تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/13 - 09:55
کد خبر: 322660

رفتار مناسب در خوابگاه پسرانه و خوابگاه دخترانه

اساسا، این قوانین به عرف عمومی وبه همزیستی خوب اشاره دارند. با مردم همانجوری که دوست دارید با شما رفتارشود، رفتار کنید. این یک اصل اساسی در برقراری ارتباط مناسب و مثبت در خوابگاه است.

خبرنامه دانشجویان ایران: زندگی در خوابگاه و پانسیون پسرانه و خوابگاه و پانسیون دخترانه مستلزم رعایت یک سری قوانین و مقررات است که برای زندگی راحتر در خوابگاه،ساکنین آن باید به  این قوانین احترام بزارند تا بتوانند زندگی مسالمت آمیزی در خوابگاه در کنار بقیه افراد داشته باشند.در این مطلب یک سری موارد برای شما کاربران عزیز و متقاضیان خوابگاه گردآوری شده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست. از آنجایی که خوابگاه یک محیط عمومی است و همه افراد ساکن خوابگاه به یک اندازه از امکانات خوابگاه سهم دارند یک سری قوانین برای رعایت کردن وجود دارند،تعدادی از قوانین نا نوشته وجود دارد که همه باید ان ها را دنبال کنند. اکثر این آداب در خوابگاه پسرانه و خوابگاه دخترانه برای یک زندگی مشترک وجود دارد.

آیا مایل به خوانندن این قوانین نانوشته و کاربردی هستید؟ در اینجا به شما پیشنهاد و اموزش داده میشود که چگونه یک دوست و هم خوابگاهی خوبی باشید.برای اولین بار و روزهای اول  در خوابگاهها  شما ممکن است شک و تردید های  زیادی داشته باشید و چون از قبل تجربه زندگی در خوابگاه را نداشته اید سوالات بسیاری در ذهن شما به وجود می آید و معمولا در اوایل سکونت نسبت به بقیه افراد نظر مثبتی نخواهید داشت.در ابتدا برای کسانی که تجربه اول زندگی در خوابگاه را میخواهند تجربه کنند تعریف کوتاه و مختصری از خوابگاه(خوابگاه پسرانه،خوابگاه دخترانه) را خواهیم داشت.

خوابگاه چیست؟ این پرسش، پرسش عمومی است و برای هر فردی که در خوابگاه زندگی میکند پیش میاید،تعریف یک خوابگاه می تواند پیچیده و در عین حال کاملا ساده باشد.بخشی از تعریف خوابگاه توسط کتاب است و بخشی دیگر توسط ایدئولوژی است.آیا یک شیوه زندگی است ؟ یا ساده تر یک مسکن ارزان قیمت است ؟زندگی در یک خوابگاه صرفا یک زندگی مشترک است. به جای اینکه در یک اتاق خصوصی با یک حمام خصوصی بمانید، در اتاق خوابگاه همه چیز با دیگر هم اتاقی ها به اشتراک گذاشته میشود از جمله اشپز خانه، سرویس بهداشتی، حمام و فضاهای مشترکی که در خوابگاه وجود دارند.

تعریف دیگر خوابگاه: یک خوابگاه همواره یک مکان برای دیدار با مردم بوده و همیشه خواهد بود. موارد جزیی در زیر توضیح داده شده اند که شاید به نظر خیلی جزیی باشند ولی میتوان اساس آرامش در خوابگاه را با رعایت کردن این قوانین به ظاهر جزیی تضمین کرد.

لطفا به همدگیر احترام بگذارید :اساسا، این قوانین به عرف عمومی وبه همزیستی خوب اشاره دارند. با مردم همانجوری که دوست دارید با شما رفتارشود، رفتار کنید. این یک اصل اساسی در برقراری ارتباط مناسب و مثبت در خوابگاه است.

خلاصه ایی سریع از رفتارهای خوب و مناسب در  خوابگاه های پسرانه و خوابگاه های دخترانه:

  • تمیز و مرتب باشید
  • اگر چیزی یا وسیله ای  مال شما نیست، بدون اجازه گرفتن از آن استفاده نکنید
  • در زمان های خاموشی چراغ های غیر ضروری را در خوابگاه ها روشن نکنید و به حقوق دیگران احترام بگذارید
  • لباس ها و وسیله های شخص خود را در فضاهای عمومی خوابگاه و اتاق نریزید
  • از فضای دیگاران در خوابگاه استفاده نکنید (یا وسیله ها !( اگر از فضای مشترک استفاده کردید حداقل ان را پاک نگهداری کنید
  • هنگامی که در یک خوابگاه اقامت دارید، با داشتن وسیله های خود در قفسه ها، آنها را امن نگه داری کنید و همچنین از ایجاد مزاحمت برای سایرین جلوگیری کنید
  • بدترین اتفاق در خوابگاه زمانی است که شما می خواهید اشپزی کنید اما  مکانی تمیز و پاک برای اشپزی نداشت باشید. جز ان دسته از افراد نباشید که کل فضای اشپز خانه را گرفته و بعد از تمام شدن کار ظرف ها را ناشسته در اشپز خانه به جای میگذراد

برای راحتی شما کاربران گرامی سامانه خواب اینجا برای دسترسی راحتر شما کاربران عزیز از طریق شبکه های اجتماعی هم این بستر را برای شما فراهم نموده است که با راحتی هرچه تمام تر لیست تمامی خوابگاه ها، پانسیون ها و اقامتگاه های کشور را مشاهده کنید.برای مشاهده لیست به لینک های زیر مراجعه کنید

منبع: سایت خواب ابنجا

اجرای رپورتاژ توسط: سوپروب

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top