تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/10 - 15:23
کد خبر: 322415

واکنش فعال دانشجویی حوزه زنان نسبت به گفته های اخیر معاون ساماندهی امور جوانان؛

پشت برخی نظرها در مورد لایحه سن ازدواج اهداف سیاسی قرار دارد/ ممنوع کردن برخی ازدواج‌ها حق انتخاب را از دختران صلب می‌کند

مریم آخوندی گفت: اگر بخواهیم حتی به لفظ کودک همسری هم ورود نکنیم، آمار صددرصدی ایشان طبق آمار منتشر شده سازمان ثبت احوال به ۱۵درصد طلاق در بین ازدواج های زیر ۱۸ سال در سال ۹۱ کاهش پیدا می کند که این آمار «تنها» مطالعه نسلی منتشر شده در سالانه آماری این سازمان است.

به گزارش خبرنگار زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئله شرط سنی برای ازدواج مدتی است که مورد بررسی محافلی است که به مسائل خانواده می پردازند شده است. سه شنبه این هفته، 8 مردادماه ، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج صورت گرفته بود از ختم شدن صد در صدی کودک همسری ها در استان آذربایجان غربی خبر داد. همین درصد بندی باعث شد تا برخی نسبت به سخنان تندگویان واکنش نشان دهند. مریم آخوندی، دبیر واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر(دفتر تحکیم وحدت) در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» نسبت به سخنان تندگویان واکنش نشان داده و گفت: اگر بخواهیم حتی به لفظ کودک همسری هم ورود نکنیم، آمار صد درصدی ایشان طبق آمار منتشر شده سازمان ثبت احوال به ۱۵درصد طلاق در بین ازدواج های زیر ۱۸ سال در سال ۹۱ کاهش پیدا می کند که این آمار «تنها» مطالعه نسلی منتشر شده در سالانه آماری این سازمان است.

آخوندی ادامه داد: اینکه ایشان چطور و چگونه به یقیین در مورد ناموفق بودن تمام ازدواج های زیر ۱۸ سال یک استان رسیده اند سوالی است که باید به آن پاسخ دهند. ایشان در ادامه صحبت های خود عنوان کرده اند که آمادگی دارند تا تحقیقات و بررسی های خود را در اختیار مجلس قرار دهند و ما نیز این درخواست را از خانه ملت داریم تا ادعای ایشان را مورد بررسی قرار داده و واکنش لازم را نشان دهند.

دبیر واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اما موضوع مهم تری که باید به آن رسیدگی شود نحوه ورود معاون وزیر است. این مورد که برای رسیدن به اهداف سیاسی و حزبی از جریحه دار کردن احساسات عمومی استفاده می‌شود و درکنار نادیده گرفتن نظر کارشناسی اسلامی-الهی و روی آوردن به تحقیقات غربی در حوزه ازدواج به قلمداد کردن افراد زیر ۱۸سال به کودک و آمار غیر رسمی متوسل می شوند و با بازی با کلمات سعی در مستند نشان دادن صحبت دلخواه خود می کنند شیوه ای است که متاسفانه در میان تعدادی از افراد منسوب به اصلاح طلب در سطح مسئولان و نمایندگان کشورمان رایج شده است.

این فعال دانشجویی گفت: در مورد بحث کودک همسری که جناب معاون در رد آن آمار ارائه کرده اند باید گفت از انجا که ما اسلام را دینی کامل و دارای برنامه در تمام سطوح فردی و اجتماعی می دانیم با کمک از همین قوانین میتوانیم به یک بررسی و تصمیم صحیح و کاربردی و متناسب با هویت اصیل ایرانی-اسلامی خود برسیم و نیازی به ترجمه لوایح و صحبت های کارشناسان بیگانه با تمدن خود نداریم!

او ادامه داد: ممنوع کردن این ازدواج ها آزادی و حق انتخاب را از دخترانی که شرایط و آمادگی لازم برای امر ازدواج را دارند صلب می کند و درواقع حتی نه تنها راهکار پیشگیری از آسیب هایی نظیر اجبار دختران در امر ازدواج نمی‌گردد بلکه حتی تنها راه پیگیری قانونی آسیب های آن را هم از دست زنان میگیرد و این خود افزودن بر بار مشکلات دخترانی است که مشکلاتشان نیاز به فرهنگ سازی دارد نه قانون گذاری و چهارچوب بندی غربی!

آخوندی در پایان گفت: البته از مجلسی که خود پایه گذار الفاظی مانند «کودک همسری» و «برابری دیه زنان و مردان» است شاید انتطار زیادی باشد که بخواهیم آقای معاون را در مقابل صحبت هایشان مورد سوال و انتقاد قرار دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1398/05/11 - 07:14

صلب ( با ضم ص) یعنی سفت و سخت. در اینجا باید بنویسید سلب به معنای منع کردن و جلوگیری کردن از دسترسی کسی به چیزی/
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top