جاده را به اشغال دربیاورند که ناکام ماندند.

از سویی دیگر، مزدوران سعودی در تلاش بودند با پیشروی در محور «رشاحه الغربیه» و اشغال بخش های بیشتری از جاده «بقع - کتاف» راه را برای نفوذ به منطقه «کتاف» که در جنوب منطقه اشغالی بقع واقع شده را باز کنند که به نتیجه ای نرسیدند.

در ماه های گذشته نیروهای مزدور رژیم سعودی چندین مرتبه به منطقه «رشاحه» حمله کردند اما با واکنش به موقع نیروهای یمنی روبه رو شدند و با متحمل شدن خسارت سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

بخش «کتاف و البقع» حدود ۳۵ درصد از مساحت استان صعده را در شمال یمن شامل می شود که از شمال به استان نجران عربستان و از شرق به استان الجوف متصل می شود و همسن مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

در حال حاضر، حدود ۴۰ درصد از مساحت بخش کتاف و البقع (مناطق شمالی و شمال شرقی) از جمله «البقع، الصوح، ثار، کوه سلعه و... » در اشغال نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی و سایر مناطق در کنترل نیروهای یمنی است.

از صحرای «البقع» در شمال شرق استان صعده خبر می رسد، یگان توپخانه رزمندگان یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع مزدوران سعودی را به صورت دقیق هدف قرار داد و شماری زیادی از آنان را کشته و زخمی کردند.

نیروهای مزدور رژیم سعودی در هفته های گذشته حملات زیادی را علیه مواضع نیروهای یمنی در مناطق مختلف استان صعده (مهم ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله) ترتیب دادند اما در تمامی موارد با شکست مواجه شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top