تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/12 - 13:15
کد خبر: 322552

توسعه همکاری‌های علمی بین المللی با حضور وزیر علوم

نشست مشترک وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاه های متولی کارگروه های ملی همکاری های علمی بین المللی و سفرای چند کشور به میزبانی وزارت علوم در روز دوشنبه، ۱۴ مرداد برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حسین سالار آملی، گفت: امروزه درشرایط خاصی از تعاملات علمی بین المللی قرار گرفته ایم. از یک سو، ظرفیت های جامعه علمی کشورمان برای تبادل دانش و فناوری توسعه چشمگیری یافته است و از سوی دیگر، چالش هایی فراروی کنش گران علمی برای توسعه و تقویت تعاملات قرار دارد.

وی ادامه داد: ایستایی در این وضعیت، هم برای شرایط فعلی و هم برای آینده تعاملات علمی بین المللی اثراتی منفی به دنبال خواهد آورد. از این رو، مرکز همکاریهای علمی بین المللی، با هدف فراهم آوردن فرصت تعامل میان روسای دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی، کنش گران علم و فناوری و نمایندگی های کشورهای خارجی، نشست های رایزنی علمی را به صورت متناوب برگزار می کند تا از این مسیر، فصول جدیدی را برای توسعه همکاری ها باز کرده و با بررسی چالش ها نیز به رفع آنها اقدام کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این سلسله نشست ها افزود: با عنایت به اهمیت و جایگاه تعاملات علمی بین المللی در برنامه های وزارت علوم و همچنین شخص وزیر علوم، این نشست با حضور وی، معاونان وزارت، روسای حدود ۳۰ دانشگاه  بزرگ که متولی کارگروه های ملی همکاری های علمی بین المللی هستند، برگزار خواهد شد. همچنین حدود ۱۰ سفیر  و مسئولان علمی سفارت خانه های مقیم تهران در این نشست حضور خواهند یافت.

سالار آملی گفت: مهمترین محورهایی که قرار است در این نشست به آنها بپردازیم عبارتند از حفظ و توسعه بسترهای ارتباط علمی - فناوری، ایجاد دوه های مشترک و تاسیس دانشگاه های مشترک، تبادل استاد و دانشجو برای استفاده از فرصت های مطالعاتی، انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و چالش های احتمالی و پیش رو، در ضمن انتظارات متقابل  دانشگاهیان ما از جامعه های علمی کشورهایی هدف همکاری به بحث گذاشته می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top